Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki Rower Publiczny odbiera pasażerów MPK? Miejski przewoźnik sprzedał mniej biletów

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Od uruchomienia roweru miejskiego MPK Łódź sprzedaje mniej biletów. W maju i czerwcu przychody ze sprzedaży biletów były mniejsze o 2 mln zł.

W maju i czerwcu ilość biletów sprzedawanych przez MPK Łódź znacznie spadła. Zbiegło się to z uruchomieniem Łódzkiego Roweru Publicznego, z którego skorzystano już ponad 700 tys. Ile osób, które wsiadły na rower miejski, jeździło wcześniej MPK?

W kwietniu łódzki przewoźnik sprzedał biletów okresowych za 7,6 mln zł, a biletów jednorazowych za 5,1 mln zł. Po tym, jak na majówkę uruchomiono rower miejski, statystyki MPK znacznie się pogorszyły.

- W maju sprzedaliśmy biletów okresowych za 6,8 mln zł, a biletów jednorazowych za 4,5 mln zł. W czerwcu sytuacja była podobna, bo sprzedaliśmy biletów okresowych za 6,04 mln zł, a jednorazowych za 4,8 mln zł - wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Łódzki rower publiczny tańszy dla posiadaczy migawek

Jednak według przewoźnika spadek sprzedaży biletów nie musi świadczyć o tym, że część pasażerów przesiadła się na rower miejski.

- W maju i czerwcu ubiegłego roku też sprzedaliśmy mniej biletów niż we wcześniejszych miesiącach - podkreśla Sebastian Grochala. Wtedy też ze sprzedaży biletów uzyskano o 2 mln zł mniej.

Według MPK tendencja spadkowa bardziej wynika z tego, w jakich miesiącach bilety okresowe kupują studenci niż ze zmiany środka transportu przez łodzian.

Łódzki Rower Publiczny wystartował. Na mieszkańców Łodzi i turystów czeka tysiąc rowerów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki