W maju i czerwcu ilość biletów sprzedawanych przez MPK Łódź znacznie spadła. Zbiegło się to z uruchomieniem Łódzkiego Roweru Publicznego, z którego skorzystano już ponad 700 tys. Ile osób, które wsiadły na rower miejski, jeździło wcześniej MPK?
W kwietniu łódzki przewoźnik sprzedał biletów okresowych za 7,6 mln zł, a biletów jednorazowych za 5,1 mln zł. Po tym, jak na majówkę uruchomiono rower miejski, statystyki MPK znacznie się pogorszyły.
- W maju sprzedaliśmy biletów okresowych za 6,8 mln zł, a biletów jednorazowych za 4,5 mln zł. W czerwcu sytuacja była podobna, bo sprzedaliśmy biletów okresowych za 6,04 mln zł, a jednorazowych za 4,8 mln zł - wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Jednak według przewoźnika spadek sprzedaży biletów nie musi świadczyć o tym, że część pasażerów przesiadła się na rower miejski.
- W maju i czerwcu ubiegłego roku też sprzedaliśmy mniej biletów niż we wcześniejszych miesiącach - podkreśla Sebastian Grochala. Wtedy też ze sprzedaży biletów uzyskano o 2 mln zł mniej.
Według MPK tendencja spadkowa bardziej wynika z tego, w jakich miesiącach bilety okresowe kupują studenci niż ze zmiany środka transportu przez łodzian.
Łódzki Rower Publiczny wystartował. Na mieszkańców Łodzi i turystów czeka tysiąc rowerów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?