18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie firmy nie chcą już dłużej cienko prząść

Piotr Brzózka
fot. archiwum Próchnika
Rozmowa z Jackiem Pudło, prezesem Próchnika SA w Łodzi.

Dlaczego wyprowadzacie produkcję do Chin?

Z jednej strony jakość to świętość. Z drugiej - akcjonariusze oczekują od nas wyników finansowych, musimy więc obniżyć marże. Zdecydowaliśmy się na kompromis. Będziemy stosować najlepsze tkaniny, ale to co jest najbardziej czasochłonne i kosztowne - zlecimy firmom ze Wschodu.

O ile są niższe koszty produkcji w Chinach?

Od 50 do 70 procent.

Część garniturów już szyjecie na Wschodzie. Dlaczego nie informujecie o tym klientów, nie piszecie na metkach "made in China"?

Nie ma potrzeby. Nasze ubrania są "made in Próchnik". To wystarczająca gwarancja jakości

Jaki los czeka pracowników łódzkiego zakładu?

W lipcu zostanie wydzielony jako osobna spółka, tak żeby nareszcie zaczął działać na rynkowych zasadach. Dziś korzysta z buforu bezpieczeństwa. Jeśli przynosi straty, są one pokrywane z działalności handlowej Próchnika. To się musi zmienić. Jest wiele zachodnich firm, które mogą nam zlecać szycie swoich ubrań. To może być świetny biznes, jeśli tylko pracownicy zakładu zrozumieją, że są współodpowiedzialni za firmę.

Na razie wszczęli protest. Boją się o pracę..

Nie chodzi o pracę, tylko wynagrodzenie. Rozmawiamy na temat nowego systemu płac. Chcemy zaproponować wyższe stawki, ale za konkretną pracę. Dobre szwaczki zarobią więcej, do złych nie będziemy dopłacać.

Akcjonariusze mieli pomysł, żeby odświeżyć wizerunek marki, zatrudnić znanego aktora do reklam, tak jak Vistula...

Czy kupiłby pan nasz garnitur tylko dlatego, że reklamuje go Pierce Brosnan? Centra handlowe są marką samą w sobie, to one przyciągają klientów. Tam, na kilkudziesięciu metrach, mamy salony Vistuli, Próchnika, Pierre Cardin. Moim zdaniem nie reklama, ale lepszy wystrój, wystawa i obsługa decydują o tym, do którego sklepu wejdzie klient.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki