Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie firmy stawiają na eksport mody

Joanna Barczykowska
Artur Kostkowski
Co łączy Greczynki, Rosjanki, Ukrainki, Libanki, Amerykanki, Kanadyjki i Polki? Wszystkie noszą bieliznę pabianickiej firmy Corin. Marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna na zagranicznych rynkach. Wszystko dzięki promocji na targach i branżowych imprezach, na których firma pozyskuje odbiorców.

Corin jest jedną z 60 firm z woj. łódzkiego, które wzięły udział w branżowym programie promocji branży odzieży, dodatków i galanterii skórzanej Ministerstwa Gospodarki. Na promocje polskich firm za granicą przez trzy lata wydano 10 mln zł. Dzięki temu firmy mogły promować się na zagranicznych targach i imprezach modowych. Okazuje się, że wiele firm, które wzięły udział w programie, znacznie rozszerzyło swoje rynki zbytu.

- W tym momencie eksport stanowi 65 procent naszego obrotu. Sprzedajemy głównie na rynki wschodnie: do Rosji i na Ukrainę, ale mamy też swój udział w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Grecji, Niemczech, a nawet w Libanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej - mówi Bogumiła Jakubczak, kierownik działu handlowego firmy Corin.

Dzięki wsparciu z programu, firma Corin wystawiała się na targach w: Moskwie, Kijowie, Nowym Jorku i Paryżu. - Bez wsparcia trudno byłoby nam to wszystko sfinansować, a staramy się powiększać rynki zbytu. Na pewno na tym nie poprzestaniemy - mówi Jakubczak.

Podobnie jak firma Corin, wsparcie z programu uzyskało 306 polskich firm. - To były duże znane marki, ale też mali przedsiębiorcy. Z woj. łódzkiego mieliśmy 60 firm, w tym aż 10 z branży bieliźniarskiej - mówi Aleksandra Krysiak, dyrektor PIOT - Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego, który koordynował program.

W środę w Łodzi odbyła się konferencja, podsumowująca zarówno efektywność programu, jak i miejsce polskiego przemysłu mody za granicą. Okazuje się, że nasze firmy odzieżowe są coraz lepiej postrzegane na świecie, co przekłada się bezpośrednio na wzrost eksportu przemysłu modowego.

Najnowsze badania, przeprowadzone przez Euratex i Eurostat, pokazują 7,7-procentowy wzrost eksportu w roku 2013 w stosunku do roku 2011, sprzed rozpoczęcia programu. Wyraźnie wzrósł eksport do Kazachstanu, bo aż o 60 procent oraz do Rosji - o 43 procent. Odnotowano też wzrost sprzedaży do państw Unii Europejskiej: do krajów skandynawskich o 21 procent, do Francji o 14 procent, do Niemiec o 4 procent.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki