Odwiezienie dziecka do oddalonego o kilka kilometrów przedszkola trwa godzinę! - denerwują się. - Najgorzej jest rano i w popołudniowych godzinach szczytu. Zdarza się, że przejazd otwiera się na 20-30 sekund, po czym dróżnik znów go zamyka. Ci, co nie zdążą przejechać, muszą czekać dalej. Korek po obu stronach przejazdu sięga czasem 1,5 kilometra.
PKP taką sytuację tłumaczy przede wszystkim dwoma wielkimi inwestycjami odbywającymi się aktualnie na trasie kolejowej między Łodzią i Koluszkami. Chodzi o budowy tuneli pod przejazdami w Bedoniu i Gałkowie Dużym. Mają one uczynić te skrzyżowania bezkolizyjnymi i nie dopuszczać do sytuacji takich, jak ta w Żakowicach.
Czy w związku z tym nie można by i tu wybudować takiego tunelu? - pytają mieszkańcy.
PKP w perspektywie finansowej 2021-2027 przewidują kontynuację projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami” - mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. - Jego celem jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Program ten jest realizowany we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.
W przypadku Żakowic właścicielem przebiegającej przez nie (i przejazd kolejowy) drogi nr 716 jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. To ta instytucja musiałaby złożyć wniosek o przebudowę przejazdu.
Na razie nie mamy takich planów - mówi Marcin Nowicki z ZDW.
echodnia Policyjne testy - jak przebiegają
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?