Łódzkie lotnisko wciąż bez prezesa. Nikt nie spełnił wymagań

Agnieszka Krystek
Agnieszka Krystek
Rada Nazorcza łódzkiego lotniska nie wybrała prezesa lotniska. Żaden z kandydatów nie spełnił wymagań. Prawdopodobnie zostanie rozpisany nowy konkurs na to stanowisko.

Siedem osób ubiegało się o stanowisko prezesa łódzkiego lotniska. Wszyscy zostali zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne. Ostatecznie przesłuchanych zostało sześć osób, jedna zrezygnowała. Rozmowy odbyły się 4 grudnia. Przez ponad tydzień rada nadzorcza lotniska zastanawiała się nad wyborem odpowiedniej osoby. W poniedziałek zapadała decyzja.

- Nie wybraliśmy żadnego z kandydatów - mówi Hubert Czerniuk, przewodniczący rady nadzorczej łódzkiego lotniska. - Nikt nie uzyskał naszej rekomendacji. Żaden z kandydatów nie spełnił oczekiwań.

Ewa Bieńkowska, rzeczniczka łódzkiego lotniska tłumaczy, że prawdopodobnie na stanowisko prezesa portu zostanie rozpisany nowy konkurs.

- Może też zdarzyć się tak, że nowy szef Lublinka zostanie wybrany bez konkursu - mówi Bieńkowska. - Brak prezesa nie paraliżuje pracy lotniska. Do czasu wyboru nowego szefa portu, Lublinkiem dowodzi Stanisław Łukoś, członek zarządu.

Konkurs na stanowisko prezesa lotniska rozpisano po dymisji Michała Marca. Doszło do niej w październiku. Marzec twierdzi, że odszedł z lotniska z powodów osobistych. Mówi się jednak, że przyczyny mogły być inne. Mogło chodzić o kłopoty w porozumieniu z władzami miasta co do przyszłości portu.

CZYTAJ TEŻ:

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mizol

Powinni zaorac ten twor zwany lotniskiem i zainwestowac w cos co przyniesie zyski naszemu miastu. Nie chca tego zrobic bo po co? Mozna obsadzic swoich ziomali i beda mieli pewna posadke, nic nie robiac i zgarniajac niezla kase co miesiac. Kolejne okradanie panstwa. Niech ktos w koncu zalozy jakas sttronke na fb stop lublinkowi, ladnie opisze i lecimy po lodzkie referendum w tej sprawie.

w
w DŁ

obowiązuje cenzura i nikt nie napisze prawdy dlaczego Pan Marzec zrezygnował ze stanowiska ? Może napiszcie że kilka dni przed konferencją prasową z nowym przewoźnikiem i ogłoszeniem nowego połączenia miasto zerwało umowę z linią lotniczą ?

n
nn

wynika to z kilku powodów:
1. średnie zarobki w Łodzi - ludzi nie stać jeszcze, żeby latać
2. bliskość Warszawy - tutaj bym polemizował, bo 150 km to nie jest wcale mało jak niektórzy twierdzą
3. brak kompetencji, promocji miasta - ponoć Polska to 11. najczęściej odwiedzany przez turystów kraj na świecie
4. niewielka ilość atrakcji, łączenia ofert podróż/nocleg/zwiedzanie

P
Partia Oszustow

nie ma sie co dzielic z reszta Polski, wazna jest/byla wladza centralna i centralne media/GW

Ł
Łodziak

To wynik braku pomyślunku władz państwowych - lotnisko w każdym miasteczku, bez ładu, dla zaspokojenia ambicji władz lokalnych i prywatnych układów. Była idealna lokalizacja na lotnisko centralne w okolicach Rawy Mazowieckiej, idealnie skomunikowane autostradą i koleją z Warszawą i Łodzią, które całkowicie zaspokoiłoby potrzeby centralnej Polski, uzupełniając Okęcie. Ale lokalne ambicje i prywatne układy ten rozsądny plan przezwyciężyły. Zamiast Rawy Mazowieckiej jest prowincjonalny, źle skomunikowany Modlin na pustkowiu i zupełnie niepotrzebna Łódź czy puściutki Radom. Tak się marnuje publiczne pieniądze. Zadanie dla ABW i CBA, kto miał ziemię pod lotnisko w Modlinie i kto musiał być wyeliminowany z podziału tortu w Rawie Mazowieckiej (tu zresztą chyba było do zagospodarowania dawne lotnisko wojskowe, własność skarbu państwa, więc pewnie nie szło zarobić). Proszę obejrzeć film Kieślowskiego "3 kolory. Biały"

a
ag

Ale na czym to "dbanie" ma polegać? Wszystko co może zrobić, to sypać jeszcze więcej kasy na kupienie lotów. Tylko że to są NASZE pieniądze.
Dziennie dokładamy do Lublinka 100 tysięcy, czyli tyle, ile przeciętny łodzianin zarabia przez 3 lata. Przez tydzień tyle, ile kosztuje okazały dom. Przez miesiąc tyle, ile kosztują 3 autobusy Itd. Każdemu pasażerowi dopłacamy 200 zł. Jakby to było twoje prywatne lotnisko, to nawet gdybyś był miliarderem na pewno byś tak bezsensownie łopatą kasę nie sypał. A Łódź jest miliarderem... zadłużenia!
Biorąc pod uwagę, że dojazdy do Okęcia są coraz szybsze i wygodniejsze to lotnisko NIE MA SZANS, zawsze będzie wymagać wielkich dotacji, zawsze będzie workiem bez dna. Ktoś w końcu powinien to jasno powiedzieć. I powiedzieć, że jedyne sensowne rozwiązanie, to LIKWIDACJA. Oraz rozliczenie winnych miliardowego marnotrawstwa.

A
Antykomor

3 loty dziennie , masakra a nie lotnisko PAN Marzec chciał dobrze . ale Hanka nie dba o lotnisko ...

t
ta

Teatr dla zachowania pozorów to by był, gdyby teraz wybrali jakiegoś Ziutka.
A skoro nie wybrali, to znaczy, że nie było w czym wybierać. Bo w brak znajomych Ziutków nie uwierzę.

D
Daq

Nowy prezes musi mieć własny samolot aby radykalnie zwiększyć ilość lotów z Lublinka.

O
Obserwatorka

Konkurs to tylko teatr, dla zachowania pozoròw. Nie zdziwię się, jak za jakiś czas pojawi się ktoś, kogo powoła się bez konkursu.

:-)

Ci, którzy startują do konkursu są niedojdami.
Ci, którzy się nadają, nie przyjdą za te pieniądze na tak upolitycznione stanowisko.

W
W Lodzi be zmian...

Oni sobie doskonale zdaja sprawe, ze lotnisko jest nie od uratowania.

Jedyne co mozna uratowac to te 40mln doplaty z miasta. Ktos musi to jakos
"uczciwie" POdzielic.

Im wyzej, a prezez jest calkiem wysoko, tym wieksza kasa misiu.

;)

A kto był chciał zarządzać jednym z najgorszych lotnisk w Polsce z brakiem perspektyw rozwoju ? Przesadziłem , myślę że jednak ktoś z pewnością się znajdzie ;)

Dodaj ogłoszenie