Komora startowa przy ul. Odolanowskiej
Komora startowa przy ul. Odolanowskiej.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się drążenie tuneli pod Łodzią, którymi za dwa lata pojadą pociągi. Teraz trwają końcowe prace przy komorach startowych, w których umieszczone zostaną urządzenia drążące tunel. Prezentowane zdjęcia pokazują prace przy budowie obydwu komór startowych: dla większej z maszyn drążących przy ul. Odolanowskiej i mniejszej przy ul. Długosza.
Czytaj, ZOBACZ ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>
Prawie gotowa jest już komora startowa przy ulicy Odolanowskiej przypominająca gigantyczną studnię. Jej głębokość to 30 metrów, a a średnica 13 metrów. Na jej dno zostaną opuszczone kolejne elementy TBM, czyli dużej maszyny drążącej tunel maszyna, skąd grudniu rozpocznie wiercenie dwutorowego, trzykilometrowego tunelu w kierunku dworca Łódź Fabryczna.
Czytaj, ZOBACZ ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>
Niemal gotowa jest też druga komora startowa u zbiegu alei Włókniarzy i ul. Długosza, gdzie rozpocznie pracę druga, mniejsza maszyna TBM.
Ma ona znacznie mniejszą głowicę, o średnicy około 8,5 metra, ponieważ będzie drążyć tunele jednotorowe: dwa w kierunku Łodzi Kaliskiej i dwa w kierunku Łodzi Żabieńca. Komora startowa też jest tu znacznie płytsza, ma 18 metrów głębokości.
Czytaj, ZOBACZ ZDJĘCIA na kolejnych slajdach >>>