Lotnisko Lublinek: w maju mniej pasażerów

    Lotnisko Lublinek: w maju mniej pasażerów

    Agnieszka Jasińska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    O ponad 20 proc. spadła w maju liczba pasażerów na łódzkim lotnisku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosła ilość odprawianych

    O ponad 20 proc. spadła w maju liczba pasażerów na łódzkim lotnisku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosła ilość odprawianych towarów. ©Dziennik Łódzki/archiwum/Grzegorz Gałasiński

    Aż o 22,06 proc. spadła w maju liczba pasażerów na łódzkim lotnisku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W sumie port obsłużył 33 tys. 224 pasażerów, czyli o 9 tys. 403 mniej niż w maju 2012r.
    O ponad 20 proc. spadła w maju liczba pasażerów na łódzkim lotnisku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosła ilość odprawianych

    O ponad 20 proc. spadła w maju liczba pasażerów na łódzkim lotnisku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosła ilość odprawianych towarów. ©Dziennik Łódzki/archiwum/Grzegorz Gałasiński

    Kiepsko wygląda ruch czarterowy. W maju wystartował tylko jeden czarter z 98 pasażerami na pokładzie.

    - Od stycznia do maja obsłużyliśmy 132 tys. 504 pasażerów, o 35 tys. 366 mniej niż w tym samym czasie 2012 r. To spadek o 21,07 proc. - mówi Ewa Bieńkowska, rzeczniczka łódzkiego lotniska.

    W maju odprawionych zostało 271 tys. 305 kg towarów, to wzrost o 238,13 proc. w stosunku do maja 2012r.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzeba przyciagnac ludzi na lotnisko

    UML (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 22

    Proponuje wybudowanie dodatkowego pasa,
    wydluzenie instniejacego aby mogly ladowac wieksze samoloty jak np nowe 787,
    dodatkowy terminal i kolejka laczace stary terminal z nowym,
    kolejka/metro do...rozwiń całość

    Proponuje wybudowanie dodatkowego pasa,
    wydluzenie instniejacego aby mogly ladowac wieksze samoloty jak np nowe 787,
    dodatkowy terminal i kolejka laczace stary terminal z nowym,
    kolejka/metro do centrum lodzi
    centrum handlowe, biznes park, kompleks sportowy, basen etc

    Zwiekszy to troche wydatki miasta, ale wtedy Lodzi bedzie naprawde duze lotnisko i statystycznie liczba pasazerow moze sie nawet podwoic nie wspominajac o stworzeniu setek nowym miejsc pracy dla sluzby bezpieczenstwa, strazakow, pracownikow obslugi naziemnej i biurowej, prezesow, rzecznikow, politologow, demografow, etc...
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolejny miesiąc wyraźnego spadku liczby pasażerów

    ID (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 21

    Brakuje połączeń do portów przesiadkowych ( szczególnie niemieckich ) i liniowego przewoźnika więc łodzianie wybierają inne lotniska ( Okęcie , Ławica , Pyrzowice ) . Lublinek stał się lotniskiem...rozwiń całość

    Brakuje połączeń do portów przesiadkowych ( szczególnie niemieckich ) i liniowego przewoźnika więc łodzianie wybierają inne lotniska ( Okęcie , Ławica , Pyrzowice ) . Lublinek stał się lotniskiem tanich lotów do pracy na Wyspy ( wystarczy popatrzeć na godziny i dni połączeń ) . To , że nie latamy z Lublinka przekłada się oczywiście na brak nowych kierunków , ale mała skuteczność władz lotniska to druga sprawa . Wystarczy spojrzeć na kilkakrotnie mniejszy Rzeszów ( ca. 185.000 mieszkańców ) by zobaczyć jak aktywność Zarządu lotniska przekłada się siatkę połączeń . Jasionka obsłużyła w tym roku ca. 193.540 pasażerów i rozwijają nowe kierunki . A my kiedy ? zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolejny miesiąc wyraźnego spadku liczby pasażerów

    MM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 19

    Nowe kierunki będą wtedy gdy właściciel - miasto przypomni sobie, że jest właścicielem m.in. także i lotniska. Polecam artykuł...rozwiń całość

    Nowe kierunki będą wtedy gdy właściciel - miasto przypomni sobie, że jest właścicielem m.in. także i lotniska. Polecam artykuł http://www.pasazer.com/in-13121-haracz,czy,reklama,doplaty,dla,linii.php
    Tam z pewnością znajdziesz odpowiedź . Dodam tylko, że od 2011r. Rzeszów a właściwie województwo podkarpackie przeznaczyło na promocję przewozów lotniczych( czytaj dotacje dla przewoźników) 6 mln.rocznie przez 4 lata. Razem 24 mln. Łódź od 2006r. wydała ok. 1 mln. Przyznasz , że kwota śmieszna, I to by było na tyle.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do MM

    ID (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Zgadzam się z Tobą , ale nawet przy takiej różnicy w promocji potencjał Łodzi i województwa jest mało porównywalny z sympatycznym Rzeszowem i ulubionymi Bieszczadami ;) . Dzięki za link do artykułu .


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do ID

    MM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Masz rację, potencjał Łodzi liczony wielkością zaludnienia jest bezspornie znacznie większy niż regionu podkarpackiego. Ale w lotnictwie to wygląda trochę inaczej. Nisko kosztowi przewoźnicy muszą...rozwiń całość

    Masz rację, potencjał Łodzi liczony wielkością zaludnienia jest bezspornie znacznie większy niż regionu podkarpackiego. Ale w lotnictwie to wygląda trochę inaczej. Nisko kosztowi przewoźnicy muszą mieć wysoki wypełnienie lotów, jak nie mają, to albo likwidują połączenie, albo ktoś im to rekompensuje ( dotuje). To właśnie robi Rzeszów. Łódź nie daje kasy więc ryzyko spada na przewoźnika. A oni ( lowcosty) z założenia nie podejmą się ryzyka poniesienia ewentualnej straty. I koło się zamyka.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do

    Wróżbita Poziomka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

    Taa, bo lepiej wydać kasę na reklamę w BBC czy innym CNN, która zapewne niewiele daje w porównaniu do tego co mogłoby dać opłacenie kilku ciekawych połączeń. Przecież część tych pieniędzy by się...rozwiń całość

    Taa, bo lepiej wydać kasę na reklamę w BBC czy innym CNN, która zapewne niewiele daje w porównaniu do tego co mogłoby dać opłacenie kilku ciekawych połączeń. Przecież część tych pieniędzy by się zwróciła - w opłatach lotniskowych, w ożywieniu lotniska, itd.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo