Majowa Masa Krytyczna przejechała ulicami Łodzi...

    Majowa Masa Krytyczna przejechała ulicami Łodzi [ZDJĘCIA+FILM]

    mek

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Majowa Masa Krytyczna przejechała ulicami Łodzi [ZDJĘCIA+FILM]
    1/71
    przejdź do galerii

    ©Łukasz Kasprzak

    Ponad 1 tys. rowerzystów przejechał w piątek ulicami miasta podczas majowej Łódzkiej Masy Krytycznej.
    Jak w każdy ostatni piątek miesiąca, łódzcy rowerzyści spotkali się na pasażu Schillera, by wyruszyć w trasę. Tematem przewodnim majowej Masy były zasady poruszania się rowerzystów po drogach.

    ZOBACZ TEŻ: Kwietniowa masa krytyczna w Łodzi [ZDJĘCIA+FILMY]

    - Chcemy zwrócić Waszą uwagę na proste zasady, jakimi powinniśmy się kierować podczas jazdy po jezdniach lub po drogach rowerowych - czytamy na stronie internetowej organizatorów Masy Krytycznej.


    Tym razem rowerzyści z centrum miasta dojechali na Bałuty, a następnie skierowali się na plac Wolności. Gdy Masa przejeżdżała przez ul. Kopcińskiego i al. Palki, rowerzyści nie wjeżdżali na buspasy.

    - Mamy nadzieję, że dzięki temu utrudnienia dla komunikacji zbiorowej będą zminimalizowane - czytamy na stronie internetowej organizatorów.


    Pokaż Łódzka Masa Krytyczna - maj 2013 na większej mapie


    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (66)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zlikwidowac

    stasiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    zlikwidowac mase krytyczna!
    wynieście sie gdzies na wies i tam róbcie manifestacje zloty rajdy spotkania itp. a nie w miescie nawet wieczorem jest potrzebna droznosc ulic a nie dodatkowe korki...rozwiń całość

    zlikwidowac mase krytyczna!
    wynieście sie gdzies na wies i tam róbcie manifestacje zloty rajdy spotkania itp. a nie w miescie nawet wieczorem jest potrzebna droznosc ulic a nie dodatkowe korki ludzie chca normalnie do domu sie dostac
    Jakby teraz kazda grupa robila manifestacje raz na miesiac - ciekawe jakbyscie sie czuli (pielegniarki, nauczyciele, miłosnicy psów i kotów i innych pozostałych)
    ciekawe jakby wygladalo miasto nawet wieczorem???zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm... Kochajcie się??!! :-P

    Fioletowa krowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 18

    Gdybyście tyle samo energii co w te złośliwości, wkładali w bycie bardziej miłymi i wyrozumiałymi dla siebie to żyłoby się wszystkim dużo lepiej :)
    Takie proste, a jakie trudne...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kochamy się w samochodach

    kochaś (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 15

    jak czekamy na zakończenie durnej manifestacji o nie wiadomo co. Lepiej w lesie, bo smród spoconych rowerzystów dokucza, ale nie możemy się doczekać. Stres zatem jest. Zupełnie nie potrzebny.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do roweroych "entuzjastów"

    uwalniacz myślowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 15

    1. Buspas jest po to aby udrożnić komunikację zbiorową (główny cel), a nie żeby było bezpieczniej rowerzystom. Po tym co przeczytałem poniżej, zaczynam się obawiać, że lobby rowerowe nie mogąc...rozwiń całość

    1. Buspas jest po to aby udrożnić komunikację zbiorową (główny cel), a nie żeby było bezpieczniej rowerzystom. Po tym co przeczytałem poniżej, zaczynam się obawiać, że lobby rowerowe nie mogąc technicznie zrealizować ścieżki rowerowej na Kopcińskiego i Palki używając zbocza jak np. R.Stępień (może Stępień być motorem) doprowadziło do wyodrębnienia buspasa z oczywiście samouwłaszczeniem i możliwością korzystania właśnie przez rowery. Użyłem celowo słowa "zbocza" bo tylko na taki przydomek zasługuje odpowiedzialny za ten bałagan. Łódź przecież nie ma obwodnic i tranzyt zajmuje cały jeden pas. Dla miejscowych zostaje jeden na jednej z najgłówniejszych arterii. Chore prawda? Ale dla rowerowej bandy jest zupełnie ok. jakby całkiem pusty buspas był do ich dyspozycji, a cała reszta stała w korkach.
    2. Za korki w mieście nie są odpowiedzialni użytkownicy samochodów jak to sprytnie zmanipulowano, tylko niezaspokojone potrzeby mieszkańców i lata zaniedbań infrastrukturalnych w Łodzi. Idiotyczne stwierdzenie że to kierowcy są za te korki odpowiedzialni świadczy o całkowitym zaniku świadomego myślenia przez autora tej bredni. Równie dobrze można napisać, że za kolejki w sklepie są odpowiedzialni w niej stojący. Bzdura kolejna.
    3. Ilość rowerzystów biorących udział w comiesięcznych przejazdach może świadczyć także o tym, że Goebelsowskie metody stosowane w zwoływaniu tej masy pacanów są w Łodzi wyjątkowo skuteczne. Nawiasem mówiąc ciekawe ilu z tych zwołanych porusza się rowerem na okrągło? Ilu z nich ma frajdę z tego przejazdu, a ilu chce coś pokazać?

    Słowem władze Łodzi opanowała grupa osobowościowo zachwianych osobników mających potrzebę zaistnienia za wszelką cenę i kosztem innych. Równie dobrze mogę zaproponować: weźcie swoje rowery i używajcie do woli w podłódzkich łódzki wioskach. tam jest świeże powietrze, a i zmotoryzowanych mniej. Postępu nie cofniecie. Człowiek jest wygodny wymyślił samochód i rower też - leniuchy rowerowe. A maraton nie łaska?
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do kierowców samochodów

    Kierowca roweru i samochodu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 17

    Do wszystkich kierowców samochodów tak narzekających na rowerzystów: zwróćcie uwagę, że we wczorajszej 'masie' uczestniczyło niemal 1400 rowerzystów. Najwięcej w Polsce, nawet w stolicy rowerzystów...rozwiń całość

    Do wszystkich kierowców samochodów tak narzekających na rowerzystów: zwróćcie uwagę, że we wczorajszej 'masie' uczestniczyło niemal 1400 rowerzystów. Najwięcej w Polsce, nawet w stolicy rowerzystów było mniej. Wśród uczestników często można było spotkać rowerzystów w bardzo poważnym wieku, a nie tylko (jak się niektórym wydaje) kilkunastoletnich dzieciaków, którzy wybrali się na wycieczkę. I ci wszyscy rowerzyści mając do wyboru inne zajęcia w piątek wieczorem zadali sobie trud żeby pokonać dość długą trasę - by takim jak Wy zamanifestować, że oni też są w tym mieście i tak jak kierowcy samochodów oczekują, że ich prawa w zakresie bezpiecznego poruszania się po mieście będzie respektowane.
    Jakim prawem wielu z Was uzurpuje sobie prawo bycia jedynymi uczestnikami ruchu na Kopcińskiego? Dlatego, że to droga krajowa? Dlatego, że ma 3 pasy (choć teraz efektywnie dwa)? Jest to droga w mieście i powinna służyć wszystkim mieszkańcom, również rowerzystom, a najbezpieczniejszym wariantem było dla rowerzystów korzystanie z tej drogi właśnie na buspasie. Ilu rowerzystów ma przejechać w manifestacji przez miasto, by dotarło do Was, że oni też mają takie samo prawo sprawnie poruszać się po mieście? Mówicie o korkach? Następnym razem jak będziecie w nich stać - rozejrzyjcie się dokoła siebie i zobaczcie, ilu jest kierowców będących jedynymi pasażerami samochodu i ile miejsca takie zachowanie w ruchu miejskim angażuje i jak niska jest efektywność takiego sposobu poruszania się po mieście w porównaniu z MPK czy rowerami. Wówczas może zrozumiecie, że te korki to przede wszystkim Wasza zasługa. Sam również poruszam się po mieście samochodem, bo nie wszystko da się załatwić na rowerze, ale jeśli tylko mogę korzystam z niego jak najczęściej, choćby dlatego, że dojazd i powrót z pracy rowerem (dystans 5,5 km przez Śródmieście i Bałuty) rowerem nigdy nie zajmował więcej czasu niż pokonanie tej drogi samochodem, a często był krótszy. Ale to dzięki korkom, które kierowcy samochodów sami tworzą. Na koniec powtórzę - 1400 osób zadało sobie trud, by pokazać Wam, że też chcą się bezpiecznie poruszać po tym mieście. Raczcie to uszanować.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Same błędy myślowe w tym wywodzie.

    Wodę z mózgu róbcie baranom na kołach dwóch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 15

    1. Buspas jest po to aby udrożnić komunikację zbiorową (główny cel), a nie żeby było bezpieczniej rowerzystom. Po tym co przeczytałem poniżej, zaczynam się obawiać, że lobby rowerowe nie mogąc...rozwiń całość

    1. Buspas jest po to aby udrożnić komunikację zbiorową (główny cel), a nie żeby było bezpieczniej rowerzystom. Po tym co przeczytałem poniżej, zaczynam się obawiać, że lobby rowerowe nie mogąc technicznie zrealizować ścieżki rowerowej na Kopcińskiego i Palki używając zbocza jak np. R.Stępień (może Stępień być motorem) doprowadziło do wyodrębnienia buspasa z oczywiście samouwłaszczeniem i możliwością korzystania właśnie przez rowery. Użyłem celowo słowa "zbocza" bo tylko na taki przydomek zasługuje odpowiedzialny za ten bałagan. Łódź przecież nie ma obwodnic i tranzyt zajmuje cały jeden pas. Dla miejscowych zostaje jeden na jednej z najgłówniejszych arterii. Chore prawda? Ale dla rowerowej bandy jest zupełnie ok. jakby całkiem pusty buspas był do ich dyspozycji, a cała reszta stała w korkach.
    2. Za korki w mieście nie są odpowiedzialni użytkownicy samochodów jak to sprytnie zmanipulowano, tylko niezaspokojone potrzeby mieszkańców i lata zaniedbań infrastrukturalnych w Łodzi. Idiotyczne stwierdzenie że to kierowcy są za te korki odpowiedzialni świadczy o całkowitym zaniku świadomego myślenia przez autora tej bredni. Równie dobrze można napisać, że za kolejki w sklepie są odpowiedzialni w niej stojący. Bzdura kolejna.
    3. Ilość rowerzystów biorących udział w comiesięcznych przejazdach może świadczyć także o tym, że Goebelsowskie metody stosowane w zwoływaniu tej masy pacanów są w Łodzi wyjątkowo skuteczne. Nawiasem mówiąc ciekawe ilu z tych zwołanych porusza się rowerem na okrągło? Ilu z nich ma frajdę z tego przejazdu, a ilu chce coś pokazać?
    Słowem władze Łodzi opanowała grupa osobowościowo zachwianych osobników mających potrzebę zaistnienia za wszelką cenę i kosztem innych. Równie dobrze mogę zaproponować: weźcie swoje rowery i używajcie do woli w podłódzkich łódzki wioskach. tam jest świeże powietrze, a i zmotoryzowanych mniej. Postępu nie cofniecie. Człowiek jest wygodny wymyślił samochód i rower też - leniuchy rowerowe. A maraton nie łaska?

    zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Ładnie, ale do czasu

    Michał Adamus

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 14

    Bardzo ładnie to wszystko wytłumaczyłeś, przyznam szczerze. Ale jednak czytając ostatni akapit mam wrażenie ze nie rozumiesz idei Masy Krytycznej. Jeżeli jeździli byśmy sobie poza łodzią, to co...rozwiń całość

    Bardzo ładnie to wszystko wytłumaczyłeś, przyznam szczerze. Ale jednak czytając ostatni akapit mam wrażenie ze nie rozumiesz idei Masy Krytycznej. Jeżeli jeździli byśmy sobie poza łodzią, to co byśmy osiągnęli? Jedynie promowali byśmy rower jako środek rekreacji. Nie o to tu chodzi! Jeździmy po mieście w takiej formie, żeby zamanifestować, ze tez jesteśmy uczestnikami ruchu drogowego.
    Co do bus-pasów to nie miejsce i czas na dyskusje. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proponuję pomyśleć i czasem rozejrzeć się dookoła siebie

    Kierowca roweru i samochodu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

    Z braku argumentów autorowi powyższego tekstu zostało jedynie obrażanie innych. Pojęcia typu 'rowerowa banda' i nazywanie wszystkich rowerzystów biorących udział w piątkowej manifestacji mianem...rozwiń całość

    Z braku argumentów autorowi powyższego tekstu zostało jedynie obrażanie innych. Pojęcia typu 'rowerowa banda' i nazywanie wszystkich rowerzystów biorących udział w piątkowej manifestacji mianem masy pacanów to zwykłe prostactwo i na tym mógłbym zakończyć wywód, bo musiałbym użyć podobnego języka, by przedmówca mnie zrozumiał. Zaryzykuję jednak pewne wyjaśnienie - stojący w kolejce nie oczekują, że każdy z nich będzie stał w odległości 1 m. od siebie bo tego wymaga ich komfort oczekiwania na obsłużenie. Gdyby połowa z kierowców jadących po Kopcińskiego zdecydowała się na przejazd autobusem bądź rowerem to korków po prostu by nie było, bo rowerzysta czy pasażer autobusu nie rezerwują dla siebie ok. 4 m2 przestrzeni by się poruszać po drodze publicznej - dlatego to to kierowcy właśnie tworzą korek. Powtórzę jeszcze raz - ilu rowerzystów musi zademonstrować swoją obecność w mieście by inni uczestnicy ruchu zaczęli ich traktować poważnie i szanować? Czy 1400 osób to mało? Może 5000 byłoby przekonujące? Właśnie dlatego rowerzyści używają rowerów w mieście by szybciej dotrzeć do pracy / po zakupy / inne nie korkując ulic bardziej niż to konieczne.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co drugi rowerzysta ma źle wyposażony rower

    ŁodzianinPK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 18

    - Chcemy zwrócić Waszą uwagę na proste zasady, jakimi powinniśmy się kierować podczas jazdy po jezdniach lub po drogach rowerowych - czytamy na stronie internetowej organizatorów Masy Krytycznej. -...rozwiń całość

    - Chcemy zwrócić Waszą uwagę na proste zasady, jakimi powinniśmy się kierować podczas jazdy po jezdniach lub po drogach rowerowych - czytamy na stronie internetowej organizatorów Masy Krytycznej. - bardzo ciekawe - na załączonych zdjęciach i filmiku widać przede wszystkim złe lub brak oświetlenia roweru - proponuję zajrzeć do PRD- wedle życzenia zwracamy uwagę na zasady.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Także zalecamy zajrzenie do przepisów prawa

    RowerowaLodz.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

    Masz oczywiście rację, że rower musi być wyposażony w oświetlenie. Ale nie ma obowiązku mieć go zamontowanego w ciągu dnia - a to wówczas odbywał się przejazd Masy Krytycznej.
    Masz prawo o tym...rozwiń całość

    Masz oczywiście rację, że rower musi być wyposażony w oświetlenie. Ale nie ma obowiązku mieć go zamontowanego w ciągu dnia - a to wówczas odbywał się przejazd Masy Krytycznej.
    Masz prawo o tym nie wiedzieć, bo nowelizacja ta weszła w życie stosunkowo niedawno: http://rowerowalodz.pl/przepisy-dla-rowerzystow/nowelizacja-ws-oswietleniazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dlaczego tyle złości?

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 8

    Nie wiem skąd tyle złości i nienawiści między kierowcami i rowerzystami. Pomyślcie kierowcy, że może ktos z waszych bliskich albo wasze dzieci jeżdzą na rowerach i jeśli bedziecie tak do tego...rozwiń całość

    Nie wiem skąd tyle złości i nienawiści między kierowcami i rowerzystami. Pomyślcie kierowcy, że może ktos z waszych bliskich albo wasze dzieci jeżdzą na rowerach i jeśli bedziecie tak do tego podchodzić, może im siestac krzywda. A rowerzyści byc może niedlugo przesiądą sie na auta, bo nie oszukujmy się, ale zimą ani na dalekie dystanse nikt przed okrągły rok nie bedzie pedałować, a komunikacja miejska nie zawsze się sprawdza, i może wtedy rowerzyści zobaczą jak ciezko jest ich czasem ominąć i jak dużo strachu moze napędzic kierowcy, ktory nie chce mu nic zrobic.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To ci napisze skąd tyle złości.

    pan pikuś (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 19

    Włączasz telewizor żeby się zawiesić oczekując rozrywki, informacji, a tu kurna wciskają kit reklamowy na okrągło, albo karmią badziewiastymi serialami. Myślisz ok. to sę pojadę za miasto na łono...rozwiń całość

    Włączasz telewizor żeby się zawiesić oczekując rozrywki, informacji, a tu kurna wciskają kit reklamowy na okrągło, albo karmią badziewiastymi serialami. Myślisz ok. to sę pojadę za miasto na łono natury, a tu zonk ! Nie mogę się przemieszczać bo kolejnych grupa musi coś komuś udowadniać i znowu czekam, bo oni chcą też przecież coś powiedzieć i znaleźli formę. Forma polega na wywieraniu nacisku na władze poprzez uciskanie/dokuczanie mas. Ale kurna co mnie to obchodzi przecież chciałem sobie usmażyć kiełbaskę na grillu, a tu przeszkoda. Działasz inaczej? Masz przeszkodę to ją eliminujesz. Stąd tyle złości. Pamiętaj jak jesteś ciekawy - zmiany są motorem postępu. Niestety wprowadzamy zmiany za wszelką cenę nic nie polepszające naszego życia.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Jaka to peszeszkoda?

    Michał Adamus

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 21

    Na prawdę tak ciężko ci raz w miesiącu stanąć na 10 min? Rozumiem ze podobnie niezadowolony jesteś z innych manifestacji i na przykład pochody na Borze Ciało tez byś zlikwidował?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A cel - jaki ???

    bubek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 32 / 32

    Kiedy patrzę na mapkę trasy , to widać wyraźnie, że jedynym celem organizatorów było maksymalnie utrudnić życie i ruch drogowy mieszkańcom Łodzi.

    Banda nieodpowiedzialnych za nic kretynów !


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pożytki z czytania mapy :)

    BDM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 20

    Po pierwsze: rowerzyści uczestniczący w Łódzkiej Masie Krytycznej - w przeważającej mierze - są mieszańcami Łodzi.
    I mają takie samo prawo do uczestniczenia w legalnych manifestacjach jak wszyscy...rozwiń całość

    Po pierwsze: rowerzyści uczestniczący w Łódzkiej Masie Krytycznej - w przeważającej mierze - są mieszańcami Łodzi.
    I mają takie samo prawo do uczestniczenia w legalnych manifestacjach jak wszyscy obywatele :)
    Po drugie: mapy z wyznaczoną trasą przejazdu Masy publikowane są właśnie po to, żeby w ostatni piątek miesiąca (PRZEZ 2 GODZINY) wybierać takie indywidualne trasy, którymi indywidualni kierowcy mogą przemieszczać się najefektywniej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O ile znam ten świat to miniejszość się musi dostosować do większości.

    BDSM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 15

    Jeżeli jest inaczej to znaczy że mamy do czynienia z patologią. W tym przypadku patologią jest postawa władz miejskich bo o ile manifestować może każdy to władze miejskie godzą się lub nie na daną...rozwiń całość

    Jeżeli jest inaczej to znaczy że mamy do czynienia z patologią. W tym przypadku patologią jest postawa władz miejskich bo o ile manifestować może każdy to władze miejskie godzą się lub nie na daną jej formę. W tym konkretnym przypadku za patologię odpowiadają właśnie władze. Będziemy o tym pamiętać przy najbliższej okazji wyborów. A co do mapek to sam se kupuj makulaturę i oglądaj tę waszą stronkę. Nic mnie do tego nie zmusi. Dlatego zostaną przedsięwzięte odpowiednie kroki, aby ukrócić tę zabawę.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    patologią jest to co mówisz

    Rowerzysta miejski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 19

    Demokracja polega właśnie na tym, że większość gwarantuje prawa mniejszości.
    A tak swoją drogą skąd przekonanie, że to kierowcy stanowią większość w Łodzi? Statystyki pokazują coś z goła innego i...rozwiń całość

    Demokracja polega właśnie na tym, że większość gwarantuje prawa mniejszości.
    A tak swoją drogą skąd przekonanie, że to kierowcy stanowią większość w Łodzi? Statystyki pokazują coś z goła innego i to pasażerowie MPK wiodą prym.

    Co do podejmowania odpowiednich kroków, to podejmij je w celu nadrobienia zaległości z wiedzy na temat Prawa o zgromadzeniach. To jeden z filarów demokratycznego państwa, aby dawać swoim obywatelom prawo do legalnego manifestowania swoich poglądów. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czytanie ze zrozumieniem to żadna sztuka (uczą w szkole)

    BDSM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 16

    brak tej umiejętności to zmora współczesnych czasów (nieuków coraz więcej). Nie manifestowanie jest problemem w tym konkretnym przypadku tylko forma uprzykrzająca życie ludziom. Słowem manifestacja...rozwiń całość

    brak tej umiejętności to zmora współczesnych czasów (nieuków coraz więcej). Nie manifestowanie jest problemem w tym konkretnym przypadku tylko forma uprzykrzająca życie ludziom. Słowem manifestacja tak, blokowanie ulic w piątek po południu - nie. Czy pisałem coś innego?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pożytki z czytania mapy :)

    BDM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 11

    Po pierwsze: rowerzyści uczestniczący w Łódzkiej Masie Krytycznej - w przeważającej mierze - są mieszańcami Łodzi.
    I mają takie samo prawo do uczestniczenia w legalnych manifestacjach jak wszyscy...rozwiń całość

    Po pierwsze: rowerzyści uczestniczący w Łódzkiej Masie Krytycznej - w przeważającej mierze - są mieszańcami Łodzi.
    I mają takie samo prawo do uczestniczenia w legalnych manifestacjach jak wszyscy obywatele :)
    Po drugie: mapy z wyznaczoną trasą przejazdu Masy publikowane są właśnie po to, żeby w ostatni piątek miesiąca (PRZEZ 2 GODZINY) wybierać takie indywidualne trasy, którymi indywidualni kierowcy mogą przemieszczać się najefektywniej.zwiń

    Zdjęcie autora komentarza
    Re: Cel

    Michał Adamus

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 19

    A dlaczego tak wnioskujesz?

    Zdjęcie autora komentarza
    Re: Cel

    Michał Adamus

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 17

    A dlaczego tak wnioskujesz?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    złośliwcy

    jmr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 25

    debilna banda złoślwców -koniec komentarza.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    daj jeszcze krótki komentarz dla

    antydebil (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 29 / 21

    tych, którzy złośliwie blokują miasto codziennie. Przy okazji trują i hałasują, zanieczyszczają powietrze i wymagają budowania dla siebie dróg kosztujących setki milionów złotych.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

    ale nie blokuja zlosliwie tylko dlatego ze komuniakcja miejska jest nieatrakcyjna
    Gdyby MPK bylo szybkie to ludzie by uciekli z samochodow z checia

    blokowanie Kopcinskiego to juz w ogole bzdura...rozwiń całość

    ale nie blokuja zlosliwie tylko dlatego ze komuniakcja miejska jest nieatrakcyjna
    Gdyby MPK bylo szybkie to ludzie by uciekli z samochodow z checia

    blokowanie Kopcinskiego to juz w ogole bzdura bo to jest droga po ktorej porusza sie tranzyt a on chocby chcial na rowery sie nie przerzuci

    Jakos o rowerzystach jezdzacych nagminnie po chodnikach (i to nawet na bocznych uliczkach) to sie nie mowi zle

    Ja nie mam nic do rowerowneich sobie ludzie jezdza gdzie chca i ajk chca ale sa inne sposoby na zademonstrowanie swojej obecnoscizwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    Re

    Michał Adamus

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 22

    Gdyby większość osób przesiadła się do mpk, to były by mniejsze korki a i więcej linii by powstało, wiec transport zbiorowy przyspieszył by.

    Nie nasza wina ze Łódź nie ma obwodnicy, a po ulicy...rozwiń całość

    Gdyby większość osób przesiadła się do mpk, to były by mniejsze korki a i więcej linii by powstało, wiec transport zbiorowy przyspieszył by.

    Nie nasza wina ze Łódź nie ma obwodnicy, a po ulicy Kopcińskiego tez możemy jechać rowerem, ponieważ wzdłuż ulicy nie ma drogi rowerowej, wiec jazda tam jest jak najbardziej uzasadniona.

    To naucz się słuchać, bo ja nasłuchałem się już złych słów o rowerzystach na chodniku.

    To powiedz jakie? Słucham. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Filmik zamieszczony na stronie Masy - Lodz zobaczcie koniecznie

    chainwheel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 25

    3: 56 min , zwienczenie deblizmu na rowerkach i chyba najlepsze podsumowanie dla tej Organizacji Pownni zrobic sobie palkat ; Zapraszamy na czerwcowa Mase


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wow! Znalazłeś aż 1 ma prawie 1400 osób!

    rowerowy jihad ;) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 15

    Poruszaniu się samochodów w ruchu codziennym przypatrujesz się z równą starannością?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    scieżki rowerowe

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 26

    ja również miałam problem z tą całą ich akcją. Autobus miał opóźnienie 13 minut bo sobie jechali przez Rondo Solidarności jak święte krowy. Przez to spóźniałam się na busa do domu a kolejny był za...rozwiń całość

    ja również miałam problem z tą całą ich akcją. Autobus miał opóźnienie 13 minut bo sobie jechali przez Rondo Solidarności jak święte krowy. Przez to spóźniałam się na busa do domu a kolejny był za 2 godz. Przecież po coś zrobili te ścieżki i powinni nimi urządzać sobie przejazdy a nie blokować miasto!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ;]

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 19

    kup sobie samochód. nie widze problemu.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo