reklama

Masz kłopoty? Sprawdź, gdzie możesz poprosić o pomoc

Marek Niedźwiecki
Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi podejmuje interwencje i udziela porad wyłącznie konsumentom będącym mieszkańcami Łodzi. Mieszkańcy innych miast i powiatów mogą skorzystać z pomocy rzecznika we właściwym starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Fot. 123rf
Zostałeś źle potraktowany - w domu, pracy, sklepie, szpitalu, przychodni? Znalazłeś się przez to w kłopotach? Sprawdź, gdzie możesz się poskarżyć i poprosić o pomoc.

Podajemy przydatne adresy, gdzie zainteresowani mogą udać się, oczekując na pomoc w rozwiązaniu swoich problemów prawnych, konsumenckich czy pacjenta.

Prawo pracy

Centrum Poradnictwa Państwowej Inspekcji Pracy proponuje nieodpłatne porady prawne w zakresie prawa pracy. Porady telefoniczne udzielane są za pośrednictwem infolinii Centrum Poradnictwa Państwowej Inspekcji Pracy w Łodzi - od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 15:00. Opłata za połączenie - według stawek operatora. Telefon dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych to 801 002 006. Osoby dzwoniące z telefonów komórkowych powinny wybrać numer 22 667 65 00.

Bardziej praktyczny jest jednak osobisty kontakt w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi - al. Kościuszki 123, pokój nr 2. Kontakt możliwy jest w poniedziałki w godz. 9:00-17:00 i od wtorku do piątku w godz. 10:00-14:00

W siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Łodzi w oddziale w Piotrkowie Trybunalskim, ul. 3 Maja 4, pokój nr 37, porady udzielane są osobiście w poniedziałek - w godz. 8:00-16:00 i od wtorku do piątku - 10:00-14:00. W oddziale w Sieradzu, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 64, pokój nr 103 - osobiście w pon. 8:00-16:00, wtorek - piątek 10:00-14:00. W oddziale w Skierniewicach, ul. Reymonta 23, pokój nr 408 -osobiście w pon. 8:00-16:00, wtorek - piątek 10:00-14:00. W oddziale w Kutnie, ul. Grunwaldzka 5 - osobiście w poniedziałek 8:00-16:00, wtorek - piątek 10:00-14:00. Szczegóły: www.bip.pip.gov.pl/pl/bip/porady_wszystkie/#Wojew%C3%B3dztwo%20%C5%82%C3%B3dzkie.

Prawa kobiet

Centrum Praw Kobiet oddział w Łodzi zapewnia bezpłatną i kompleksową pomoc dla kobiet doznających przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej lub ekonomicznej.

- Przyjdź, zadzwoń lub napisz e-maila - pomożemy ustalić plan pomocy i umówimy Cię z odpowiednią specjalistką - zachęcają przedstawiciele Centrum. Kontakt: Łódź, ul. Piotrkowska 115, tel. 42 633-34-11 lub 736-608-493, e-mail: cpk_lodz@cpk.org.pl, strona internetowa: www.cpk.lodz.pl.

Jedna z ostatnich inicjatyw Centrum to propozycja wsparcia przez wolonatriuszkę. Jeżeli czeka pokrzywdzoną sprawa w sądzie (rodzinna, rozwodowa czy karna) i chciałaby ona, aby towarzyszyła jej z ramienia Fundacji wolontariuszka, wystarczy zgłosić się do sekretariatu lub wysłać wiadomość e-mailową pod adres: cpk_lodz@cpk.org.pl. Wolontariuszka będzie występowała w charakterze osoby zaufania (w postępowaniu cywilnym) lub osoby wsparcia (w postępowaniu karnym). - Wolontariuszka będzie mogła wspierać Was emocjonalnie i monitorować prowadzenie sprawy. Nie będzie natomiast mogła Was reprezentować ani Wam doradzać - dodają przedstawiciele Centrum.

Nowi rzecznicy

Punkt Przyjęć Interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich w Łodzi od niedawna funkcjonuje w Urzędzie Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 153, I piętro, pokój 101 (wejście od al. ZHP, od ul. Kościuszki). Interesantów przyjmuje w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach 10-15 prawnik z biura RPO w Warszawie. Interesanci mogą zgłaszać się w sprawach naruszeń wolności i praw człowieka oraz zasady równego traktowania.

Celina Maciejewska od stycznia 2018 roku pełni funkcję rzecznika ds. seniorów w Łodzi w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych UMŁ. Dyżuruje w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych, ul. Zachodnia 47, pokój 128, tel. 42 638 47 94 - w pon. w godz. 8-16, wt. - 9-17, czw. 8-12.

Doradzają konsumentom

Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi podejmuje interwencje i udziela porad wyłącznie konsumentom będącym mieszkańcami Łodzi. Mieszkańcy innych miast i powiatów mogą skorzystać z pomocy rzecznika we właściwym starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi oczekuje na interesantów przy ul. Piotrkowskiej 113 (prawa oficyna, I piętro), tel. 42 638 46 56, fax 42 638 46 57, e-mail: mrk@uml.lodz.pl. Miejski Rzecznik Konsumentów w Piotrkowie Trybunalskim dyżuruje w pasażu Rudowskiego 10, tel. 44 732 77 75, e-mail: b.krasinski@piotrkow.pl. Miejski Rzecznik Konsumentów w Skierniewicach oczekuje na konsumentów w Urzędzie Miejskim w Skierniewicach, ul. Rynek 1, tel. 46 833 21 09, 832 45 00, e-mail: umskier@skierniewice.um.gov.pl. Adresy rzeczników konsumentów z innych większych miast i powiatów znajdziemy m.in. na portalu https://prawo.money.pl/bazy-teleadresowe/rzecznicy-konsumentow.

Konsumentów wspierają też Oddziały Federacji Konsumentów. W Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 82, tel. 42 633-08-78, e-mail: lodz@federacja-konsumentow.org.pl - w pon. i czw. w godz. 10-18, wt. - 12-18, śr. 8-16. W przypadku korzystania z porady telefonicznej przed połączeniem należy przygotować przybory do notowania i dokumenty dotyczące sprawy - usprawni to rozmowę. Jeżeli sprawa jest bardziej skomplikowana lub będzie wymagała osobistego zapoznania się z dokumentami, doradca zaprosi do siedziby oddziału. (N)

Łódzki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia

Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia finansuje leczenie około 2,5 mln ubezpieczonych z terenu województwa łódzkiego. Dzięki prawie 2 500 zawartych umów pacjenci mogą korzystać z wielu placówek medycznych znajdujących się na terenie naszego i innych województw. Wśród placówek, z którymi oddział NFZ zawarł kontrakty, są: gabinety, przychodnie, szpitale, sanatoria.

Na stronie internetowej www.nfz-lodz.pl znajdujemy niezbędne informacje o działalności oddziału. W serwisach dla pacjentów, świadczeniodawców i personelu medycznego umieszczono wszelkie ważne informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jeśli jednak w dalszym ciągu ktoś ma pytania lub wątpliwości, może kontaktować się codziennie w godz. 8:00-16:00 z Łódzkim Oddziałem Wojewódzkim NFZ - ul. Kopcińskiego 58 fax: 42 275-40- 01, e-mail: sekretariat@nfz lodz.pl.

Osoby, które mają problem z uzyskaniem połączenia z infolinią kolejkową ŁOW NFZ (tel. 800 007 725), mogą kontaktować się telefonicznie z Infolinią ogólną (42 299 92 75 - dla telefonów komórkowych i z zagranicy, 801 002 275 - dla telefonów stacjonarnych). Czas oczekiwania na świadczenia medyczne można sprawdzić także za pośrednictwem strony internetowej http://kolejki.nfz.gov.pl/. (N)

Rzecznik Praw Pacjenta tylko w Warszawie

Przy łódzkim NFZ nie funkcjonuje instytucja rzecznika praw pacjenta. Od wielu lat Rzecznik Praw Pacjenta jest w naszym kraju jeden i urzęduje w Warszawie, tel: 22 532 82 50, www.bpp.gov.pl; bezpłatna infolinia - 800-190-590 - czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 21.00. Dyżurujący pracownicy przekazują informacje o zagadnieniach związanych z opieką zdrowotną, a szczególnie o:

  • prawach pacjenta
  • sytuacjach, gdy przysługują ci szczególne uprawnienia do opieki zdrowotnej
  • możliwych sposobach rozwiązania problemu - m.in. praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć, dochodząc swoich praw oraz instytucjach i urzędach, do których można zgłosić skargę.

W łódzkim NFZ jest natomiast Dział Obsługi Świadczeniobiorców, który zajmuje się skargami pacjentów, kontakt: dos@nfz-lodz.pl.

Zobacz też: Akcja "Nie wzywaj karetki nadaremno"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3