Do tej pory po Łodzi kursowały 62 solarisy.
- Teraz Łódź dołączyła do elitarnego grona klientów, którzy posiadają więcej niż sto naszych autobusów. Takich miast w kraju jest pięć i poza Polską też pięć - mówi Wiesław Cieśla, dyrektor ds. sprzedaży autobusów z Solaris Bus & Coach.
MPK zakupiło 15 przegubowych solarisów urbino oraz 30 krótkich, średnio wydając na jeden około 1 mln zł.
- Największe wrażenie na pasażerach może zrobić nie tyle klimatyzacja, co czystość w pojeździe, bo solarisy są bardzo łatwe w utrzymaniu - zaznacza Radosław Podogorcki, wiceprezes MPK. - Dużym udogodnieniem jest też system informacji pasażera oparty na GPS.
Jednak dla MPK najbardziej liczy się to, że solarisy są najmniej awaryjne spośród wszystkich autobusów w taborze. Nowe pojazdy nie zastąpią na zajezdniach starych autobusów, bo MPK przygotowuje się do rozbudowy trasy tramwajowej wschód - zachód. Wówczas tramwaje będą musiały zastąpić autobusy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?