Przez najbliższych 15 lat MPK będzie wozić łodzian tramwajami i przez 10 - autobusami. W powierzeniu zawarty jest też przewóz niepełnosprawnych.
- Umowa dokładnie precyzuje nasze obowiązki, ale zapewnia firmie stabilizację- mówi Radosław Podogrodzki, prezes MPK. - Mając umowę na kilka najbliższych lat możemy odnawiać tabor. Już ruszyła procedura przetargowa na zakup 45 autobusów, w przyszłym roku chcemy kupić nowe tramwaje.
Umowa jest bardzo szczegółowa, jak mówi Podogrodzki - liczy ponad 150 stron. MPK zobowiązało się do punktualności i czystości taboru, a także bieżących konserwacji i napraw sieci. Obowiązkiem spółki będzie także sprzedaż i kontrola biletów. Nierozstrzygnięta pozostała sprawa sprzątania przystanków, MPK nie ma tego w obowiązkach. Ponadto w umowie zapisano, że spółka zapłaci kary, jeśli z winy MPK tramwaje czy autobusy będą się spóźniać albo w ogóle nie wyjadą na trasę. Ale spółka może też liczyć na nagrody - za sprzedane bilety ponad normę, czyli dochód zapisany w budżecie Łodzi. W tym roku sprzedaż biletów ma przynieść 130 milionów złotych.
Nie wiadomo, co będzie dalej z Zakładem Torów i Sieci. Na razie działa w strukturach MPK, ma wykonywać bieżące konserwacje i naprawy, a także startować w przetargach na remonty torowisk w Łodzi. O utworzeniu z ZTiS nowej spółki na razie się nie mówi. Choć był już projekt uchwały w tej sprawie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?