- Zwrotnice mają czujniki, które połączone są z komputerem. Dzięki temu można monitorować zwrotnicę całą dobę. Wiadomo kiedy się zanieczyści i kiedy jest uszkodzona. Zwrotnice to bardzo czułe urządzenia, więc wystarczy uderzenie, by pojawił się problem z przestawieniem iglicy - wyjaśnia Marcin Małek z biura prasowego MPK.
To jednak nie jedyna zaleta nowoczesnych zwrotnic. Żeby wykrywały nadjeżdżający tramwaj, w składzie muszą być zamontowane specjalne nadajniki i odbiorniki. MPK testuje właśnie osiem takich zestawów.
- Dzięki systemowi, który działa podobnie do GPS, zwrotnica "wie", jakiej linii tramwaj nadjeżdża i odpowiednio się przestawia - mówi Marcin Małek. - Motorniczowie na razie nie zgłaszają żadnych do uwag testowanego systemu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?