Aby wykopany rów nie zasypywał się, wpuszczona do niego zostanie zawiesina - bentonit. Jest to odmiana iłu zmieszanego z wodą. Wykopany rów cały czas będzie wypełniony bentonitem. Gdy głębokość wykopu będzie wystarczająca, zostanie wprowadzone do niego stalowe uzbrojenie, a dopiero później całość zostanie zalana betonem. Beton zacznie wypierać lżejszy bentonit, który wypłynie na powierzchnię do specjalnych zbiorników.
Budowa ścian szczelinowych ma trwać od 6 do 8 miesięcy. Gdy one powstaną, zacznie się wylewanie stropu o grubości 160 centymetrów. Zostanie wylany na gruncie, na poziomie, gdzie w przyszłości znajdą się kasy biletowe. Później spod stropu wydobywana będzie ziemia na głębokość 16,5 metra pod powierzchnią gruntu, gdzie znajdą się perony kolejowe.
Budowę ścian szczelinowych mogą opóźnić mrozy. Praca będzie przerywana, gdy temperatura spadnie poniżej -10 stopni Celsjusza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?