Dużą maszynę TBM, która ma drążyć tunel w kierunku dworca Fabrycznego uruchomiono 30 grudnia 2020 roku.
Przypomnijmy, że 30 grudnia 2020 roku z wielką pompą uruchomiono tarcze maszyn drążących tunel (TBM), po czym w styczniu od Mirosława Siemieńca, rzecznika PKP PLK, otrzymaliśmy informację, że:
]Po uruchomieniu tarcz wykonawca przygotowuje warunki techniczne do drążenia. Pierwszy kontakt tarcz z gruntem planowany jest na koniec stycznia. TBM przejdzie przez ścianę komory i pod kontrolą operatorów będzie „wgryzał się” dalej w grunt.
CZYTAJ DALEJ >>>>
...
Tak się jednak nie stało. Na pytanie, kiedy w takim razie rozpocznie się drążenie tunelu, w piątek 29 stycznia otrzymaliśmy z PKP PLK informację, której obszerny fragment cytujemy:
Przy działających już od 30 grudnia tarczach TBM, prowadzona jest dokładna konfiguracja wszystkich systemów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i elektronicznych. [b]Wykonawca powierzył zadanie rozpoczęcia drążenia przez TBM doświadczonym specjalistom z Włoch. Zespół odpowiedzialny za proces będzie w komplecie do końca stycznia.
Już od grudnia, gdy tarcze zostały opuszczone do komór startowych, trwa rozruch technologiczny maszyn TBM do budowy tuneli. Uzupełniane są elementy wyposażenia pomocniczego, które są niezbędne do „wejścia” tarczy w grunt.
CZYTAJ DALEJ >>>>
...
Obostrzenia (tzw. twardy lockdown) wprowadzone w Niemczech wpłynęły na dostawę ostatnich elementów wyposażenia. Z inicjatywy producenta maszyn, wykonawca uwzględnił wprowadzenie dodatkowych urządzeń do dużej TBM. Dzięki nim maszyna zyska większą szczelność tarczy i będzie większa stateczność gruntu. Prace muszą być wykonane przed rozpoczęciem wiercenia w gruncie.
Montaż pierwszych elementów obudowy tunelu, wykonywany podczas drążenia TBM w gruncie, wykonawca ustalił na ostatni tydzień lutego.
CZYTAJ DALEJ >>>>
Wizualizacja przystanku Łódź Śródmieście
...