Rozwój handlu internetowego (e-commerce) niewiele się różni od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kluczem jest dobry pomysł na profil działalności. Dlatego warto wcześniej sprawdzić, czy na produkty, które chcemy sprzedawać w sieci, jest popyt i spróbować określić kategorię adresatów naszej oferty.
Dobrze, jeśli asortyment, z którym chcemy trafić do klientów jest nam dobrze znany. Chociaż biznes jest wirtualny, kupujący będą liczyć na fachową poradę i opinię. Jeśli zrobimy dobre wrażenie, wieści o naszych usługach bądź produktach szybko się rozejdą.
Warunkiem utrzymania klientów jest m.in. rzetelność, terminowość i troska o klientów.
- Świat wirtualny wymaga od przedsiębiorcy elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby klienta - mówi Jakub Wietrzyk z wfirma.pl. - Dlatego właściciel, który nie śledzi aktualnych nowinek i trendów w branży, bardzo szybko wypada z rynku.
Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dopełnienia kilku formalności:
- rejestracja działalności gospodarczej,
- założenie osobnego dla firmy rachunku bankowego i powiadomienie o tym Urzędu Skarbowego,
- w przypadku sprzedaży międzynarodowej - założenie konta na PayPal,
- wystąpienie o numer REGON i NIP,
- złożenie w Urzędzie Skarbowym zgłoszenia rejestracyjnego przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej podatkowi VAT oraz wybór rodzaju opodatkowania,
- wystąpienie o koncesję, jeśli oferta sklepu twego wymaga,
- zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
Plusy
Podstawową korzyścią, wynikającą z handlu w sieci jest dostęp do nieograniczonej grupy klientów. Kosmetyczka z Gdańska może zaopatrywać swój salon w sklepie kosmetycznym, którego siedziba znajduje się w Rzeszowie. Jednak to, ile osób dowie się o jego istnieniu zależy od działań marketingowych.
Na początku działalności oszczędzamy także na wynajmie biura czy zatrudnieniu dodatkowych pracowników.
Minusy
Największy minus handlu w internecie to zmaganie się z przyzwyczajeniami dużej liczby klientów. Wciąż wielu z nich podczas zakupów najbardziej docenia możliwość dokładnego obejrzenia i "dotknięcia" produktu.
Takim wymaganiom można sprostać zamieszczając dokładny i rzetelny opis oferowanego produktu/usługi. Bardzo ważne są dobrej jakości zdjęcia.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?