reklama

Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

Dorota DomienikZaktualizowano 
archiwum
Konkurencyjne ceny, szeroki asortyment i oszczędność czasu to główne przyczyny rozwoju handlu internetowego. Każdy młody biznesmen wie, że sukces wymaga obecności firmy w internecie. Nie każdy jednak potrafi rozruszać taki interes.

Rozwój handlu internetowego (e-commerce) niewiele się różni od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kluczem jest dobry pomysł na profil działalności. Dlatego warto wcześniej sprawdzić, czy na produkty, które chcemy sprzedawać w sieci, jest popyt i spróbować określić kategorię adresatów naszej oferty.

Dobrze, jeśli asortyment, z którym chcemy trafić do klientów jest nam dobrze znany. Chociaż biznes jest wirtualny, kupujący będą liczyć na fachową poradę i opinię. Jeśli zrobimy dobre wrażenie, wieści o naszych usługach bądź produktach szybko się rozejdą.

Warunkiem utrzymania klientów jest m.in. rzetelność, terminowość i troska o klientów.

- Świat wirtualny wymaga od przedsiębiorcy elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby klienta - mówi Jakub Wietrzyk z wfirma.pl. - Dlatego właściciel, który nie śledzi aktualnych nowinek i trendów w branży, bardzo szybko wypada z rynku.

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dopełnienia kilku formalności:

  • rejestracja działalności gospodarczej,
  • założenie osobnego dla firmy rachunku bankowego i powiadomienie o tym Urzędu Skarbowego,
  • w przypadku sprzedaży międzynarodowej - założenie konta na PayPal,
  • wystąpienie o numer REGON i NIP,
  • złożenie w Urzędzie Skarbowym zgłoszenia rejestracyjnego przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej podatkowi VAT oraz wybór rodzaju opodatkowania,
  • wystąpienie o koncesję, jeśli oferta sklepu twego wymaga,
  • zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

Plusy

Podstawową korzyścią, wynikającą z handlu w sieci jest dostęp do nieograniczonej grupy klientów. Kosmetyczka z Gdańska może zaopatrywać swój salon w sklepie kosmetycznym, którego siedziba znajduje się w Rzeszowie. Jednak to, ile osób dowie się o jego istnieniu zależy od działań marketingowych.

Na początku działalności oszczędzamy także na wynajmie biura czy zatrudnieniu dodatkowych pracowników.

Minusy

Największy minus handlu w internecie to zmaganie się z przyzwyczajeniami dużej liczby klientów. Wciąż wielu z nich podczas zakupów najbardziej docenia możliwość dokładnego obejrzenia i "dotknięcia" produktu.

Takim wymaganiom można sprostać zamieszczając dokładny i rzetelny opis oferowanego produktu/usługi. Bardzo ważne są dobrej jakości zdjęcia.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3