Niemieckie tramwaje już jeżdżą po Łodzi [ZDJĘCIA]

    Niemieckie tramwaje już jeżdżą po Łodzi [ZDJĘCIA]

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Na razie trzy niemieckie składy jeżdżą na linii Z
    1/7

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Łukasz Kasprzak

    Dwustronne tramwaje z Bielefeldu już kursują po łódzkich torach, ale na razie tylko między Kurczakami a Ikeą. Łodzianie muszą uważnie słuchać w nich komunikatów, informujących po której stronie otworzą się drzwi. Jeśli staną za blisko czujników, nie wysuną się schody.
    W poniedziałek wyjechał z zajezdni jeden dwustronny skład, a we wtorek dwa. W środę na torach pojawił się kolejny. Na razie kursują one tylko po trasie linii Z, czyli od Chocianowic-Ikea na Kurczaki. Docelowo te tramwaje mają obsługiwać trasę W-Z podczas jej remontu. Powinno po niej kursować 18 składów, ale na razie do Łodzi dotarło 14.

    - Wprowadzamy tramwaje na trasy etapami, bo muszą one przechodzić badania techniczne - mówi Sebastian Grochala z MPK.

    ZOBACZ: Na łódzkie trasy wyjadą dwa tramwaje z Bielefeldu [ZDJĘCIA+FILM]

    Ze względu na to, że niemieckie składy mają zbyt ciemne szyby (przekraczają polską normę o 5 proc.), o ich dopuszczeniu do ruchu musi decydować Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Wydaje ono oddzielną decyzję dla każdego składu, więc zajmuje to sporo czasu.

    CZYTAJ: Szyby w tramwajach MPK sprowadzonych z Niemiec są za ciemne!

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (24)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podobne sa po MKT

    Pasażer 1985 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Tak na marginesie to po MKT są przecież dwukierunkowe Duewagi oraz podobne do tych, tylko 2 członowe. Może gdyby ktoś z szanownego MPK przemyślał sprawę, to na trasie WZ możnaby je wykorzystać po...rozwiń całość

    Tak na marginesie to po MKT są przecież dwukierunkowe Duewagi oraz podobne do tych, tylko 2 członowe. Może gdyby ktoś z szanownego MPK przemyślał sprawę, to na trasie WZ możnaby je wykorzystać po naprawie. Mniejsze składy ale częściej kursujące, albo rozłożyć je w planie tak, aby obsługiwały godziny z mniejszym natężeniem potoku pasażerów.
    A tych 2 członowych Duewag M6S- jest chyba (było) 6. Duewagów 3 członowych też chyba około 6.Düwag GT8ZR - 5, zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polskie Normy

    Pasażer1985 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Tramaje jeździły w Niemczech. Po dobrych torach, w jakimś mieście.
    Jak zwykle w Polsce mamy jakieś durne normy i z powodu szyby 5% ciemniejszej cały plan komuniakcyjny leży w gruzach.
    A jakie...rozwiń całość

    Tramaje jeździły w Niemczech. Po dobrych torach, w jakimś mieście.
    Jak zwykle w Polsce mamy jakieś durne normy i z powodu szyby 5% ciemniejszej cały plan komuniakcyjny leży w gruzach.
    A jakie normy spełniają wagony Konstal 805? Hałas? Zimno? Bo zimą to jeżdzące chłodnie.
    Kiedy w tym debilnym kraju coś co przyjedzie z zagranicy z i tam otrzyma atest będzie mogło tu być używane bez debilnego analizowania przez polskich urzędasów.
    Czy to tramwaje, czy pierdolino czy inne pojazdy.

    Chyba, że jest badane wszsytko pod tym kątem, czy wytrzyma eksploatację na polskich dziurach i koślawych torach. Bo tu standardy mamy imponujące.
    To na tyle.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    SUPER

    am (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    świetne tramwaje, choć wiekowe to w dużo lepszym stanie niz nasze 805 i technologicznie dużo bardziej zaawansowane

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    qwer

    qwer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 19

    wychodzi na to że Łódź - miasto secondhand


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xx

    xx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 11

    Nie tylko Łódź. Jeszcze Kraków (z najlepszą komunikacją tramwajową w kraju), Gdańsk, Poznań i wszystkie mniejsze sieci. Owszem, MPK powinno było kupić też ze 30 nowych tramwajów i uruchomić...rozwiń całość

    Nie tylko Łódź. Jeszcze Kraków (z najlepszą komunikacją tramwajową w kraju), Gdańsk, Poznań i wszystkie mniejsze sieci. Owszem, MPK powinno było kupić też ze 30 nowych tramwajów i uruchomić wszystkie te, które są, ale ten zakup jest jak najbardziej sensowny i uzasadniony. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ohyda

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 22

    żenada

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lipa

    Damian (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 26

    Gorszego szrotu nie mogli kupic? Jak wracalem z wakacji to widzialem podobne w Bośni i Hercegowinie :D


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do Damian

    05.09.13, 11:19:12 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 8

    Przejedź się nim. Polecam.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Beznadzieja

    Johny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 26

    Beznadziejny pomysł z tymi tramwajami ! Niemcy pozbywają się staroci i do tego jeszcze zarabiają, a my polskiego sprzętu nie zauważamy. Żenada !!! Zbudują W-Z i co z tymi gruchotami - na...rozwiń całość

    Beznadziejny pomysł z tymi tramwajami ! Niemcy pozbywają się staroci i do tego jeszcze zarabiają, a my polskiego sprzętu nie zauważamy. Żenada !!! Zbudują W-Z i co z tymi gruchotami - na podmiejskie ???zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spokojnie

    gm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 5

    To sa specyficzne tramwaje jak na obecne czasy bo są dwukierunkowe i w zwiazku z tym drzwi maja na dwie strony. Ostatnie takie tramwaje w Łodzi jeździły do Ozorkowa i to jakies 30 lat temu.Nie ma...rozwiń całość

    To sa specyficzne tramwaje jak na obecne czasy bo są dwukierunkowe i w zwiazku z tym drzwi maja na dwie strony. Ostatnie takie tramwaje w Łodzi jeździły do Ozorkowa i to jakies 30 lat temu.Nie ma sensu na kilka lat , kiedy bedzie rozgrzebana trasa WZ tworzyc nowych konstrukcji i wykładać na nie dużych pieniędzy.To czy sa to gruchoty to nie jest pewne.Tak jak samochody niemieckie po przejechaniu wielu kilometrów sa w lepszym stanie niz młodsze jeżdżące po polskich drogach. Biorąc pod uwage stan łódzkich torowisk to używki z niemiec nie musza być w gorszym stanie niz jeżdżące 805Nzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .....

    ..... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Dwukierunkowy tramwaj to nie jest znowu taki ewenement. Ostatnio takie zamówiła Warszawa - nówki. W porównaniu z jednokierunkowymi mają zalety i wady. Bardzo dużą zaletą jest to, że prowizoryczną...rozwiń całość

    Dwukierunkowy tramwaj to nie jest znowu taki ewenement. Ostatnio takie zamówiła Warszawa - nówki. W porównaniu z jednokierunkowymi mają zalety i wady. Bardzo dużą zaletą jest to, że prowizoryczną krańcówkę można zorganizować w jeden dzień. Normalna krańcówka też nie musi mieć formy pętli, przez co zajmuje więcej miejsca. Wadą jest to, że dodatkowe drzwi z drugiej strony zabierają miejsce, gdzie mogłyby się znajdować siedzenia.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xx

    xx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 9

    Jaki polski sprzęt dostaniesz za 150 tys. plus transport? Najtańszy nowy tramwaj to 6 milionów, wszystkie tramwaje z tego zamówienia (18) będą kosztować mniej niż połowa nowego.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ghj

    bnm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    mówisz o kosztach na starcie, a jakie będą na mecie, jak długo będą jeszcze produkowanie do nich części?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    huhh

    gygy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 21

    przynajmniej niemcy sa zadowoleni bo sie zlomu pozbyli :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stare

    mw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 16

    Ja tez nie rozumiem, po co niemieckie produkty sa wspierane, zamiast np polska pesa. Mieszkam w Pradze i tu prawie wszystko jest škody (samochody, tramwaje, nawet metro). Mimo ponad 20-letniej...rozwiń całość

    Ja tez nie rozumiem, po co niemieckie produkty sa wspierane, zamiast np polska pesa. Mieszkam w Pradze i tu prawie wszystko jest škody (samochody, tramwaje, nawet metro). Mimo ponad 20-letniej wspolpracy z Volkswagenem Czesi wciaz uwazaja je za swoje. W Polsce nie doceniamy rodzimych produktow, wiec firmy upadaja. Wczesniej podobna sytuacja byla z zakupem autobusow Mercedesa, bez kilmatyzacji... zamiast tanszych polskich Solarisow z pelnym wyposazeniem... Solaris oferuje tez tramwaje. Ale nie, wladze wola niemieckie resztki kupowac!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sprostowanie komentarza

    citek_rtk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 9

    Po pierwsze zapisy przetargu z 2010 (kiedy kupiono Merce) nie zawierały klimy więc Solaris dostarczyłby autobusy bez niej. Po drugie w ostatnim przetargu Mercedes był tańszy od Solarisa (i dlatego...rozwiń całość

    Po pierwsze zapisy przetargu z 2010 (kiedy kupiono Merce) nie zawierały klimy więc Solaris dostarczyłby autobusy bez niej. Po drugie w ostatnim przetargu Mercedes był tańszy od Solarisa (i dlatego wygrał). Po trzecie nie podoba mi się, że nie kupujemy pojazdów produkowanych w Polsce. Po czwarte MPK powinno kupić w końcu jakieś nowe tramwaje.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lodz

    pasarzer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

    Tak fajne te tramwaje ze skrecilem kostke bomba ...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo