Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe aveo i auta z gazem na gwarancji

Marzena M. Maciejczyk
Nowy chevrolet aveo zaskakuje. Wyglądem, porządnym wykonaniem i ekonomicznymi silnikami. Natomiast poprzednia wersja aveo nie tylko kusi ceną, ale również możliwością zamontowania instalacji LPG, co pozwala mieć naprawdę tani w utrzymaniu samochód.

Wprowadzone na rynek wiosną ubiegłego roku nowe aveo to, z całą pewnością, jeden z tych samochodów, obok którego nie przejdziesz obojętnie. Zwłaszcza, gdy spojrzysz na je-go przód, gdzie zamontowane są bardzo nietypowe reflektory, zainspirowane stylistyką motocykli. Uwagę zwracają również intrygująco wyprofilowanie linie dachu i okien z tyłu, a zwieńczeniem udanego nad-wozia są tylne reflektory, które dodają szyku aerodynamicznej sylwetce, zapowiadającej wiele.

Aż chce się wsiąść do środ-ka. A tu kolejne miłe niespodzianki. Takiego miejsca pracy kierowcy nie powstydziłby się niejeden znacznie droższy samochód. Przednie siedzenia są szerokie i pozwalają łatwo dopasować wygodną pozycję za kierownicą.

Czytelnie zaprojektowana i miła w dotyku deska rozdzielcza jest bardzo podobna do tej, jaką możemy zobaczyć w droższym chevrolecie cruze. Jej projektanci zadbali o najdrobniejsze nawet detale. Zaoferowali np. bardzo wygodny dostęp do stacyjki, który rzuci na kolana wszystkie kobiety. Zamontowali ją w specjalnym wybrzuszeniu, dzięki czemu podczas wkładania do niej kluczyka, nawet bardzo długie czy świeżo pomalowane paznokcie będą w stu procentach bezpieczne.

Niejednemu kierowcy przypadnie też do gustu fikuśny prędkościomierz, przywodzący na myśl zegary motocykla, z podświetlanymi turkusowym kolorem wskaźnikami i jaskrawoczerwoną wskazówką obrotomierza. Kolejna dobra wiadomość nie tylko dla pań: w kabinie tego samochodu wszystkie drobiazgi potrzebne w podróży znajdą swoje miejsce. Poręcznych półek, schowków i kieszeni jest nawet na wyrost. Tylko konsola środkowa mieści cztery wnęki--półki, w tym dwie na wysokości kierownicy.

Standardem we wszystkich wersjach tego modelu jest sześć poduszek powietrznych, system Isofix do montowania fotelika dziecięcego, tempo-mat, czteroobwodowy ABS ze wspomaganiem hamulca oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC). Samochód ten może być wyposażony również w system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist). Opóźnia on automatycznie zwolnienie hamulców przed wznowieniem jazdy, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu do tyłu, a kierowcy i pasażerom zapewnić płynniejszy i bezpieczniejszy start.

A co z wrażeniami z podróży? Bardzo dobre. Aveo mocno trzyma się drogi, nie podskakuje na dziurach. Hamulce jak brzytwa, skrzynia biegów działa bez zarzutów, idealnie ustawione jesgt sprzęgło. Co więcej, dynamiczna jazda i niskie zużycia paliwa zazwyczaj się wykluczają, ale nie w przypadku nowego aveo.

Osiągnięcie równowagi pomiędzy przyjemnością z jazdy a spalaniem jest możliwe dzięki wszystkim czterem silnikom benzynowym, które zaprojektowano w taki sposób, aby zwiększyć jeszcze bardziej ich osiągi, a zarazem poprawić wydajność. Dla przykładu, silnik 1,2 l, 70 KM, spala w cyklu mieszanym jedynie 5,9 l na 100 km. Równie godny uwagi jest silnik wysokoprężny 1,3 l z systemem Start/Stop, który przez wyłączanie silnika w czasie postoju pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, poziom emisji spalin oraz hałas. Aveo sedan z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l to najbardziej paliwooszczędny czterodrzwiowy pojazd w Europie- spala 3,7 l na 100 km.

Kierowcom zainteresowanym posiadaniem aveo classic napędzanego gazem, podpowiadam, że do montażu instalacji gazowej przystosowana jest wersja classic z silnikiem 1,2 l. Ceny tego ładnie prezentującego się, wygodnego rodzinnego auta z instalacją gazową zaczynają się od 33.090 zł.

Ale do salonu Chevroleta warto wybrać sie nie tylko wtedy, gdy chcemy kupić nowe aveo. Właściciele modeli spark, cruze, orlando przystosowanych fabrycznie do montażu instalacji LPG mogą stać się posiadaczami dwupaliwowego samochodu, którego koszt utrzymania znacznie spadnie, ale też warunki gwarancji na nowego chevroleta nie ulegną zmianie.

Co więcej, w takiej sytuacji producent instalacji LPG udziela na nią dwuletniej gwarancji bez limitu przebiegu lub trzyletniej gwarancji do 100 tys. km przebiegu, czyli identycznej jak na nowy samochód. O montażu instalacji LPG powinni pomyśleć również ci, którym zależy na środowisku. LPG, płynna mieszanina propanu i butanu, powstaje podczas rafinacji ropy naftowej. Spalanie tego gazu nie wytwarza ani zanieczyszczeń stałych, ani dymu. Nie są uwalniane siarka, benzen ani ołów. Znacząco zmniejsza też emisję zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych, takich jak CO2. LPG jest obecnie jedynym ekologicznym paliwem, które jest w pełni niezawodne i dostępne na co dzień.

Sceptykom wyjaśniam, że ci, którzy korzystają już z samochodowych instalacji gazowych montowanych fabrycznie i u dilerów twierdzą, że jeśli chodzi o zachowanie auta na drodze nie ma żadnej różnicy. W montowanych przez dystrybutorów Chevroleta instalacjach gazowych zmiana z LPG na benzynę odbywa się automatycznie lub może być kontrolowana przez przełącznik na tablicy rozdzielczej. Co więcej, LPG nie pozostawia żadnych osadów, więc olej dłużej zachowuje swą przydatność. Przyczynia się to również do większej żywotności silnika. W dodatku dwa zbiorniki paliwa (LPG i benzyny) pozwalają na zwiększenie zasięgu samochodu prawie dwukrotnie.

I jeszcze jedna ważna wiadomość: wszystkie zbiorniki mają zawór bezpieczeństwa, pozwalający naszym samochodom na bezpieczne korzystanie z podziemnych parkingów. Nic tylko założyć instalację LPG i jeździć, jeździć, jeździć.

Zapraszamy do salonu Chevroleta BSP, Łódź ul. Pabianicka 94/96, tel. 42 684 39 91, www.chevrolet-bsp.com.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki