Nasza Loteria

Nowe tramwaje w Łodzi dostarczy Modertrans z Poznania. 30 nowych tramwajów Modertrans na ulicach Łodzi

ani
30 nowych tramwajów Modertrans na ulicach Łodzi
30 nowych tramwajów Modertrans na ulicach Łodzi ZSN
Do Łodzi trafi trzydzieści nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Podpisano umowę na ich zakup. Dostarczy je firma Modertrans z Poznania.

Z pośród czterech ofert wybrano tę przedstawioną przez firmę Moderus Gamma. Zdecydowano się na nią z uwagi na najkorzystniejszą relację ceny i rozwiązania techniczne. Zaproponowany przez Modertrans tramwaj, który trafi do Łodzi, to niskopodłogowy model, pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych).

To pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Skrętne wózki znacznie ułatwiają eksploatację tramwajów, zmniejszają zużycie kół oraz torowiska. Zastosowana konfiguracja zapewni również szerokie przejścia wewnątrz tramwaju. W dostarczanych pojazdach łącznie znajdzie się pięcioro drzwi, wszystkie podwójne, co umożliwi szybką wymianę pasażerów na przystankach. Nowoczesny design stanowił będzie rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC. W jego projektowaniu będą brali udział designerzy europejskiej klasy, znani i cenieni w branży automotive.

Tramwaje będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przewozu rowerów. Motorniczy będzie miał do swojej dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę motorniczego, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy i wibroizolację.

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Nie są w odwrocie, tylko durne umysły nie potrafią podjąć decyzji i wdrożyć to najlepsze (lub najmniej złe) dla miast rozwiązanie:

http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3239

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

27 lutego, 8:57, Gość:

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

27 lutego, 10:35, Gość:

Tramwaje też są w odwrocie.

Wszędzie tam gdzie decyduje rachunek ekonomiczny a nie dotacje.

Tam gdzie są dotacje z UE tam jest zabawa w zakupy tramwajów.

Nikogo nie interesuje, że potem nie ma pieniędzy na ich eksploatację i remonty.

G
Gość
27 lutego, 9:17, Gość:

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

Dobrze. Już kupują.

G
Gość

wyglądem przypominają fiata multiplę co go ochrzczono jako chory delfin. no i nareszcie są siedzenia dla kobiet i ich torebek.

hahaha a to niebieskie oświetlenie to niebiańskie światło czy laska nebeska pierwszego elektryka ?

G
Gość
26 lutego, 20:44, Gość:

Nie cieszmy się na zapas bo może tak jak w Poznaniu inny był prototyp tramwaju (ten niebieski) a całkiem inny twór jeździ po ulicach.

27 lutego, 2:14, Gość:

BZDURA! Jeżdżą takie jak na grafice i... starsze modele, które pewnie widziałeś!

Taki jak na zdjęciu jeździ jeden.

G
Gość

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

27 lutego, 8:57, Gość:

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

K
KIEDY

https://dzienniklodzki.pl/nie-bedzie-nowej-linii-autobusowej-z-radogoszcza-do-lodzi-kaliskiej/ar/9433456

a
aa

KIEDY???

L
Lodzianka

Piszemy spośród, a nie z pośród.....

G
Gość
26 lutego, 20:44, Gość:

Nie cieszmy się na zapas bo może tak jak w Poznaniu inny był prototyp tramwaju (ten niebieski) a całkiem inny twór jeździ po ulicach.

BZDURA! Jeżdżą takie jak na grafice i... starsze modele, które pewnie widziałeś!

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Ł
Ł

Modertrans to dobry producent. Jego pojazdy są mało awaryjne.

G
Gość
26 lutego, 23:00, Gość:

Ciekawe kto będzie jeździł tym sprzętem jak i autobusami, skoro za chwilę będzie strajk i MPK stanie. Ciekawe czy wszyscy wylewający pomeje na prowadzących będziecie tacy szczęśliwi. Pozdrawiam

Jeszcze wypads spytac po czym one beda jezdzic bo hanuka skasowala aglomeracyjny I robi co moze by skasowac tram w miescie

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki