Nowe tramwaje w Łodzi dostarczy Modertrans z Poznania. 30 nowych tramwajów Modertrans na ulicach Łodzi

ani
30 nowych tramwajów Modertrans na ulicach Łodzi ZSN
Do Łodzi trafi trzydzieści nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Podpisano umowę na ich zakup. Dostarczy je firma Modertrans z Poznania.

Z pośród czterech ofert wybrano tę przedstawioną przez firmę Moderus Gamma. Zdecydowano się na nią z uwagi na najkorzystniejszą relację ceny i rozwiązania techniczne. Zaproponowany przez Modertrans tramwaj, który trafi do Łodzi, to niskopodłogowy model, pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych).

To pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Skrętne wózki znacznie ułatwiają eksploatację tramwajów, zmniejszają zużycie kół oraz torowiska. Zastosowana konfiguracja zapewni również szerokie przejścia wewnątrz tramwaju. W dostarczanych pojazdach łącznie znajdzie się pięcioro drzwi, wszystkie podwójne, co umożliwi szybką wymianę pasażerów na przystankach. Nowoczesny design stanowił będzie rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC. W jego projektowaniu będą brali udział designerzy europejskiej klasy, znani i cenieni w branży automotive.

Tramwaje będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przewozu rowerów. Motorniczy będzie miał do swojej dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę motorniczego, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy i wibroizolację.

Bezsenność. Jak sobie z nią radzić? #ZROZUM

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Nie są w odwrocie, tylko durne umysły nie potrafią podjąć decyzji i wdrożyć to najlepsze (lub najmniej złe) dla miast rozwiązanie:

http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3239

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

27 lutego, 8:57, Gość:

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

27 lutego, 10:35, Gość:

Tramwaje też są w odwrocie.

Wszędzie tam gdzie decyduje rachunek ekonomiczny a nie dotacje.

Tam gdzie są dotacje z UE tam jest zabawa w zakupy tramwajów.

Nikogo nie interesuje, że potem nie ma pieniędzy na ich eksploatację i remonty.

G
Gość
27 lutego, 9:17, Gość:

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

Dobrze. Już kupują.

G
Gość

wyglądem przypominają fiata multiplę co go ochrzczono jako chory delfin. no i nareszcie są siedzenia dla kobiet i ich torebek.

hahaha a to niebieskie oświetlenie to niebiańskie światło czy laska nebeska pierwszego elektryka ?

G
Gość
26 lutego, 20:44, Gość:

Nie cieszmy się na zapas bo może tak jak w Poznaniu inny był prototyp tramwaju (ten niebieski) a całkiem inny twór jeździ po ulicach.

27 lutego, 2:14, Gość:

BZDURA! Jeżdżą takie jak na grafice i... starsze modele, które pewnie widziałeś!

Taki jak na zdjęciu jeździ jeden.

G
Gość

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

27 lutego, 8:57, Gość:

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

a moze by kupili nowe autobusy, bo wiekszosc tych co sa generuje halas i smrod jak samolot

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

27 lutego, 00:35, Gość:

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Tramwaje też były w odwrocie, ale nagle okazało się że UE daje na nie dotacje. I nagle stały się bardzo popularne. Tylko dlatego, ze są dotacje.

Bo są najdroższym i najbardziej zawodnym środkiem komunikacji.

K
KIEDY

https://dzienniklodzki.pl/nie-bedzie-nowej-linii-autobusowej-z-radogoszcza-do-lodzi-kaliskiej/ar/9433456

a
aa

KIEDY???

L
Lodzianka

Piszemy spośród, a nie z pośród.....

G
Gość
26 lutego, 20:44, Gość:

Nie cieszmy się na zapas bo może tak jak w Poznaniu inny był prototyp tramwaju (ten niebieski) a całkiem inny twór jeździ po ulicach.

BZDURA! Jeżdżą takie jak na grafice i... starsze modele, które pewnie widziałeś!

G
Gość
26 lutego, 22:42, miko:

Zamiast wygaszać ruch absurdalny ruch szynowy, to inwestuje się kolejne miliony i przepłaca za pojazdy nie nadające się do miast. Tramwaj wymaga swojej (i tylko swojej) infrastruktury. Kosztuje kilka razy więcej niż trolejbus. W razie awarii blokuje ruch pozostałych pojazdów. Trolejbusy też są na prąd, ale nie mają wad tramawaju. Są cichsze (toczą się na gumowych oponach). W razie awarii nie blokują ruchu i łatwo je przemieścić. Wymagają tylko trakcji elektrycznej i nie potrzebują tych durnych torowisk, które są wymagające w utrzymaniu i kilka razy droższe niż pas drogi asfaltowej. Jak wyglądają skrzyżowania z torowiskami wszyscy wiemy. Nowe jeszcze jako tako, z upływem lat robi się tragedia. Kto pielęgnuje tą durnotę w mieście? Tak głośny i kosztowny środek transportu powinien być dawno temu wygaszony i zastąpiony trolejbusami!

Bzdury. Trolejbusy są w całkowitym odwrocie.

Ł
Ł

Modertrans to dobry producent. Jego pojazdy są mało awaryjne.

G
Gość
26 lutego, 23:00, Gość:

Ciekawe kto będzie jeździł tym sprzętem jak i autobusami, skoro za chwilę będzie strajk i MPK stanie. Ciekawe czy wszyscy wylewający pomeje na prowadzących będziecie tacy szczęśliwi. Pozdrawiam

Jeszcze wypads spytac po czym one beda jezdzic bo hanuka skasowala aglomeracyjny I robi co moze by skasowac tram w miescie