Nowe tramwaje w Łodzi. Przyjechała pierwsza Pesa [ZDJĘCIA, FILM]

Agnieszka Magnuszewska
Nowe pesy jadą do Łodzi. Pierwszy nowy tramwaj przyjechał nad ranem 4 listopada Jarosław Kosmatka
Pierwszy z 22 nowoczesnych tramwajów przyjechał w środę (4 listopada) nad ranem do Łodzi. Kolejnych 21 ma zostać dostarczonych jeszcze w tym roku.

W środę (4 listopada) w nocy przyjechał do Łodzi pierwszy z 22 tramwajów pesa, które łódzkie MPK kupiło w grudniu 2014 roku za 166 milionów złotych. Nowy tramwaj pesa trafił do zajezdni przy ulicy Telefonicznej.

Nowe pesy miały jeździć od listopada po zmodernizowanej trasie W-Z, a pierwsza z nich miała być w Łodzi już w sierpniu 2015 roku. Niestety, bydgoska Pesa poinformowała MPK pod koniec wakacji, że nie ukończy budowy tramwajów na czas, jeśli nie pomogą jej w tym pracownicy MPK Łódź. Taki sam apel wystosowała do krakowskiego MPK, dla którego również bydgoskie zakłady produkują tramwaje.

Na początku września łódzki przewoźnik wysłał do fabryki Pesy w Bydgoszczy 51 pracowników z Zakładu Techniki oraz z zapleczy technicznych dwóch łódzkich zajezdni tramwajowych. Docelowo w pesie ma pracować 120 pracowników MPK. Nie mogą oni jednak montować tramwajów dla Łodzi (tylko dla innych miast), bo mogłoby to grozić utratą unijnego dofinansowania.

Ostatnio dofinansowanie zwiększono z 40 do 80 procent. We wtorek podpisano umowę w tej sprawie w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dzięki temu Łódź dorzuci do zakupu jednego tramwaju tylko 1,2 miliona złotych z całkowitego kosztu produkcji tramwaju w wysokości 6 milionów złotych.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zainteresowany

Ciekawe kiedy się okaże, że jednak Pesa nie będzie póki co jeździć bo nie mieści się na przystanki :-) i kto poniesie odpowiedzialność ze strony MPK !!! Może rzecznik się wypowie w temacie czy powostanie za chwilę pomysł aby przebudować przystanki bo nie spełaniją norm :-) ;-)

T
TI

Pracownicy MPK powinni zawsze być wysyłani do zakładów produkujących tramwaje i autobusy, żeby móc zobaczyć z jaką materią będą mieć do czynienia. Bardzo dobrze wyszło, pozdrawiam!

G
Gość

Znowu mpk w upalne dni zamiast klimatyzacji będzie włączało ogrzewanie. Po co wydawać te pieniądze. Zamawiają coś co ma służyć latami a po roku po cichu złomują i kupują znowu. Niegospodarność , szastanie pieniędzmi i generowanie strat , to opanowała do perfekcji grupa dobrodzieji z PO.

b
brrrum

oby bezawaryjnie jeździły!

```

Przecież od dawna wiadomo, że wszystkie wyjadą na "10". Nie tylko na Limanowskiego są starsi ludzie ;) Niskopodłogowce przydałyby się na wszystkich liniach.
Jest na to szansa, bo jeśli potwierdzą się słowa Grochali, to w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na 45 nowych tramwajów. Wtedy wyjadą na kilkanaście linii.

r
realista

Jakie? Przymiotnik. Francuskie. Nauczcie się w końcu pisać:(

R
Realista

Najpierw wyłącz caps-a gówniarzu. A potem się wypowiadaj na temat. Czołem hejterzy!

L
Luna

Mogli by puścić po Limanowskiego te niskopodłogowe, bo na Sieraka starsi ludzie mają problem wsiadać do tramwaju.

T
Topik

chyba jeszcze tylko cep nie jest składany z komponentów różnych producentów. Komputer z którego korzystasz pisząc ten post też złożony jest z dysku z Chin. Płyty z Tajwanu i matrycy jeszcze innego producenta. Telewizor w który codzinennie patrzysz jest składany na tych samych zasadach. renomowane marki jak Samsung lub LG już nic nie mówią poza tym kto je skonstruował. Złożone są z podzespołów montowanych przez jak najtańszą siłę roboczą.

Ł
ŁODZIAK

PRZECIEŻ JAK ONE NIE DOJADĄ W TYM ROKU TO COFNĄ NAM DOTACJE UNIJNĄ PRAWDA PANIE REDAKTORZE A POWINNY TE PESY BYĆ W ŁODZI NA OTWARCIE WZETKI WIĘC TROCHĘ SZEMRANA TA RADOŚĆ BO NIE WIADOMO CZY ŚMIAĆ SIĘ CZY PŁAKAĆ

D
Drimm

I niestety wykonanie.

Zbieranina najtańszego chłamu...silniki od jednego producenta, osie od drugiego, przekładnie od trzeciego, układ elektryczny od czwartego i komputer sterujący od piątego...

I system siada bo nie ma jak tego wszystkiego zgrać tak jak z novamedią i tablicami R&G

z
zmieńmy to

dostałeś od tych "rodzin" dużo minusów, jak widać :) ale dobrze że o tym mówisz, może wreszcie ktoś to zmieni !!!

g
gość

A czy czystość zależy od MPK czy od kultury pasarzerów co ?

J
Julia

No, no, no ładne cacko. Podoba mi się. Każdy kolejny nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj w mieście cieszy.

Ł
ŁodzianinPK

Ja chciałbym tylko spytać, czy te nowe cudeńka mają silniki spalinowe, bo jak się okazuje na przebudowanej trasie W-Z coś często prądu nie ma.