Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy wymiar francuskiego luksusu

Redakcja
Nową limuzyną latitude marka Renault po raz kolejny udowadnia, że także w projektowaniu i konstruowaniu samochodów z najwyższej półki ma wiele do powiedzenia.

Na przełomie lat 80. i 90. był to model 25, później safrane, a ostatnio vel satis. Teraz rozpoczęła się era właśnie latitude. Elegancka sylwetka, bogate wyposażenia stawiają flagowe renault na równi z najlepszymi, w tej kategorii, samochodami osobowymi. Cena najtańszej wersji tatitude nie przekracza 80 tys. złotych.

Czterodrzwiowe nadwozie typu sedan ma 4,88 m długości i 1,83 m szerokości. Rozstaw osi: 2,76 m. Dzięki temu jego wnętrze jest przestronne i może nim wygodnie podróżować pięć osób. Do tego dochodzi bagażnik o pojemności 477 l.

Wnętrze samochodu można określić jako dyskretnie eleganckie. Na desce rozdzielczej znajduje się kolorowy ekran umieszczony pośrodku bloku zegarów. Na rynki europejskie opracowano specjalną, luksusową deskę rozdzielczą z wysokiej jakości materiałów. Przełączniki niezbędne przy prowadzeniu samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort są rozlokowane bardzo ergonomicznie. Na uwagę zasługują dobór materiałów i staranne spasowaniu elementów. W zależności od wersji, we wnętrzu pojawiają się liczne elementy pokryte przyjemnym w dotyku tworzywem oraz elementy chromowane, takie jak klamki drzwi, obramowania zegarów, gałka dźwigni zmiany biegów a także tapicerka z jasnej lub- do wyboru- ciemnej skóry.

W pakiecie bezpieczeństwa tego modelu znajdujemy m.in: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV, układ wspomagania nagłego hamowania i automatycznie włączanych świateł awaryjnych, elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności, tempomat, system kontroli ciśnienia w oponach, adaptacyjne kierunkowe reflektory bi-ksenonowe, adaptacyjne czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dwie dwukomorowe poduszki boczne i dwie poduszki kurtynowe oraz trzypunktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach tylnej kanapy.

Podstawowym silnikiem w tym modelu jest zasilana bioetanolem wysokoprężna jednostka 2,0 l o mocy 140 KM. Trzy kolejne diesle mają również po 2,0 l pojemności, ale ich moce maksymalne to 150 i 175 KM. Jest w zestawie napędów także silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 l, generujący moc 240 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki