Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odszkodowanie za spóźniony pociąg

(mt)
Jeżeli pociąg się spóźni, pasażer otrzyma odszkodowanie - gwarantują to przepisy, które wchodzą w życie 1 lipca. Zmiany nie dotyczą pociągów regionalnych i podmiejskich.

O odszkodowania będą mogli ubiegać się pasażerowie Express, InterCity i Express InterCity. Jeżeli pociągi spóźnią się od 60 do 119 minut pasażer otrzyma zwrot 25 proc. ceny biletu, a przy spóźnieniu powyżej 120 minut - 50 proc.

Co trzeba będzie zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie? Wystarczy okazać bilet i wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej www.intercity.pl. Trzeba je odesłać do przewoźnika. Można będzie uzyskać zwrot w bonach na inne przejazdy lub gotówce.

Niestety prawo to nie będzie obowiązywać w pociągach TLK i Przewozów Regionalnych. - Takie roszczenia będą rozpatrywane indywidualnie. Trudno wcześniej ocenić, jaka będzie decyzja - mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity. - Więcej reklamacji mamy w sytuacjach trudnych warunków atmosferycznych np. zimą, gdy trasy blokowane są przez zaspy lub leżące konary.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki