Porada lekarska w POZ. Kiedy musi być udzielona?
Anna Leder, rzeczniczka prasowa łódzkiego oddziału NFZ zwraca uwagę, że porada lekarska powinna być udzielona tego samego dnia, zwłaszcza w sytuacji, gdy pacjent ma gorączkę.
Jeśli pacjent mający objawy koronawirusa musi czekać kilka dni na teleporadę, to mija się to z celem – przyznaje Leder.
Jak zapewnia wszystkie skargi zgłaszane przez pacjentów są wyjaśniane przez pracowników NFZ we wskazanej placówce. Pracownicy starają się usunąć nieprawidłowości w dostępie do leczenia. - Jednak część skarg się nie potwierdza – mówi Anna Leder. Zdarza się na przykład, że pacjenci skarżą się na ciągłą niemożliwość dodzwonienia się do poradni, a pracownicy NFZ łączą się od razu.
DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE >>>>>
Latem NFZ postanowił jednak zbadać sytuację. Jego pracownicy obdzwonili 9 tys. poradni w całej Polsce. Z prawie 600 nie mogli się dodzwonić.
Dlatego niedawno powstała czynna przez całą dobę ogólnopolska infolinia z numerem 800 190 590 na którą pacjenci mogą zgłaszać problemy z dodzwonieniem się do lekarza. We wtorek można było się tam dodzwonić bez problemu. Skargi z regionu łódzkiego można też wysyłać mejlem na adres: [email protected].