Parking dworca Łódź Fabryczna świeci pustkami. Od dziś za parkowanie trzeba tam płacić

Piotr Jach
Piotr Jach
Takich pustek, jakie zapanowały dziś na podziemnym parkingu dworca Łódź Fabryczna, nie widziano tam chyba od momentu oddania go do użytku. Na poziomie -3 - pustki. Nie ma żadnego auta.ZOBACZ ZDJĘCIA
Takich pustek, jakie zapanowały dziś na podziemnym parkingu dworca Łódź Fabryczna, nie widziano tam chyba od momentu oddania go do użytku. Na poziomie -3 - pustki. Nie ma żadnego auta.ZOBACZ ZDJĘCIA Piotr Jach
Takich pustek, jakie zapanowały dziś na podziemnym parkingu dworca Łódź Fabryczna, nie widziano tam chyba od momentu oddania go do użytku.

Płatne parkowanie przy Fabrycznym

To skutek rozszerzenia z dniem 1 września łódzkiej Strefy Płatnego Parkowania, do której - oprócz odcinków 20 ulic - Włączone zostały także podziemia stacji - ulubiony parking pracowników wielu biur w Nowym Centrum Łodzi i jego pobliżu.

O godz. 10 na poziomie -1 zajętych było tylko ok. 30 proc. miejsc parkingowych (90% stojących tam aut nie miało biletów parkingowych za szybami, co może świadczyć, że albo stoją tam nie od dziś, albo kierowcy zignorowali świeżo uruchomione tam parkomaty). Na poziomie -2 naliczyliśmy... 7 aut. Najniżej, na poziomie -3, nie było żadnego pojazdu.

Kosztowne parkowanie

Nie ma się co dziwić - parkowanie za darmo w samym sercu miasta miało wielu zwolenników. Teraz pozostawienie samochodu na parkingu Fabrycznej to wydatek 31,5 zł za cały dzień (10 godzin płatnych w godz.od 8 do 18). Na dworcu obowiązuje podstrefa A Strefy Płatnego Parkowania, co oznacza, że pozostawienie tam auta wymaga opłaty: za pierwsze pół godziny to 1,5 zł, godzina to już wydatek 3 zł. Opłata wzrasta wraz z czasem postoju...

Kto chciałby parkować na dworcu Fabrycznym przez cały roboczy tydzień, musi się liczyć z wydatkiem ponad 150 zł. No, chyba że wykupi roczny abonament na parkowanie w podstrefie A – to wprawdzie wydatek 2,5 tys.zł, ale w przeliczeniu na tydzień - tylko 48 zł.

Trzeba jednak zaznaczyć, że na całym parkingu nie ma żadnej informacji o tym, że od 1 września jest on płatny. Przypominają o tym tylko włączone parkomaty ustawione przy windach i klatkach schodowych wiodących na wyższe poziomy dworca.

Pijani wciąż prowadzą - jest raport NIK!

Wideo

Materiał oryginalny: Parking dworca Łódź Fabryczna świeci pustkami. Od dziś za parkowanie trzeba tam płacić - Express Ilustrowany

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bolek i Lolek

Moim zdaniem, osoba, która zaparkowała samochód i za chwilkę wsiądzie w pociąg powinna być zwolniona z opłaty parkingowej.

P
Paweł Werdyn
1 września, 20:00, Gość:

ten kto podjął decyzję o wybudowaniu tego dworca powinien dostać 25 lat wiezienia !!!

Wtedy kiedy podejmowano decyzję o budowie wydawała się ona słuszna. Na Fabrycznym krzyżowały się wszystkie szlaki podróżnych. Duża ilość pasażerów dojeżdżała do pracy/szkoły w Łodzi z kierunku Koluszek. Przez dworzec PKS też przepływało masę pasażerów. Ale czas realizacji spowodował, że przemiany społeczne wszystko zmieniły. Zamknięto szereg zakładów włókienniczych, dworzec PKS przeniesiono, prywatne Busy rozproszyły się po mieście, przybyło samochodów. Podobnie gdyby planowano duży lab do obróbki zdjęć w czasach gdy wszyscy mając kompaktowe aparaty foto, robili masę zdjęć z wakacji/wycieczek etc. i ten lab uruchomiono by po latach, gdy wszyscy mają smartfony i aparaty cyfrowe a analogowa foto jest niszowa i droga, to lab by splajtował. Z Fabrycznym jest podobnie. Kiedyś był za mały teraz jest za duży i bez np. zaplecza dla PKS, placu postojowego, pomieszczeń socjalnych/toalet dla kierowców PKS/Bus’ów etc. I dlatego m/in dworzec PKS nie przeniesiono na Fabryczny. Prywatne Busy też nadal rozproszone po mieście. Żadne pomieszczenie nie wydzierżawione, za duże opłaty? Można by skusić do powrotu na dworzec np. sklep modelarski Drim z kolejkami (właściwy sklep ma właściwym miejscu.:), ale za preferencyjną stawkę czynszu. Może sytuacje poprawi się trochę wraz z uruchomieniem tunelu, ale już NIGDY nie wrócą tamte czasy i obciążenie dworca z przed lat.

x
xxx

Typowa akcja park and ride. Wykonanie po łódzku.

P
Paweł Werdyn

Powinny być na Fabrycznym zamontowane szlabany i pobierany bilet (wzorem parkingu przy Centralu). Potem zapłata za faktyczny czas parkingu z uwzględnieniem 1-2 pierwszych godzin za free, aby można swobodnie odebrać wujka z pociągu lub ciocię wyekspediować wraz zakupem biletu i umieszczeniem we właściwym pociągu. Można pomyśleć o ulgowej opłacie lub zwolnieniu z opłaty osób mających miesięczne i dojeżdżających do pracy w W-wie.

e
eudezet.customs
1 września, 11:48, eudezet.customs:

Dodatkowe 2.5k/mc za możliwość dojazdu samochodem do roboty to już jest dobry pretekst do przeprowadzki. Jeszcze kilka takich decyzji i zostanie tu tylko bezrobotna patola, emeryci, niewykfalifikowani robotnicy z zagranicy i studenci.

1 września, 16:58, Rem:

Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. 2,5k rocznie. Czas wrócić do szkoły proponuję 6 klasę podstawówki.

Proszę stosować się do ogólnie przyjętych norm kultury i dobrego wychowania. Prawidłowe zdanie brzmi: "Popełniłeś błąd, 2,5k rocznie."

Kogoś wrażliwszego lub o niższym poczuciu własnej wartości Twoje jadowite zdanie mogłoby zaboleć, ale ja wybaczam i nie mam Ci za złe, człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam

G
Gość

ten kto podjął decyzję o wybudowaniu tego dworca powinien dostać 25 lat wiezienia !!!

B
Bartek

Nareszcie będzie można podjechać i odwieść lub odebrać kogoś z dworca. Do tej pory wszystkie miejsca były zajęte przez pracowników cwanych okolicznych biur. Teraz cwaniactwo się skończyło.

Dodaj ogłoszenie