W nocy z wtorku na środę (12-13 stycznia) przetestowano trasy objazdowe dla nowych tramwajów PESA Swing, które dedykowane są dla trasy W-Z. Tramwaj w asyście służb nadzoru ruchu przejechał m.in. po: ul. Kopernika, ul. Gdańskiej, al. Kościuszki, ul. Żwirki, ul. Piotrkowską, ul. Narutowicza.
CZYTAJ: Pesy zostały odebrane przed końcem roku. Unijna dotacja wpłynie
Sprawdzamy wszystkie trasy alternatywne dla tramwajów PESA. Tak, aby w razie wypadków, kolizji czy innych utrudnień w ruchu, tramwaje mogły przejeżdżać bez przeszkód objazdami - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.
CZYTAJ TEŻ: Nowa PESA w Łodzi. Prezentacja tramwaju w zajezdni przy Telefonicznej
Po kontroli okazało się, że tylko na 5 z ponad 1400 przystanków, przy których zatrzymują się łódzkie tramwaje, stwarza ryzyko zarysowania wagonu. Do takiej sytuacji mogło by dojść, gdyby na peronie tramwajowym np. zalegał śnieg. Na tych przystankach odległość między peronem a krawędzią wagonu wynosi zaledwie 2 centymetry.
- Dlatego podjęliśmy decyzję o zwężeniu peronów na 5 przystankach o kilka centymetrów - mówi Sebastian Grochala.
Wiadomo, że najgorsza sytuacja jest na wąskiej ulicy Kopernika. Po zmianach na Kościuszki odległość od krawędzi peronu do ściany wagonu tramwaju została zwiększona z 2 do 6 centymetrów.
CZYTAJ: Nowe pesy nie mieszczą się na łódzkich przystankach. Bezpiecznie jeździć tylko trasą W-Z
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?