Początek rewitalizacji linii kolejowej Łódź Widzew-Zgierz...

    Początek rewitalizacji linii kolejowej Łódź Widzew-Zgierz [ZDJĘCIA]

    ab

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Rewitalizacja linii kolejowej między stacją Łódź Widzew a Zgierzem ma się zakończyć w 2014 roku
    1/4

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©PKP PLK

    PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w poniedziałek umowę na rewitalizację linii kolejowej Łódź Widzew-Zgierz. Wykonawcą prac projektowych i budowlanych jest kieleckie Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol. Rewitalizacja tej linii pochłonie ponad 24 mln zł i ma się zakończyć w 2014 roku.
    Odcinek dotychczas jest wykorzystywany dla ruchu towarowego, ale po remoncie będzie przystosowany do aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego.

    - Inwestycja obejmie prace torowe na długości ponad dwunastu kilometrów - poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Po zakończeniu prac maksymalna prędkość pociągów pasażerskich wyniesie 100 km/h, a wówczas czas przejazdu pociągiem ze stacji Łódź Widzew do Zgierza wyniesie około 15 minut.

    Po drodze podróżni będą mogli ponownie korzystać z trzech przebudowanych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek, które od wielu lat są wyłączone z eksploatacji. Ponadto zostanie przebudowanych pięć przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Prace związane z rewitalizacją linii Łódź Widzew-Zgierz obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty.

    Remont tej linii kolejowej jest kolejnym projektem realizowanym przez PKP PLK na terenie województwa łódzkiego. W 2011 roku usprawniono dojazd koleją do Łodzi z Łowicza. Za 65 mln złotych wyremontowano wówczas 47-kilometrowy odcinek linii kolejowej między Zgierzem a Łowiczem. Dzięki temu wznowiono tam ruch pociągów pasażerskich.

    Obecnie PKP PLK w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przebudowuje dziewięć istniejących i wybuduje osiem nowych przystanków. Inwestycja za ponad 52 mln zł objęła odcinki czterech linii kolejowych - z Łodzi do Łowicza, do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew.


    Damy ci więcej - zarejestruj się!

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (16)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przystanek nie w tym miejscu

    łodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 13

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to...rozwiń całość

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to naturalnym jest,że przy tym osiedlu przy ul. Świtezianki niedaleko krańcówki autobusów powinien być ten przystanek.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przystanek nie w tym miejscu

    łodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 14

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to...rozwiń całość

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to naturalnym jest,że przy tym osiedlu przy ul. Świtezianki niedaleko krańcówki autobusów powinien być ten przystanek.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Specjaliści od komunikacji nie wiedzą gdzie łodzianie mieszkają

    łodzianie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to...rozwiń całość

    Przystanek kolejowy Arturówek miał sens kilkadziesiąt lat temu, gdy była tam krańcówka tramwajowa, a dalej były tylko pola i cegielnie. Teraz gdy w miejsce pól jest osiedle Radogoszcz-Wschód to naturalnym jest,że przy tym osiedlu przy ul. Świtezianki niedaleko krańcówki autobusów powinien być ten przystanek.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marnowanie publicznych pieniędzy...

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 29 / 16

    Uruchamia się przystanek Arturówek przy dawnej krańcówce, gdzie mieszka kilkaset osób, a nie uruchamia się przystanku przy Świtezianki gdzie mieszkańcy dwóch części osiedla Radogoszcz-Wschód ponad...rozwiń całość

    Uruchamia się przystanek Arturówek przy dawnej krańcówce, gdzie mieszka kilkaset osób, a nie uruchamia się przystanku przy Świtezianki gdzie mieszkańcy dwóch części osiedla Radogoszcz-Wschód ponad 20tys. osób mogło by korzystać z tego przedsięwzięcia. Czy na tym polega innowacyjność, aby marnować publiczne pieniądze. Skandalem jest postawa PKP Polskie Linie Kolejowe, która twierdzi że nie widzi potrzeby przesuwać (budować ) przystanku Radogoszcz-Wschód przy osiedlu ( za www.rynek kolejowy.pl)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jaki c**j ten dworzec podziemny?

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 22

    Jeśli z Widzewa do Zgierza w 15 minut, to czemu ma służyć ten grabarczykowy tunel - wygraniu wyborów za 2 lata w ogłupionym, biednym miescie? To jest skandal!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oglupiony komentator

    Ulther (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 11

    Czy Ty wogole wiesz o czym piszesz???!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Radogoszcz

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 36 / 37

    A gdzie przystanek dla 15 tysięcznego osiedla Radogoszcz Wschód? Mamy chodzić 2,5 km do przystanku Arturówek? Dlaczeg to osiedle zostało pominiete?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ani rewitalizacja, ani reanimacja

    Jonasz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 40

    Linia Widzew - Zgierz nigdy nie funkcjonowała. Na żadnym z wymienionych przystanków nigdy nie zatrzymał się żaden pociąg osobowy. A co będzie z przejściem przez tory przy pomniku "Radegast" ?...rozwiń całość

    Linia Widzew - Zgierz nigdy nie funkcjonowała. Na żadnym z wymienionych przystanków nigdy nie zatrzymał się żaden pociąg osobowy. A co będzie z przejściem przez tory przy pomniku "Radegast" ?
    Dawno temu był tam nawet przejazd przez tory ze szlabanem. Podczas budowy przystanku "Łódź Radogoszcz" przejazd zlikwidowano zostawiając prowizoryczne przejście. Kiedy Kropa nielegalnie wybudował pomnik i to przejście zostało zlikwidowane. Ludzie musieli się przedzierać przez krzaki aby z ul. Centralnej dotrzeć do kościoła przy ul. Kolińskiego. Ciekawe jak będzie teraz. Każde obejście to co najmniej 2,5 km dodatkowej drogi. Może zbudować kładkę nad torami?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Myśli się o nieżyjących a co z żyjącymi?

    viki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Zgadzam się z wypowiedzią Pana Jonasza. Tory przedzielają dwa osiedla, dzieci chodzą do szkoły, ludzie do sklepów, lekarza itd. i jak bezpiecznie przechodzić. Przez tyle lat nie pomyślano o...rozwiń całość

    Zgadzam się z wypowiedzią Pana Jonasza. Tory przedzielają dwa osiedla, dzieci chodzą do szkoły, ludzie do sklepów, lekarza itd. i jak bezpiecznie przechodzić. Przez tyle lat nie pomyślano o żyjących ale najważniejszy jest pomnik.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Niezupełnie"

    Kryt. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 34 / 39

    Nie wszystko co dla mieszkańców miasta jest oczywiste dla władz jest takie proste....a raczej nic dla władz nie jest oczywiste nawet banalne inwestycje...pokroju budowy, np. cholernego chodnika......

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaka będzie ta nowa funkcja tej linii?

    HB (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 49 / 35

    Rewitalizacja (łac. re+vita – dosłownie: przywrócenie do życia, ożywienie) – działanie skupione na ożywieniu zdegradowanych obszarów miast, np. poprzemysłowych, którego celem jest...rozwiń całość

    Rewitalizacja (łac. re+vita – dosłownie: przywrócenie do życia, ożywienie) – działanie skupione na ożywieniu zdegradowanych obszarów miast, np. poprzemysłowych, którego celem jest znalezienie dla nich nowego zastosowania i doprowadzenie do stanu, w którym obszary zmieniają swoją funkcję.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fajnie a co z.....

    łodzianinPK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 16

    .....odcinkiem - Skierniewice - Warszawa - może, któryś z redaktorów posiliłby się o wyczerpujący i rzetelny artykuł - bo coś źle się dzieje na tym odcinku by nie rzec, ze nic się nie dzieje.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Witam

    Marcin Bereszczyński (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

    Tekst jest w naszym serwisie od kilku dni
    http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/737615,lodzianie-maja-dosc-jezdzenia-do-stolicy-2-godz,id,t.html
    Pozdrawiam

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rewitalizacja?

    Jacek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 38

    Chyba reanimacja.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo