18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Podziemna stacja Łódź Manufaktura?

Marcin Bereszczyński
Pociągiem do Manufaktury?
Pociągiem do Manufaktury? Grzegorz Gałasiński
Czy za kilka lat pojedziemy na zakupy do Manufaktury pociągiem? To bardzo prawdopodobne. Wśród władz PKP trwają ożywione dyskusje na temat przebiegu tuneli kolejowych pod miastem. Jeden z wariantów zakłada, że tory pod ziemią biegłyby pod Manufakturą. Byłaby możliwość utworzenia tam podziemnej stacji kolejowej Łódź Manufaktura, z której podróżni windą dostawaliby się do centrum handlowego.

- Wiem tylko, że jeden z wariantów zakłada utworzenie takiej stacji, ale jakie są na to szanse? Nie mam pojęcia - mówi Joanna Karpińska, rzeczniczka Manufaktury. - Na pewno jest to interesująca propozycja, o której warto rozmawiać.

Stacja Łódź Manufaktura to tylko część wielkiego projektu budowy podziemnych tuneli pod miastem. Komisja Europejska przyznała Polsce pieniądze na rozwój infrastruktury, czyli m.in. na budowę Kolei Dużych Prędkości, która przebiegać ma przez Łódź. Aby te pociągi rzeczywiście mogły rozwijać dużą prędkość i nie traciły czasu na objeżdżanie wszystkich łódzkich dworców, musi powstać tunel łączący nowy dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską. Tunel zapewni szybki przejazd pociągów przez Łódź z zachodu na wschód i odwrotnie oraz zapewni możliwość wsiadania i wysiadania z wagonów w centrum miasta.

CZYTAJ TEŻ: Kolej dużych prędkości ważna dla Europy

Obecnie pociągi krążą przez Widzew, Chojny do Kaliskiego, tam trzeba przestawić lokomotywę na drugi koniec składu, żeby wagony pojechały dalej, w stronę Pabianic. Trwa to długo, a efekt jest taki, że Łódź omijają pociągi ekspresowe i jeśli nie będzie tunelu, to ominą również nas pociągi KDP.

- Tunel dla KDP przebiegać będzie od Fabrycznego w kierunku zachodnim do pl. Hallera, na jego wysokości odbije nieco na południe i pod dworcem Kaliskim wyprowadzi pociągi aż za ul. Retkińską. Mniej więcej w tamtych okolicach szybkie pociągi wyjadą z tunelu - mówi Łukasz Wróblewski, naczelnik wydziału marketingu i obrotu nieruchomościami w łódzkim oddziale PKP SA. - Zbudowane zostaną także tunele kolei konwencjonalnej, które wyprowadzą pociągi z Łodzi Fabrycznej i wplotą się docelowo w linię nr 15 (Łódź Kaliska - Bednary) w okolicach ul. Drewnowskiej. To wokół tego właśnie tunelu toczą się dyskusje o słynny przystanek Łódź Manufaktura.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czajna
Jeśli stacja będzie pod Manufakturą, to dojedziemy nia rzeczywiście tylko na zakupy. Natomiast jeżeli byłaby na przykład tam dzie tunel będzie przecinał Zachodnią, to zaroiłoby się na niej od ludzi i byłaby super dla całej komunikacji miejskiej. Czy różnica w sensowności projektu nie jest oczywista?
o
obserwator
cała ta dyskusja jest bez sensu . Nigdy nie bedzie żadnego tunelu. W UE jest kryzys i kasy nie będzie czyli tunelu. Szkoda pary na dyskusje.
d
dyskutant
trwają dyskusje !! na dyskusjach się skończy !! tak tunele jak i podziemny dworzec , powstaną w roku 3000, gdy po kolejnych rozbiorach polski łódź znajdzie się w zaborze pruskim !!
c
chris
Tak, to dobry pomysł
w
woland
Odległość między Dworcem Fabrycznym, a przystankami ŁTR wynosi około 500 metrów. To jest średnia odległość między stacjami metra w Paryżu... Wybacz stary, ale stacja kolejowa z windą do centrum handlowego, to jakiś żart z mieszkańców Łodzi. Taka stacja jest dla buców z warsiafki, co to do Manu na weekendowe zakupy przyjada i ta sama droga wrócą do siebie, nie wychylając nosa na tiem śmierdzoncom uć... A przystanki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mają być dla NAS - łodzian - przede wszystkim, dopiero potem dla przyjezdnych. Poza tym - co to znaczy "ludzie spacery sobie zrobią"?? Z walizami, w zimowy, śnieżny, albo letni, deszczowo - burzowy wieczór mam zap...lać do Kościuszki na tramwaj, bo ... no właśnie - BO CO?? Człowieku, miasto ma być przyjazne dla mieszkańców i przyjezdnych, a nie walczyć z nimi... Reasumując - tunel średnicowy dla kolei aglomeracyjnej i regionalnej powinien przebiegać tak, żeby stworzyć możliwość utworzenia stacji Łódź Centrum (Zielona/Kościuszki) i Łódź Polesie (pl. Hallera). Manufaktura jest tak dobrze skomunikowana z miastem, że ta stacja kolejowa, to trzeci grzybek w barszcz...
o
o3r
Tunel z Fabrycznego powinien iść prosto, ze stacjami pod Kościuszki przy Zachodniej i pod placem Hallera. Wtedy ŁKA działałoby jak mini metro. Stacja za Manufakturą niczego nie rozwiązuje.
b
byczysko
jeżeli ktoś śledzi temat budowy dworca, wie że Unia nie zgodziła się dać. Tak więc jest pomysł aby budować kolej ze środków publiczno prywatnych. Jeśli manufaktura dołoży się bo to w jej interesie nie widzę problemu. Do piotrkowskiej jest zbyt blisko aby budować stację, to nie tramwaj!. Do piotrkowskiej ma prowadzić coś w rodzaju parku, więc ludzie spacery sobie zrobią. ŁKA powinna mieć stację dalej, tylko jeżeli Manu ma mieć korzyść niech się dołoży. :)
P
Piotr
Jeśli rzeczywiście taki pomysł gdzieś się zrodził to powinien zostać szybko zapomniany. Stworzenie Manufaktury było sporym błędem, bo wyssała całe życie z miasta. Dalsze jej wspieranie tylko pogłębia ten stan, a na dodatek miasto nie ma z tego należytych korzyści. Tunel powinien przebiegać w taki sposób jedna stacja stanęła w samym centrum.
Ł
ŁODZIANIN
PORONIONY POMYSŁ,KTOŚ PRÓBUJE ZA PUBLICZNE PIENIĄDZE ZAŁATWIAĆ SWOJE PRYWATNE SPRAWY TYM POWINNO SIĘ ZAJĄĆ ABW,DLA CZYJEGOŚ WIDZI MISIE MAJĄ LAWINOWO WZROSNĄĆ KOSZTY TEJ INWESTYCJI!PYTANIE KTO NAJGŁOŚNIEJ OPTUJE ZA TYM WARIANTEM TEN JEST NA LIŚCIE PODEJRZANYCH...
a
antoni mzyk
Manufaktura świetnie sobie daje radę. Poza tym, po co stacja kolejowa na zadupiu? Przecież oczywistym jest, że najlogiczniejszą lokalizacją takiej stacji jest ścisłe centrum, pod Kościuszki przy Zielonej, żeby zintegrować ŁKA ze zbiorkomem. Argh, tam nikt nie myśli!
o
optymista
i nie poźniej niż za 5-6 lat
T
Tadeusz
To są tylko mrzonki, pewnie jakiś koleś ma wizje senne.Brak kasy na sprawną komunikację w mieście,niewypał z tramwajem regionalnym(łapówkarstwo) a kto i zaco wykopie tunele pod miastem.Byli kiedyś mądrzejsi od tych dzisiejszych mądrych i stwierdzili że w Łodzi nieda się pobudować metra bo za dużo mamy cieków wodnych,zresztą trochę deszczu i miasto jest zatopione a co było by w tunelach.
p
przeciwnik
Robienie stacji gdzieś na tyłach Manufaktury, obok cmentarza? Kto wpadł na taki idiotyczny pomysł?
A co ze skomunikowaniem centrum miasta? Gdzie tu multimodalność, aby umożliwić łatwe przesiadanie się na inne środki komunikacji zbiorowej?
i
igor
Bruksela nie dała kasy na KDP ale przecież miasto samo sobie wykopie tunel. Za swoje!
b
blixa
Ta gazeta to jakiś obłęd. W Forum gigantyczny tekst, że nie KE nie dała kasy na KDP, a teraz, że dała, choć wiadomo, że nie dała.
Dodaj ogłoszenie