Chodzi o unijny projekt HECATE, czyli Hybrid-ElectriC regional Aircraft distribution Technologies, którego koordynatorem jest firma jest firma Collins Aerospace. Na jego potrzeby powstało konsorcjum, które liczy 37 partnerów z 11 krajów, a w tym gronie silnie reprezentowany jest przemysł lotniczy.
Koordynatorem projektu na Politechnice Łódzkiej jest dr Aleksandra Ziemińska-Stolarska z Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska.
- Naszym celem będzie przygotowanie analizy śladu węglowego opracowywanych w ramach projektu technologii - mówi dr Ziemińska-Stolarska. - To już kolejny projekt europejski, w którym wykorzystujemy metodologię LCA (z ang. Life Cycle Assessment) w celu określenia potencjalnych zagrożeń dla środowiska naturalnego wynikających z zastosowania nowych materiałów i nowoczesnych technik produkcji.
Jaki jest cel badań śladu węglowego?
LCA to ocena cyklu życia danej technologii, czyli zbadanie aspektów środowiskowych i wpływów danego produktu w całym okresie jego trwania. Wartość projektu wynosi 40 milionów euro.
Przemysł lotniczy dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku, a kluczem do sukcesu ma być rozwój niedużych regionalnych samolotów o napędzie hybrydowo-elektrycznym. Firma Collins ma wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu systemów zasilania elektrycznego do najbardziej zaawansowanych samolotów na świecie, a jej specjaliści rozwijają technologie nowej generacji, o niskim śladzie węglowym, które są integralną częścią zrównoważonego lotu.

szkolenie wojsko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?