Sprzedawcy w naszych sklepach mają jeszcze więcej pracy niż przed Bożym Narodzeniem. Nie dość, że łodzianie i mieszkańcy regionu wyruszyli na wyprzedaże, to nadal zwracają lub wymieniają nietrafione prezenty gwiazdkowe. Zdarzają się takie dni, że sprzedawcy w sklepach więcej przyjmują towaru niż go sprzedają.
CZYTAJ TEŻ: Wyprzedaże w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych
- Myślałem, że po świętach będziemy mieć wreszcie trochę spokoju - mówi sprzedawca jednego z salonów komputerowych w Łodzi. - Myliłem się jednak - ciągle docierają do nas ludzie, którzy są niezadowoleni z towaru. Zgodnie z przepisami, w ciągu 10 dni oddajemy pieniądze za towar kupiony w naszym sklepie internetowym.
Duży ruch panuje także w salonach Empik. Klienci nie tylko oddają rzeczy, ale także je wymieniają. Na taki krok zdecydowała się Agnieszka Kołodziejska z Łodzi, która dostała dwie takie same książki.
- Jedną z nich wymieniłam na ciekawą powieść, także nowość - mówi łodzianka. - To łatwiejsze niż wystawienie na aukcję, nie mam gwarancji, że w sieci książka by się sprzedała.
Monika Marianowicz, rzecznik sieci Empik, przypomina, że klienci mają aż 60 dni, by zwrócić towar.
- Musi być oryginalnie zapakowany, kompletny, a zwrot nie dotyczy prasy, artykułów tytoniowych, gier z rejestracją internetową - zastrzega Monika Marianowicz. - Klienci korzystają nie tylko ze zwrotu towaru, ale i wymiany. Można np. nietrafioną książkę wymienić na inną lub na film. Klienci to robią, ale nie nadużywają tego przywileju.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że handlowcy wcale nie muszą spełnić prośby klienta.
- Nie możemy zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać - zaznacza Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Zgodnie z prawem, sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy bądź też wymiany na inny. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?