18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poświąteczne wyprzedaże i wymiana nietrafionych prezentów. W łódzkich sklepach tłumy klientów

Alicja Zboińska
Przyjęcie pełnowartościowego towaru przez sklep to dobra wola handlowców. Prawo tego nie nakazuje.
Przyjęcie pełnowartościowego towaru przez sklep to dobra wola handlowców. Prawo tego nie nakazuje. Grzegorz Gałasiński
Po Nowym Roku w sklepach przybywa klientów. Jest ich więcej niż przed świętami, ale nie wszyscy robią zakupy...

Sprzedawcy w naszych sklepach mają jeszcze więcej pracy niż przed Bożym Narodzeniem. Nie dość, że łodzianie i mieszkańcy regionu wyruszyli na wyprzedaże, to nadal zwracają lub wymieniają nietrafione prezenty gwiazdkowe. Zdarzają się takie dni, że sprzedawcy w sklepach więcej przyjmują towaru niż go sprzedają.

CZYTAJ TEŻ: Wyprzedaże w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych

- Myślałem, że po świętach będziemy mieć wreszcie trochę spokoju - mówi sprzedawca jednego z salonów komputerowych w Łodzi. - Myliłem się jednak - ciągle docierają do nas ludzie, którzy są niezadowoleni z towaru. Zgodnie z przepisami, w ciągu 10 dni oddajemy pieniądze za towar kupiony w naszym sklepie internetowym.

Duży ruch panuje także w salonach Empik. Klienci nie tylko oddają rzeczy, ale także je wymieniają. Na taki krok zdecydowała się Agnieszka Kołodziejska z Łodzi, która dostała dwie takie same książki.

- Jedną z nich wymieniłam na ciekawą powieść, także nowość - mówi łodzianka. - To łatwiejsze niż wystawienie na aukcję, nie mam gwarancji, że w sieci książka by się sprzedała.

Monika Marianowicz, rzecznik sieci Empik, przypomina, że klienci mają aż 60 dni, by zwrócić towar.

- Musi być oryginalnie zapakowany, kompletny, a zwrot nie dotyczy prasy, artykułów tytoniowych, gier z rejestracją internetową - zastrzega Monika Marianowicz. - Klienci korzystają nie tylko ze zwrotu towaru, ale i wymiany. Można np. nietrafioną książkę wymienić na inną lub na film. Klienci to robią, ale nie nadużywają tego przywileju.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że handlowcy wcale nie muszą spełnić prośby klienta.

- Nie możemy zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać - zaznacza Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Zgodnie z prawem, sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy bądź też wymiany na inny. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki