Powstają stacje Łódzkiego Roweru Publicznego. Kiedy ruszy system roweru miejskiego w Łodzi?

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Na ulicach Łodzi budowane są stacje Łódzkiego Roweru Publicznego. Ale z rowerów będzie można skorzystać dopiero w wakacje.

Łódzki Rower Publiczny 2021. Są już pierwsze stacje!

Na łódzkich ulicach pojawiają się pierwsze stacje Łódzkiego Roweru Publicznego. Metalowe stojaki można zobaczyć m.in. na ulicy Kopernika, Radwańskiej czy alei Mickiewicza. Według Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi montaż ma się zakończyć w ciągu kilkunastu dni.

Zgodnie z umową zawartą z firmą Homeport Polska do 18 maja, czyli do następnego wtorku w Łodzi miała zacząć działać pierwsza część systemu złożona z 500 rowerów i 50 stacji. Jednak na razie pojawią się stacje, rowery będą dostępne do wypożyczenia w wakacje.

Powodem opóźnienia są zerwane łańcuchy dostaw i problemy na rynku rowerów. Zawirowania spowodowane są ogólnoświatową pandemią. To oznacza, że umowa nie zostanie zrealizowana.

Na pewno będą prowadzone rozmowy w sprawie rekompensaty - informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT.

To druga już edycja Łódzkiego Roweru Publicznego. Operatorem systemu na 1500 rowerów i 150 stacji została firma Homeport Polska, koszt systemu to niecałe 26 mln zł.

Łódzki Rower Publiczny. Ruszy w maju, ale bez... rowerów, bo koronawirus opóźnił dostawy

Polska stała się bezpieczna

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tęczowi faszyści won
12 maja, 13:26, Z wierzchu zielone:

w środku czerwone, lewicowe lobby i jego postulaty to zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego, którego cykliści są tylko niewielką i sezonową częścią.

Rowerzyści nie mają prawa decydować o infrastrukturze drogowej z jednej prostej przyczyny, w przeciwieństwie do kierowców nie łożą na jej utrzymanie.

Co piąta złotówka w budżecie państwa pochodzi z kieszeni kierowców:

https://wyborcza.pl/1,155287,10872996,Na_co_rzad_wydaje_podatki_od_kierowcow.html

Nawet w skrajnie liberalnej Francji samochód ma pierwszeństwo przed rowerem, a o karach za łamanie ustalonych zasad ruchu drogowego, można przeczytać choćby w poniższym artykule:

https://niezalezna.pl/294628-francja-reguluje-hulajnogowiczow

Dodatkowo polecam bardzo ciekawą rozmowę w Minęła 20-sta z 12.10.2019, od 34 minuty, 18 sekundy:

https://vod.tvp.pl/video/minela-dwudziesta,12102019,44500161

To wszystko lewicowy pajacu bierze w łeb, gdy uzmysłowisz sobie, że niemal każdy obecnie rowerzysta pochodzi z gospodarstwa domowego gdzie jest jeden lub więcej samochodów. Zatem krótka refleksja: przestani piedrolić!

Z
Z wierzchu zielone

w środku czerwone, lewicowe lobby i jego postulaty to zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego, którego cykliści są tylko niewielką i sezonową częścią.

Rowerzyści nie mają prawa decydować o infrastrukturze drogowej z jednej prostej przyczyny, w przeciwieństwie do kierowców nie łożą na jej utrzymanie.

Co piąta złotówka w budżecie państwa pochodzi z kieszeni kierowców:

https://wyborcza.pl/1,155287,10872996,Na_co_rzad_wydaje_podatki_od_kierowcow.html

Nawet w skrajnie liberalnej Francji samochód ma pierwszeństwo przed rowerem, a o karach za łamanie ustalonych zasad ruchu drogowego, można przeczytać choćby w poniższym artykule:

https://niezalezna.pl/294628-francja-reguluje-hulajnogowiczow

Dodatkowo polecam bardzo ciekawą rozmowę w Minęła 20-sta z 12.10.2019, od 34 minuty, 18 sekundy:

https://vod.tvp.pl/video/minela-dwudziesta,12102019,44500161

Dodaj ogłoszenie