Prezes The Look Of The Year Polska: Promujemy Łódź i piękne...

    Prezes The Look Of The Year Polska: Promujemy Łódź i piękne dziewczyny [WYWIAD]

    rozm. Joanna Barczykowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    The Look Of The Year przez 30 lat wypromował wiele twarzy i stworzył nowe topmodelki. Konkurs od czterech lat organizowany jest w Łodzi. O jego przyszłości Joannie Barczykowskiej mówi Jagoda Włodarczyk.
    Jagoda Włodarczyk, prezes biura The Look Of The Year Polska

    Jagoda Włodarczyk, prezes biura The Look Of The Year Polska ©fot. Krzysztof Szymczak

    Pierwsza edycja The Look Of The Year odbyła się w 1983 roku. Dziś to nie tylko najstarszy, ale też najbardziej prestiżowy konkurs dla modelek w Polsce. Co się przez te 30 lat zmieniło?

    I wszystko, i nic. Jeśli chodzi o międzynarodowy konkurs to nadal wybiera się najpiękniejsze dziewczyny. I ta wygrana nadal coś znaczy. Na pewno zmieniło się jednak postrzeganie poszczególnych edycji konkursu. W różnych krajach to wydarzenie jest inaczej promowane i inaczej wygląda. Do polskiej edycji nadal zgłaszają się piękne dziewczyny, ale są one bardziej świadome tego co się wokół nich dzieje. Konkurs zyskał swój porządek rzeczy. Dziewczyny wiedzą już, że kariera nie bierze się znikąd.
    Wcześniej wygrana w konkursie była cudownym objawieniem, zarówno dla świata modelingu, jak i dla kandydatek. Dziś dziewczyny, które do nas przychodzą nie liczą na cud. Chcą by ktoś zauważył, że są dobre pod względem merytorycznym, że dobrze wyglądają i o siebie dbają. Nie przyszły z ulicy, choć nigdy nie brały udziału w żadnych pokazach. Te dziewczyny obserwują świat mody i trochę go znają, choć nigdy wcześniej nie były w agencji modelek. Wiedzą, gdzie przychodzą i po co. Nawet 14-latki mają już taką świadomość. Te dziewczynki obcują z tym światem poprzez media i internet. Znają i dobre i złe strony tej pracy. Wiedzą też, że mają wybór i podejmują przemyślane decyzje. Wybierają taką drogę, bo wiedzą, że konkurs nie oznacza dla nich potem wyjazdów do Turcji, na dwuznaczne propozycje niesprawdzonych agencji. Te dziewczyny stawiają na profesjonalizm i bezpieczeństwo. Uczestnictwo w The Look Of The Year od razu stawia je na określonym poziomie. Uczestniczki wiedzą, że jeśli pojawią się na rynku, będą miały zapewnioną pracę w najlepszych agencjach. My jako organizatorzy nie czerpiemy zysków z tego, że wysyłamy dziewczyny do najlepszych agencji i negocjujemy dla ich kontrakty. Jesteśmy impresariatem i chwalimy się potem, że nasze dziewczyny osiągają sukcesy w modelingu. Jest to dla nas najlepsza reklama na przyszłość. Zależy nam na wielkiej promocji naszych dla naszego konkursu.

    A jest się czym chwalić...

    Oczywiście. Karolina Misztal, która wygrała zeszłoroczny konkurs chodzi teraz po paryskich wybiegach i podpisała kontrakt z Agencją Modelek "Woman". Kinga Wiewiór, zwyciężczyni edycji konkursu w 2011 roku dziś robi karierę w Chinach i Japonii. Azjaci są w niej zakochani. Kinga jest jedną z najlepszych modelek. Z kolei Karolina Mikołajczyk, finalistka konkursu w 2010 roku robi karierę w Mediolanie i Tajlandii, za sobą ma także kontrakt w Barcelonie. Ten konkurs daje rzeczywiste pole do popisu. To są bardzo młode dziewczyny, ale startują z wysokiej półki. Agencje modelek bardzo się z nami liczą i dbają o te dziewczyny. Dla nas z kolei największym zarobkiem jest prestiż, który zyskujemy dzięki sukcesom naszych dziewczyn.

    Czy kariera modelki to dziś złoty biznes?

    Na pewno nie od początku. Pieniądze i okładki w kolorowych magazynach przychodzą z czasem. Najpierw dziewczyny muszą zapracować na swoje nazwisko. Muszą pójść w dużej ilości pokazów, żeby nabrać doświadczenia i zostać docenionym.

    Anja Rubik, jedna z najbardziej wziętych modelek na świecie udowodniła, że modelka może być niezwykle inteligentną i świadomą siebie dziewczyną, a nie pustą lalą, która tylko uśmiecha się do zdjęć. Czy to będzie stały trend?

    Myślę, że tak. Anja Rubik jest już na świecie marką. Ta dziewczyna fantastycznie poukładała sobie życie. Po kilkunastu latach chodzenia po wybiegach zrezygnowała z tego, na rzecz sesji zdjęciowych i własnego biznesu. Sądzę, że nasze dziewczyny myślą podobnie. One chcą skończyć studia i wiem, że je skończą, nawet jeśli będą musiały zrobić sobie przerwę na pracę. Dziś mają po 14 czy 15 lat i chcą chodzić po wybiegach. Potem, jeśli zostaną w modelingu na dłużej, pewnie będą myślały o własnym biznesie, pracy z projektantami i rozwoju.

    The Look Of The Year jest dziś traktowane przez dziewczyny, jako trampolina do sukcesu. Polska edycja The Look Of The Year jest jednak czymś więcej niż tylko konkursem na top modelkę. Z roku na rok obrasta w wydarzenia towarzyszące związane ze światem mody. W jaką stronę zmierza The Look Of The Year Polska?

    Staramy się odchodzić od komercji. Tego konkursu nie przedstawiamy nigdy, jako żadnego show, w którym dziewczyny wywijają nogami. To poważna, modowa impreza, która ma artystyczny charakter. I ten charakter chcemy podkreślać właśnie wydarzeniami towarzyszącymi. We wtorek w galerii Off Piotrkowska dziewczyny otworzyły wystawę prac i projektów studentów Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej. W środę wieczorem w Centralnym Muzeum Włókiennictwa po raz kolejny odbyły się pokazy młodych projektantów w ramach projektu "Premiere Runway". Patronat nad imprezą objęły aż trzy uczelnie artystyczne zarówno Akademia Sztuk Pięknych i Politechnika Łódzka, jak i Międzynarodowa Szkoła Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. To dla nas wielki zaszczyt, że uczelnie wyższe współpracują z nami przy organizacji tego konkursu. Cieszymy się też, że młodzi ludzie dzięki temu obcują ze sztuką. Chcemy, żeby te młode dziewczyny poznawały ciekawych ludzi, którzy mogą je inspirować to pracy w przyszłości.
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    promujesz to ty własna d

    look (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    ooopę. Żeby jeszcze ładna, ale typowa biznes woman

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo