5/7
[cyt]- Znamy uwagi i propozycje mieszkańców okolic...

[cyt]- Znamy uwagi i propozycje mieszkańców okolic Prusinowic i Lutomierska dotyczące proponowanych wariantów tzw. szprychy nr 9: Łódź – Sieradz – Wrocław - mówi nam Konrad Majszyk, rzecznik CPK. - Na obecnym etapie prac, przebieg szprychy nr 9 nie został ostatecznie wytyczony. Najbardziej kolidujący wariant linii i stacji został już w ramach prac nad studium wykonalności skorygowany i odsunięty od alei dębów. Wśród propozycji przebiegu linii i lokalizacji stacji znajdują się takie, które nie kolidują z istniejącą zabudową ani trwającymi budowami. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, ustalenie przebiegu dla tego odcinka powinno nastąpić przed końcem 2023 r. w wyniku uzyskania przez spółkę decyzji środowiskowej.[/cyt]
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

6/7
Projektowane przebiegi kolei dużych prędkości budziły...
fot. Krzysztof Szymczak

Projektowane przebiegi kolei dużych prędkości budziły kontrowersje i protesty także w Łodzi. Po protestach w zachodniej Łodzi CPK odeszła od propozycji przebiegu tunelu KDP pod ul. Konstantynowską i Parkiem Zdrowie wracając do poprzedniej koncepcji, czyli tunelu poprowadzonym wariantem zachodnim. Wciąż jednak nie wiadomo jak zostanie rozwiązany problem osiedla Mileszki na wschodzie Łodzi. Mieszkańcy chcą tam tunelu, bo w przypadku poprowadzenia linii KDP w przebiegu naziemnym, południowa część osiedla znajdzie się w trójkącie: tory kolejowe Łódź Fabryczna - Koluszki, tory kolejowe dużych prędkości i Autostradę A1 i stanie się niedostępną komunikacyjnie enklawą.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

7/7
Tzw. szprycha nr 9 jest zwana kręgosłupem kolejowej części...

Tzw. szprycha nr 9 jest zwana kręgosłupem kolejowej części CPK, którego głównym elementem ma być hub lotniczy. To linia dużych prędkości Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław – Wałbrzych - granica z Czechami, która ma umożliwić skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Łodzi do 1 godz. 10 min, a do Warszawy poniżej 2 godz. W województwie łódzkim program kolejowy CPK zakłada powstanie 219 km nowych linii i zmodernizowanie 305 km. a kolejnych 305 km. Inwestycje mają skrócić przejazd do Warszawy z Łodzi do 45 min., z Sieradza do 1 godz. 15 min., a z Piotrkowa Tryb. do 1 godz. 25 min.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

To piłkarze Pogoni usłyszeli od kibiców po przegranym finale

To piłkarze Pogoni usłyszeli od kibiców po przegranym finale

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze

Polecamy

To piłkarze Pogoni usłyszeli od kibiców po przegranym finale

To piłkarze Pogoni usłyszeli od kibiców po przegranym finale

Lider Metalkas 2 Ekstraligi żużlowej jedzie do Łodzi na mecz z H. Skrzydlewska Orzeł

Lider Metalkas 2 Ekstraligi żużlowej jedzie do Łodzi na mecz z H. Skrzydlewska Orzeł

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze

Jedenaście siatkarek Grot Budowlanych Łódź. Najmniej zmian w całej Tauron Lidze