[cyt]- Znamy uwagi i propozycje mieszkańców okolic Prusinowic i Lutomierska dotyczące proponowanych wariantów tzw. szprychy nr 9: Łódź – Sieradz – Wrocław - mówi nam Konrad Majszyk, rzecznik CPK. - Na obecnym etapie prac, przebieg szprychy nr 9 nie został ostatecznie wytyczony. Najbardziej kolidujący wariant linii i stacji został już w ramach prac nad studium wykonalności skorygowany i odsunięty od alei dębów. Wśród propozycji przebiegu linii i lokalizacji stacji znajdują się takie, które nie kolidują z istniejącą zabudową ani trwającymi budowami. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, ustalenie przebiegu dla tego odcinka powinno nastąpić przed końcem 2023 r. w wyniku uzyskania przez spółkę decyzji środowiskowej.[/cyt]
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
Projektowane przebiegi kolei dużych prędkości budziły kontrowersje i protesty także w Łodzi. Po protestach w zachodniej Łodzi CPK odeszła od propozycji przebiegu tunelu KDP pod ul. Konstantynowską i Parkiem Zdrowie wracając do poprzedniej koncepcji, czyli tunelu poprowadzonym wariantem zachodnim. Wciąż jednak nie wiadomo jak zostanie rozwiązany problem osiedla Mileszki na wschodzie Łodzi. Mieszkańcy chcą tam tunelu, bo w przypadku poprowadzenia linii KDP w przebiegu naziemnym, południowa część osiedla znajdzie się w trójkącie: tory kolejowe Łódź Fabryczna - Koluszki, tory kolejowe dużych prędkości i Autostradę A1 i stanie się niedostępną komunikacyjnie enklawą.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
Tzw. szprycha nr 9 jest zwana kręgosłupem kolejowej części CPK, którego głównym elementem ma być hub lotniczy. To linia dużych prędkości Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław – Wałbrzych - granica z Czechami, która ma umożliwić skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Łodzi do 1 godz. 10 min, a do Warszawy poniżej 2 godz. W województwie łódzkim program kolejowy CPK zakłada powstanie 219 km nowych linii i zmodernizowanie 305 km. a kolejnych 305 km. Inwestycje mają skrócić przejazd do Warszawy z Łodzi do 45 min., z Sieradza do 1 godz. 15 min., a z Piotrkowa Tryb. do 1 godz. 25 min.