Co znajduje się w projekcie uchwały?
Więcej za zajęcie pasa drogowego mają zapłacić właściciele sezonowych ogródków gastronomicznych. Zamiast dotychczasowych 1 zł za metr kwadratowy - 2 zł (opłata dzienna). Opłata dotyczy tylko dróg publicznych, tymczasem ulica Piotrkowska jest już drogą wewnętrzną, a nie publiczną, więc jej te opłaty nie dotyczą.
Osoby okazjonalnie handlujące przy cmentarzach (np. przed 1 listopada) miałyby zapłacić 5 zł zamiast dotychczasowych 3 zł.
Za zajęcie m. kw. na prowadzenie akcji charytatywnych pobierana byłaby opłata 10 groszy (do tej pory nie było takich opłat)
Realizatorzy filmów zapłaciliby - jak dotychczas - 30 groszy za m. kw.
Postawienie reklamy ma kosztować od 2 do 4 zł za m.kw. Ale już reklamy promujące imprezy miejskie oraz repertuar kin czy teatrów będą tańsze. Będą kosztowałyby 10 i 30 groszy.
Karę za samowolne zajęcie pasa planuje się na poziomie dziesięciokrotności opłaty podstawowej.
Za zajęcie pasa miałyby zapłacić osoby prowadzące akcje charytatywne, ale za to władze miasta zaproponowały wycofanie się z pobierania opłat od osób, które rozdają ulotki.
- Zrezygnowaliśmy z pobierania opłat od osób, które rozdają materiały promocyjne oraz od platform, z których korzystają niepełnosprawni - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Dla osób rozdających reklamy często jest to jedyne źródło dochodu. Nie chcemy dodatkowo utrudniać im pracy. Poza tym dochody z ulotek i platform szacowaliśmy na ok. 6 tys. zł. rocznie. To nie jest duża kwota przy rocznych dochodach z opłat za zajęcie pasa drogowego na poziomie 10 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?