W piątek, 1 kwietnia, w Łodzi rusza Restaurant Week. To festiwal kulinarny opierający się na znanej już w Łodzi zasadzie: 20 restauracji zaoferuje dania festiwalowe w stałej cenie 39 zł.
Restaurant Week odbywa się już po raz szósty. W tej edycji, trwającej od 1 do 10 kwietnia, organizatorzy zawitali też do Łodzi. Tematem przewodnim fesitwalu jest „Kwitnąca scena restauracyjna”.
W festiwalu bierze udział 20 znanych restauracji: Quale, U Kretschmera, Polska, Hotel Grand, Revelo, Piotrkowska Klub, Buddha Pub, Bawełna, Szpulka, Nowa Łódź, Lokal, Piwnica Łódzka, Kolory Wina, Gęsi Puch, La Vende, Zel, Klub Wino, Four Colours, Motywy, Mitmi i Senoritas.
W wyznaczonej cenie 39 zł otrzymamy „trzydaniowe doświadczenie restauracyjne”. W jego skład wchodzi przystawka, danie główne i deser. Każda z restauracji przygotowała dwa specjalne festiwalowe zestawy do wyboru. Wśród propozycji potraw są m.in. parfait z z pieczonych migdałów i espuma wiśniowa ( desery w Malinowej), carpaccio z pasiastego buraka z serem kozim i rukolą (przystawka w Bawełnie) czy perły japońskie w formie kawioru wędzonego z anyżem (przystawka w Mitmi).
W poruszaniu się po gąszczu restauracji i potraw pomaga strona internetowa festiwalu. Na www.restaurantweek.pl nie tylko wybierzemy restaurację, poznamy jej charakter, rodzaj kuchni oraz menu ale też zarezerwujemy stolik na wybraną godzinę.
Pomysł na Restaurant Week sprawdził się już w Stanach Zjednoczonych oraz wielu miastach Polski. W polskich festiwalach wzięło już udział 93 746 gości oraz 226 restauracji, które wydały 280.743 festiwalowe dania. Formułę tę stosują też inne festiwale kulinarne.
Skrót najważniejszych wydarzeń tygodnia 21-27 marca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?