Rozbudowa Brzezińskiej: protestują przeciwko protestującym...

    Rozbudowa Brzezińskiej: protestują przeciwko protestującym [ZDJĘCIA]

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Takie transparenty wywiesili mieszkańcy
    1/7
    przejdź do galerii

    Takie transparenty wywiesili mieszkańcy ©Mieszkańcy osiedla Sikawa

    Ponad 700 osób podpisało się pod protestem mieszkańców osiedla Sikawa. Sprzeciwiają się oni rozbudowie ul. Brzezińskiej według wariantu A, za którym są łodzianie m.in. z ul. Budy i Beskidzkiej. Popierają tym samym wariant E, wybrany przez władze miasta.
    Protestujący wywiesili swoje transparenty na płotach. Wkrótce zawisną przy nich kontrtransparenty zwolenników rozbudowy Brzezińskiej według wariantu A.

    - Zawiesimy je również przy Brzezińskiej, bo część mieszkańców Sikawy popiera wariant A, tak jak my. Przecież przeciwko wariantowi E wystąpiły rady osiedli Stoki, Nowosolna i Dolina Łódki - mówi Przemysław Solarek, prezes Stowarzyszenia Dolina Łódki - Miasto dla Ludzi.

    Przeciwnicy wariantu E zapewniają, że efektem przebudowy według jego założeń będzie paraliż ul. Zjazdowej.

    - Władze miasta o tym nie informują. Być może mieszkańcy Sikawy o tym nie wiedzą - mówi Solarek. - Rozumiem, że nie chcą mieć głównej drogi pod oknami, ale to i tak lepsze rozwiązanie niż budowanie drogi idącej w miejscu domów.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polactwo

    (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 13

    typowe polactwo-cwaniactwo - budują domy w korytarzu drogowym zarezerwowoanym od 30 lat a teraz protestują jak trzeba drogę budować
    chcemy dojazdu do autostrady

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Komentarz do "sami sobie winni"

    refleksyjny kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

    Dla uściślenia. Przede wszystkim Brzezińska na tym odcinku ma rezerwę terenu 40 m szerokości. zmieszczą się tam swobodnie 4 pasy główne, 2 skrętne, ścieżka rowerowa i chodniki, i praktycznie bez...rozwiń całość

    Dla uściślenia. Przede wszystkim Brzezińska na tym odcinku ma rezerwę terenu 40 m szerokości. zmieszczą się tam swobodnie 4 pasy główne, 2 skrętne, ścieżka rowerowa i chodniki, i praktycznie bez wyburzeń. Tymczasem obwodnica rekomendowana przez Zarząd Dróg ma biec przez obszar należący do systemu ekologicznego Łodzi i takie przeznaczenie tego terenu uchwaliła Rada Miasta w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego w 2002 i 2010 r. Właśnie dlatego przy granicy tego obszaru budują domy miłośnicy spokoju. Ma tam powstać obszar chronionego krajobrazu "Pradolina Łódki". Teren nie tyle przemysłowy, co usługowy (handel) to wąski pas wzdłuż Zjazdowej. Ale i tam wybudowanie obwodnicy równa się wyburzeniu kilku firm zatrudniających łącznie ponad 100 osób, czytaj : kolejne 100 łódzkich rodzin straci podstawę do egzystencji. Istotne, że nowe budynki zarówno usługowe jak i mieszkalne postawiono po akceptacji lokalizacyjnej Urzędu Miasta. Gdyby nawet pominąć, że obwodnica to znacznie więcej wyburzeń niż w wariancie przebudowy istniejącej ulicy, a popatrzeć na to od strony walorów komunikacyjnych - obwodnica jest błędem. Dla pędzących do autostrady oznacza to skrócenie podróży o 1 skrzyżowanie, czyli o 1,5 minuty. Przeciętny Łodzianin zaoszczędzi więc w roku może z 10 minut, ale zabiorą mu więcej w podatkach o 500zł, by wybudować obwodnicę droższą o ok. 200 mln zł. Dla ruchu lokalnego wybudowanie obwodnicy oznacza zaślepienie ul. Brzezińskiej ok. 300 m za M1 i uniemożliwienie wjazdu na obwodnicę w miejscu innym niż przez Zjazdową. A więc cały ruch ze wszystkich bocznych ulic podłączonych obecnie do Brzezińskiej będzie się odbywać objazdem przez ul. Zjazdową. Innej drogi, by dojechać Brzezińską do skrzyżowania na Dołach nie będzie. Ale się tam będzie rano działo. Kilka osiedli i tłum samochodów dostawczych ze spożywczego rynku hurtowego na na jednym skrzyżowaniu. Cóż, projekt wykonuje firma z Warszawy, chyba nie do końca zorientowana w naszym terenie. I ostatnia uwaga. Wydobycie miasta z zapaści demograficznej i finansowej, w jakiej się znajduje, jest możliwe tylko wówczas, gdy Łodzianie będą pewni, że ich praca i pieniądze spożytkowane na budowę wymarzonego domu, czy założenie firmy w miejscach do tego wyznaczonych przez miejskich urbanistów nie zostaną rozjechane przez buldożery drogowców kierowane przez urzędnika opętanego wizją miasta pociętego drogami o parametrach autostrad. Bez tej pewności jutra żadne prywatne przedsięwzięcia nie mają sensu, lepiej wyjechać do innego miasta, gdzie ludzka inicjatywa jest szanowana przez, tak zwaną, władzę. Budowa obwodnicy zaprzeczającej w każdym szczególe ponad 10-letnim kompleksowym opracowaniom planistycznym dla tego obszaru, to szerzenie anarchii. Właśnie to jest tragedią większości Łodzian. Inwestycje z którymi zetknąłem się, wykonywane są nie po to by żyło nam się lepiej, ale żeby wydatkować na nie nasze pieniądze. Oczywiście cele inwestycji zostają zrealizowane, ale dookoła nich pozostają zgliszcza. To właśnie grozi całemu obszarowi wokół planowanej obwodnicy. Tam gdzie jest teren ekologiczny, będzie prawie autostrada, gdzie jest ruchliwy ciąg komunikacyjno-handlowy, będzie pusta, zaślepiona uliczka osiedlowa, gdzie sąsiedzkie i gospodarcze więzi między ludźmi - nieprzekraczalna granica w postaci eksterytorialnej trasy. Cały obszar będzie się musiał zagospodarowywać na nowo.
    Można jeszcze temu zapobiec, poszerzając w rozsądnych granicach Brzezińską, o czym od 40 lat jej mieszkańcy byli uprzedzani, i dlatego znaczna część domów dawniej mieszkalnych to obecnie firmy usługowe. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    autostrada

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 16

    Po przebudowaniu ul. Brzezińskiej ruch się nie zwiększy będziemy jeździć bezpieczniej szybciej ciszej czekamy na realizację

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sami sobie winni

    p (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

    Stojąc codziennie w korkach na światłach na ul. Brzezińskiej myślę, że proponowane przez miasto przesunięcie Brzezińskiej na północ będzie bardzo korzystne. Uniknie się korków przy wjeździe do...rozwiń całość

    Stojąc codziennie w korkach na światłach na ul. Brzezińskiej myślę, że proponowane przez miasto przesunięcie Brzezińskiej na północ będzie bardzo korzystne. Uniknie się korków przy wjeździe do miasta. Myślę, że warto pomyśleć o tysiącach łodzian przejeżdżających tamtędy każdego dnia. Rozumiem rozgoryczenie osób, które zbudowały domy w tamtej okolicy, jednak uważam, że same są sobie winne.
    Obszar na północ od ulicy Brzezińskiej to przemysłowa część Łodzi. Znajduje się tam rynek rolny, schronisko dla zwierząt, mnóstwo hurtowni, różnego rodzaju firm... nawet więzienie. Jeśli ktoś stawia domy w takiej okolicy, to musi mieć świadomość, że do końca życia będzie protestował. Bo albo mu przy płocie wybudują drogę albo fabrykę. Albo mu będą całą dobę psy ze schroniska szczekały albo ciężarówki pod oknem jeździły. Myślę, że pan architekt, który był pomysłodawcą tego osiedla doskonale o tym wiedział, tylko nie wiem czy poinformował o tym pozostałych mieszkańców. Jak się chce mieć spokój, to trzeba się pobudować po środku osiedla domków jednorodzinnych a nie między hurtowniami. Tylko tam ziemia kosztuje dużo drożej.
    Wydaje mi się, że pomysł magistratu jest bardzo dobry. Lepiej, żeby dwupasmówka biegła przez teren przemysłowy niż przez środek osiedla domów jednorodzinnych, tak jak jest teraz. Zniknie też problem wystawania na trzech skrzyżowaniach ze światłami przy wyjeździe z Łodzi. Mam nadzieję, że wygrają rozsądne argumenty a nie pokrzykiwania. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rzadko coś piszę, ale mnie sprowokowałeś.

    spacerowicz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

    Jesteś w błędzie. Przede wszystkim Brzezińska na tym odcinku ma rezerwę terenu 40 m szerokości. zmieszczą się tam swobodnie 4 pasy główne, 2 skrętne, ścieżka rowerowa i chodniki, i praktycznie bez...rozwiń całość

    Jesteś w błędzie. Przede wszystkim Brzezińska na tym odcinku ma rezerwę terenu 40 m szerokości. zmieszczą się tam swobodnie 4 pasy główne, 2 skrętne, ścieżka rowerowa i chodniki, i praktycznie bez wyburzeń. Tymczasem obwodnica rekomendowana przez Zarząd Dróg ma biec przez obszar należący do systemu ekologicznego Łodzi i takie przeznaczenie tego terenu uchwaliła Rada Miasta w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego w 2002 i 2010 r. Właśnie dlatego przy granicy tego obszaru budują domy miłośnicy spokoju. Ma tam powstać obszar chronionego krajobrazu "Pradolina Łódki". Teren nie tyle przemysłowy, co usługowy (handel) to wąski pas wzdłuż Zjazdowej. Ale i tam wybudowanie obwodnicy równa się wyburzeniu kilku firm zatrudniających łącznie ponad 100 osób, czytaj : kolejne 100 łódzkich rodzin straci podstawę do egzystencji. Istotne, że nowe budynki zarówno usługowe jak i mieszkalne postawiono po akceptacji lokalizacyjnej Urzędu Miasta. Gdyby nawet pominąc, że obwodnica to znacznie więcej wyburzeń niż w wariancie przebudowy istniejącej ulicy, a popatrzeć na to od strony walorów komunikacyjnych - obwodnica jest błędem. Dla pędzących do autostrady oznacza to skrócenie podróży o 1 skrzyżowanie, czyli o 1,5 minuty. Przeciętny Łodzianin zaoszczędzi więc w roku może z 10 minut, ale zabiorą mu więcej w podatkach o 500zł, by wybudować obwodnicę droższą o ok. 200 mln zł. Dla ruchu lokalnego wybudowanie obwodnicy oznacza zaślepienie ul. Brzezińskiej ok. 300 m za M1 i uniemożliwienie wjazdu na obwodnicę w miejscu innym niż przez Zjazdową. A więc cały ruch ze wszystkich bocznych ulic podłączonych obecnie do Brzezińskiej będzie się odbywać objazdem przez ul. Zjazdową. Innej drogi, by dojechać Brzezińską do skrzyżowania na Dołach nie będzie. Ale się tam będzie rano działo. Kilka osiedli i tłum samochodów dostawczych ze spożywczego rynku hurtowego na na jednym skrzyżowaniu. Cóż, projekt wykonuje firma z Warszawy, chyba nie do końca zorientowana w naszym terenie. I ostatnia uwaga. Wydobycie miasta z zapaści demograficznej i finansowej, w jakiej się znajduje, jest możliwe tylko wówczas, gdy Łodzianie będą pewni, że ich praca i pieniądze spożytkowane na budowę wymarzonego domu, czy założenie firmy w miejscach do tego wyznaczonych przez miejskich urbanistów nie zostaną rozjechane przez buldożery drogowców kierowane przez urzędnika opętanego wizją miasta pociętego drogami o parametrach autostrad. Budowa obwodnicy zaprzeczającej w każdym szczególe ponad 10-letnim kompleksowym opracowaniom planistycznym dla tego obszaru, to szerzenie anarchii. Właśnie to jest tragedią większości Łodzian. Inwestycje z którymi zetknąlłem się, wykonywane są nie po to by żyło nam się lepiej, ale żeby wydatkować na nie nasze pieniądze. Oczywiście cele inwestycji zostają zrealizowane, ale dookoła nich pozostają zgliszcza. To właśnie grozi całemu obszarowi wokół planowanej obwodnicy. Tam gdzie jest teren ekologiczny, będzie prawie autostrada, gdzie jest ruchliwy ciąg komunikacyjno-handlowy, będzie pusta, zaślepiona uliczka osiedlowa, gdzie sąsiedzkie i gospodarcze więzi między ludźmi - nieprzekraczalna granica w postaci eksterytorialnej trasy. Cały obszar będzie się musiał zagospodarowywać na nowo.
    Można jeszcze temu zapobiec, poszerzając w rozsądnych granicach Brzezińską, o czym od 40 lat jej mieszkańcy byli uprzedzani, i dlatego znaczna część domów dawniej mieszkalnych to obecnie firmy usługowe.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zarząd miasta do natychmiastowej dymisji!

    zniedbana i zapyźała Łódź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 17

    za niesłychaną indolencję i prowadzenie i brak profesjonalizmu,pogonić tych nieudaczników i nygusów bo z nimi NIGDY NIC w tym mieście nie powstanie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 42

    Ja jestem za tymi protestujacymi ktorzy sa przeciwko miastu bo przez ich tereny ta droga nie byla nigdy proponowana.
    A swoja droga uwazam ze w tej sytuacji miasto powinno nic nie budowac-nie ma...rozwiń całość

    Ja jestem za tymi protestujacymi ktorzy sa przeciwko miastu bo przez ich tereny ta droga nie byla nigdy proponowana.
    A swoja droga uwazam ze w tej sytuacji miasto powinno nic nie budowac-nie ma kompromisu to nie budowac i tyle. Wybudujmy zamiast tego III etap Trasy Gornej ktora polaczy sie wtedy z autostrada.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po co górna?

    gm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 27

    Jeżeli władze miasta nie wymuszą zerowej stawki opłat za A1 od Strykowa do Tuszyna to przedłużenie Tasy Górnej do węzła Romanów nie ma sensu bo mało kto bedzie chciał tam jechać i płacic dodatkowo....rozwiń całość

    Jeżeli władze miasta nie wymuszą zerowej stawki opłat za A1 od Strykowa do Tuszyna to przedłużenie Tasy Górnej do węzła Romanów nie ma sensu bo mało kto bedzie chciał tam jechać i płacic dodatkowo. W sytuacji płatnej A1 na wspomnianym odcinku własnie węzeł Brzeziny moze być najbardziej obciazony przez jadacych z północy, Stryków od A2 i Tuszyn dla jadących z południa. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo