Rozwój sklepów internetowych - boom po covidowy

Materiał informacyjny Content Creation

Sklepy internetowe są niezwykle popularnym rozwiązaniem dla osób, które chcą mieć możliwość porównania cen u różnych sprzedawców, nie mają czasu na odwiedziny w sklepach stacjonarnych, lub po prostu chwalą sobie dużo większy asortyment i niezliczone opcje wyboru.
W trakcie pandemii, kiedy swoboda poruszania się i dostępu do klasycznych zakupów były bardzo ograniczone, a wszyscy mieliśmy więcej czasu - zainteresowanie sprzedażą internetową znacznie wzrosło. Raport Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości” podaje następujące dane: w maju 2019 r. zakupów przez internet dokonywało 57 proc. Polaków korzystających z sieci, w 2020 roku - podczas lockdownu - 72 proc., a obecnie regularnych zakupów przez internet dokonuje 60 proc. internautów z Polski. Ludzie zmienili swoje nawyki i zwyczaje zakupowe.
Jako sprzedawca powinieneś mieć na uwadze trend coraz większego udziału sklepów internetowych w rynku handlowym - i przemyśleć kwestię wprowadzenia swojej oferty do sieci. Bo szczerze mówiąc dzisiaj, gdy nie ma cię w internecie, dla wielu potencjalnych klientów po prostu nie istniejesz. Liczby mówią same za siebie. W 2020 r. suma zakupów online jakich dokonali Polacy wyniosła ponad 15,3 mld euro, co stanowiło wzrost o 31,4 procent względem roku 2019. Prognozy są zaś takie, że rynek sprzedaży internetowej w naszym kraju w 2026 r. będzie mieć wartość 162 mld złotych. Chcesz mieć spory kawałek tego tortu dla siebie!

Tworzenie sklepów internetowych - to nie jest takie skomplikowane!

Tworzenie sklepów internetowych nie jest takie skomplikowane. Jednak proces należy przekazać w fachowe ręce. Najlepiej wybrać profesjonalną agencję marketingową, która nie tylko stworzy dla ciebie sklep i zadba o jego funkcjonalności, ale później pomoże ci go aktualizować i wypromować.
Konieczne kroki podczas tworzenia i niezbędne cechy dobrego sklepu internetowego to:
• wybór stabilnego hostingu i odpowiedniej domeny;
• dobrze i estetycznie opracowany projekt graficzny;
• wybór takiej platformy e-commerce, która pozwala na korzystanie z szeregu funkcjonalności oraz łatwe aktualizacje;
• przygotowanie poprawnych treści na stronę - zoptymalizowanych pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach;
• intuicyjna ścieżka zakupu produktów oraz wiele opcji płatności i wysyłki;
• responsywność - sklep musi wyświetlać się prawidłowo i oferować wszystkie funkcjonalności na urządzeniach mobilnych.
Budowa sklepów internetowych to dziedzina wymagająca sporej wiedzy i doświadczenia. Troska o każdy detal - tylko to sprawi, że twój sklep będzie działał sprawnie, przyciągnie i utrzyma klientów oraz będzie działał gładko, bez awarii.
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce, takiej jak Shopper lub Shopify wiąże się z wymogiem znajomości specyfiki każdej z nich i jednocześnie potrzeb twojego biznesu.
Zwróć się do profesjonalistów, jeśli zależy ci na zbudowaniu naprawdę świetnego sklepu online!

Sklepy Saas - jaki jest ich potencjał?

Sklep internetowy w formie sklepu SaaS to nic innego jak abonament - miesięczny lub roczny, pozwalający na korzystanie z oprogramowania charakteryzującego się łatwą obsługą, możliwością dostosowania abonamentu - a zatem zakresu usług - do budżetu i potrzeb twojego biznesu oraz dostępem do stałego wsparcia technicznego.
Minusem rozwiązania abonamentowego jest to, że nie masz swojej platformy na własność i jesteś uzależniony od działań jej administratorów. Może to wiązać się z tym, że niektóre funkcjonalności, o jakie chciałbyś w przyszłości wzbogacić swój sklep nie będą po prostu dostępne. Masz też ograniczone pole manewru jeśli chodzi o rozwój swojego sklepu pod względem graficznym.

Wybór właściwego rozwiązania, gdy chcesz rozwijać się w kierunku e-commerce to kluczowa decyzja. Naprawdę namawiamy na konsultację z profesjonalną agencją, która zajmuje się budowaniem stron internetowych. Właściwy audyt potrzeb i możliwości twojego sklepu to pierwszy krok, a dobór właściwych narzędzi - to kolejna sprawa. Chcesz też mieć dostęp do ludzi, którzy znają twój sklep i jego asortyment i są w stanie nie tylko dokonywać zmian technicznych, ale także poszerzać go o prawidłowo przygotowane treści, takie jak opisy produktów i kategorii.
Nie możesz zmarnować potencjału dochodowego, jaki oferuje e-commerce. Do tworzenia sklepu należy jednak podejść z głową, a przede wszystkim profesjonalnie, korzystając z pomocy specjalistów. Sukces masz wtedy murowany!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki