Sienkiewicza dwukierunkowa na stałe? Łodzianie zdecydują

Agnieszka Magnuszewska
Na razie ulica Sienkiewicza jest dwukierunkowa
Na razie ulica Sienkiewicza jest dwukierunkowa Krzysztof Szymczak
We wtorek łodzianie mogą zabrać głos w sprawie wprowadzenia na stałe ruchu dwukierunkowego na ulicy Sienkiewicza. Na razie dwukierunkowy ruch obowiązuje do września 2015 roku, czyli do końca modernizacji trasy W-Z.

Władze miasta zastanawiają się nad wprowadzeniem ruchu dwukierunkowego na ulicy Sienkiewicza na stałe. Chociaż w naszej sondzie, dotyczącej tego pomysłu, aż 60 procent czytelników go poparło, pojawiły się też głosy przeciw. Kierowcy obawiają się, że ulica Sienkiewicza jest za wąska, by pomieścić dynamiczny ruch dwukierunkowy.

Poza tym nowa organizacja ruchu na Sienkiewicza wiąże się z likwidacją na stałe miejsc parkingowych, których jest blisko 80. Wiązałoby się to z utratą 231 tys. zł wpływów z płatnej strefy parkowania.

Dwukierunkowa ulica Sienkiewicza byłaby jednak alternatywą dla ulicy Kilińskiego, ponieważ po ukończeniu budowy dworca Łódź Fabryczna po Kilińskiego będą jeździć tylko tramwaje.

Pomysł wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na ulicy Sienkiewicza zostanie skonsultowany z łodzianami. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się we wtorek o godzinie 17 w auli III LO przy ulicy Sienkiewicza 46.

Do 8 listopada (godz. 16) łodzianie mogą zgłaszać swoje propozycje drogą elektroniczną ([email protected] uml. lodz.pl) lub pisemnie (Zarząd Dróg i Transportu, ulica Piotrkowska 175 , 90-447 Łódź). Dodatkowo do zakończenia konsultacji działa forum dyskusyjne pod adresem internetowym: www.forum.samorzad.lodz.pl.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
XYZ
Przeciez bedzie Nowotargowa...
3m
a nie masa, która często widzi tylko czubek własnego nosa? Ale jak rozwiązanie zrzucania odpowiedzialności na społeczeństwo się sprawdziło to po co ryzykować - zawsze można powiedzieć - przecież tak chcieliście - jak tunel przed centralem
g
gosc
Uważam ,że Tuwima powinna być cała dwukierunkowa , podobnie Zielona , podobnie Sienkiewicza itd. Myślę ,że wtedy ruch rozłożył by się bardzie równomiernie .
j
janK
dopóki będą przeważać poglądy, w kontynuacji których 500m trzeba przejechać samochodem nie ma sensu uczestniczyć w dalszej konwersacji!
Proponuje zamiast robienia czegoś na oko, lub co gorsza pytania się mieszkańców, którą drogę mieszkańcy chcą mieć jedno, a którą "cztero-kierunkową" stworzyć system badania natężenia, kierunków ruchu oraz wpływów zmian w skali makro (taki sam jakim dysponuje każde inne, większe miasto w Polsce).
G
Gość
Nie chodzi o to żeby poruszać się sprawnie i szybko, ale w NIEWŁAŚCIWYM kierunku, tylko żeby wolniej jechać NAJKRÓTSZĄ drogą do CELU!!!
Liczy się czas jaki samochód zajmuje na ulicy, a nie jego szybkość!
Przy obecnej organizacji żeby dotrzeć do celu oddalonego o 500m czasami trzeba 2000m ulicami jednokierunkowymi. Zatem nawet gdyby średnia szybkość zmalała do 10km/h, samochód docierałby SZYBCIEJ niż dziś!!!
Sprawdź jaką odległość trzeba pokonać ze skrzyżowania Andrzeja-Kościuszki do komendy Policji Łódź-Sródmieście!!! Obecnie 2000m!!! Gdyby były 2 kierunki 700m!!!
Można jechać 3xwolniej i bezpieczniej i zużyć mniej paliwa, mniej zatruwać środowisko!
Cały chaos potęgują zakazy skrętu, które są uciążliwe szczególnie dla kierowców którzy nie znają Centrum i mijając jedną ulicę jednokierunkową mają nadzieję skręcić w następną, a tu niespodzianka!!! Masz jechać w lewo/na zachód - musisz skręcić w prawo i zrobić 2km objazd!!!
Na wąskich ulicach nie ma miejsca na parkowanie!
Oczywiście budowa nowych ulic przez środki kwartałów jest konieczna, tak samo jak budowa wewnątrz nich parkingów!
j
janK
samochody skręcające w lewo, które muszą przepuścić ruch z naprzeciwka blokują samochody będące za nimi - nikt nie jedzie, wszyscy stoją!
tak się składa, że układ ulic jednokierunkowych jest najlepszym rozwiązaniem dla miast z tak wąskimi ulicami jak w łodzi. to że jest niewydolny przyczyną jest małej ilości ulic i zbyt dużych kwartałów. rozwiązaniem jest poprowadzenie nowych ulic środkami dużych kwartałów (przecięcie dużego kwartału o boku 300m na cztery o bokach 150m), nie zaś demolki jak na zachodniej czy (O ZGROZO) planowana przebudowa targowej!

wyłączenie ruchu kołowego z kilińskiego (która jest jedną z najwazniejszych tras tramwajowych w śródmieściu) jest najrozsądniejszym rozwiązaniem - stojącymi w korkach tramwajami nikt nie będzie jeździł, a nie jeżdżący tramwajami jeżdżą samochodami, które je blokują i tak powstaje błędne koło!
brak ulic dostępnych dla samochodów w tej części miasta spokojnie mogą rozwiązać tanio przebudowane targowa i wodna na jednokierunkowe dwupasmówki podłączone z jednej strony do uniwersyteckiej, z drugiej zaś do piłsudskiego!

miejsca parkingowe przy ulicach powinny jak najbardziej pozostać, ale miasto powinno wprowadzić strefy parkowania 1h i 3h oraz kupić kilka spidercarów by nauczyć społeczeństwa do czego te strefy służą. w chwili obecnej zdecydowaną większość miejsc postojowych przy ulicach zajmują okoliczni mieszkańcy i pracownicy biur i urzędów, a miejsca te powinny być dostępne dla klientów tych biur, urzędów, sklepów itd. (szukanie miejsca postojowego w centrum zajmuje więcej czasu niż załatwienie sprawy). kolejnym pozytywnym aspektem byłoby powstanie parkingów wielopoziomowych (właśnie dla mieszkańców czy pracowników biur) bo w końcu stałyby się opłacalne.
s
s
s
.podpis
samochód skręcający w lewo musi ustąpić całemu natłokowi samochodów z naprzeciwka a tym samym blokuje wszystkie samochody za nim.
sytuacja: dwa pierwsze samochody stojące na czerwonym chcę skręcić w lewo, nie skręcą dopóki ci z naprzeciwka mają zielone, mogą skręcić dopiero jak tamtym zrobi się pomarańczowe i dochodzi do sytuacji, że nikt za nimi w tym rozdaniu (światło zielone) nie przejeżdża skrzyżowania na wprost.

tak się składa, że system dróg jednokierunkowych w naszym mieście z wąskimi ulicami jest najefektywniejszy! należy go poprawiać, a nie robić rewolucję.

rozumiem, że wyłączenie kilińskiego dla tramwajów zabiera jedną z niewielu ulic w mieście, ale trzeba przyznać, że bez sensu jest sytuacja, kiedy jedna z ważniejszych linii tramwajowych jest stale blokowana przez kordony bzdurnie wpychających się w centrum samochodów!

sprawę ruchu kołowego w tej części miasta spokojnie, nie wielkim kosztem, rozwiązałoby przekształcenie ulic targowej i wodnej na jednokierunkowe dwupasmówki podłączone do uniwersyteckiej i piłsudskiego (bez barbarzyńskich wyburzeń).

a co do miejsc parkingowych - jest obecnie głupia sytuacja, w której przy ulicy zostawiają swoje samochody na całe dnie mieszkańcy, albo pracownicy (np urzędu), przez co jeśli zwyczajny człowiek ma sprawę do załatwienia (choćby właśnie w tym urzędzie) to więcej czasu zajmuje mu znalezienie miejsca parkingowego, niż załatwienie samej sprawy. miejsca przy ulicach powinny pozostać, ale należy wprowadzić strefy czasowe (gdzie samochód można zostawić na max 1h albo na max 3h) oraz zakupić kilka spidercarów by nauczyć społeczeństwo jak takie strefy działają i do czego w normalnych miastach służą miejsca postojowe przy ulicach! a dodatkowym pozytywnym aspektem stanie się opłacalność stawiania parkingów wielopoziomowych, których obecnie (chyba) w śródmieściu nie ma ani jednego.
?
A ta pani redaktor, jak zwykle za dostep do informacji o drgach bedzie wychwalała Nitę, a tepiła kazdego kto stoi mu na drodze.
Gdzie etyka?
K
Kierowca
2 m na parking - tak jak było
i pasy tak jak były... tylko w dwóch kierunkach.

Dwa samochody obok siebie jadące w te samą stronę są węższe niż te same dwa auta jadące w przeciwnych kierunkach?
p
pedalarz
Ja proponuję zrobić ją czterokierunkową. Jeszcze BUS pass i droga dla rowerów.
R
Rollo
"Kierowcy obawiają się, że ulica Sienkiewicza jest za wąska, by pomieścić dynamiczny ruch dwukierunkowy" - dzięki temu, że pasy są wąskie kierowcy jadą ostrożniej i nie szarżują. Tak trzymać i uspakajać ruch w centrum!
x
xs
czyli ulica bedzie pusta a s strone Katowic bedzie mozna jechac albo Kościuszki albo przedzalniana czy kopcinskiego.
orzeciez to ponad dwa km od siebie. a w centrum co? w powietrzu? jeszcze większe korki będą
G
Gość
Miejsce na parkingi są WEWNĄTRZ kwartałów, a NIE na ulicy!!!
Gdyby wszystkie ulice były dwukierunkowe, jak obecnie Sienkiewicza samochody w centrum jadąc wolniej np. 40km/h docierałyby do celu szybciej i nie zajmowały miejsca na jezdni.
Teraz zamiast podjechać 500m nieraz trzeba pokonywać 2000m żeby objechać bzdurne zakazy skrętu i ulice jednokierunkowe.
Zasada powinna być taka dojeżdżasz do interesującego cię rejonu dwupasmówką typu Mickiewicza, Kościuszki, Kopcińskiego, Ogrodowa, a potem poruszasz się w Strefie Ruchu Uspokojonego 40km/h w DOWOLNYM KIERUNKU!!!
x
x
sam nie wiem -nie jestem ani za ani przeciw. Jedno co mi się podoba, że pyta się łodzian.
Dodaj ogłoszenie