Śmiertelne wypadki z udziałem pieszych w Łodzi. Jak ktoś zginie, to ZDiT przebuduje przejście [MAPA]

Jaroslaw Kosmatka
Jaroslaw Kosmatka
Łukasz Kasprzak
Udostępnij:
Dopiero makabryczne wypadki, w których giną piesi, sprawiają, że przejścia dla pieszych stają się bardziej widoczne i bezpieczne.

W Łodzi jest za dużo wypadków z udziałem pieszych. Od początku 2015 r. piesi uczestniczyli w 35 kolizjach i 123 wypadkach. Zginęły 4 osoby. Trzy ofiary to osoby, które przechodziły po pasach.

Szczególnie ostatni wypadek na ul. Przybyszewskiego wstrząsnął łodzianami. W piątek 47-letnia kobieta zginęła na pasach wracając z pracy. Przechodziła na oznakowanym, ale źle oświetlonym przejściu na wiadukcie kolejowym. Dzień wcześniej po drugiej stronie ulicy auto potrąciło mężczyznę.

Śmiertelny wypadek na Przybyszewskiego w Łodzi [ZDJĘCIA+FILM]

Na początku marca w podobnych okolicznościach na Wyszyńskiego zginął 26-latek, który o godz. 4 rano wysiadł z autobusu i chciał przejść przez jezdnię. Nie zauważył go taksówkarz.

Śmiertelny wypadek na Wyszyńskiego. Potrącenie pieszego przez samochód

Trzecia ofiara to 47-latek, który 13 stycznia został znaleziony martwy przy al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. Policja szuka sprawcy.

Śmiertelny wypadek przed Dellem w Łodzi. Nie żyje pieszy potrącony na Ofiar Terroryzmu ZDJĘCIA+FILM

- Po każdym wypadku ze skutkiem śmiertelnym zbiera się komisja ds. bezpieczeństwa. Jej zadaniem jest sprawdzenie, co można zmienić, by poprawić bezpieczeństwo w miejscu, w którym doszło do wypadku - mówi Marzanna Boratyńska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.

W najbliższym czasie komisja sprawdzi, co można zrobić dla pieszych na Przybyszewskiego. Taką reorganizację wprowadzono po tragicznych wypadkach na skrzyżowaniu ul. Rzgowskiej i Dachowej. Tam pijany kierowca wjechał 3 października 2013 r. w cztery osoby przechodzące przez ul. Dachową. Zginął 19-latek. W styczniu 2014 r. zginęła tam starsza kobieta. Efekt?

W lutym 2014 r. zainstalowano na skrzyżowaniu sygnalizację świetlną i przesunięto przejście dla pieszych. Niestety, zrobiono to trzy miesiące za późno.

- Będziemy proponować przede wszystkim przesunięcie przejścia na wiadukcie ul. Przybyszewskiego w takie miejsce, aby było bardziej widoczne dla kierowców - mówi Boratyńska. Drogówka chce także zaapelować do Straży Miejskiej, o objęcie okolic wiaduktu na Przybyszewskiego kontrolą fotoradarową. - Takie rozwiązanie stosowano też wcześniej przy skrzyżowaniu Rzgowskiej i Dachowej - mówi Boratyńska.

Zapytaliśmy przedstawicieli Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, co zamierzają zrobić, żeby było bezpieczniej na Przybyszewskiego.

- Nasi specjaliści zastanawiają się, co można poprawić - mówi Piotr Grabowski ze ZDiT.

Urzędnicy zaczną od spotkania komisji. Przygotują pomysły na poprawę bezpieczeństwa.

- Trzeba pamiętać, że wiadukt na Przybyszewskiego będzie przebudowywany zaraz po zakończeniu budowy trasy W-Z - dodaje Piotr Grabowski.

Wideo

Komentarze 63

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czytelnik
Pieprzysz od rzeczy, jedziesz po dziennikarzu zupełnie bez sensu.
E
Ech
Są znaki, są pasy, jest ograniczenie ...i są wypadki.
Piętnujemy piratów, sprawcy ostatniego wypadku grozi wiele lat odsiadki, niedawno podrożały mandaty ...i nadal są wypadki. Wyjątkowo często na tym przejściu.

Może już czas przyznać, że to jest niebezpieczne miejsce?
I może wyciągnąć wnioski?

Chcesz bardziej "piętnować piratów"?
Bo ja bym na początek wystawił fotoradar - nie wymaga likwidacji przystanku, przenoszenia przejścia, czy osuszenia Bałtyku. I nie zakłada naiwnie, że ludzie się zmienią bo tak chcę.
d
dave
Ja to co - przenieść przejście w inne bezpieczniejsze miejsce - może nawet takie wyposażone w sygnalizację świetlną.
Koszty - nie mają znaczenia w tym przypadku. Wydaje się dużo większe kwoty z budżetu państwa na rzeczy, bez którzych można spokojnie się obejść. W przypadku bezpieczeństwa koszty nie mają / nie powiny mieć znaczenia.
R
Rotawirus
Redaktor Kosmatka napisał:
"W piątek 47-letnia kobieta zginęła na pasach wracając z pracy. Przechodziła na oznakowanym, ale źle oświetlonym przejściu na wiadukcie kolejowym."

Redaktor nie napisał nic o tym, że morderca, który ją zabił nie jechał z przepisową prędkością, jeden z tych głupców, co jeżdżą "szybko a bezpiecznie". Dla własnej przyjemności ryzykował życie innych uczestników ruchu, z koszmarnym rezultatem.
L
Lodz
Pojawily sie negatywne wpisy pod propozycja calkowitego skasowania tam przejscia,OK w takim razie co dalej?Moze propozycja ustawienia tymczasowo sygnalizatorow sterowania ruchem?Tez by bylo ok tyle ze u nas tymczasowo to wiecie ile czasu oznacza?! a po drugie jak ZDiT przedstawi kosztorys ustawienia takiej sygnalizacji bo oni akurat to potrafia to sie okaze ze taniej by bylo zbuzyc ten wiadukt i postawic od nowa,razem z filarami hehe. Tu akurat uczepilem sie niedawnego tematu przebudowy chodnika w jednym punkcie na Rondzie Broniewskiego gdzie koszt dodania 1 stopnia do schodow tudziez podniesienie o 10 cm chodnika wyniosl wedlug wyliczen 90 tysi.
k
kafar
- przejście i przystanek w tym miejscu i w taki sposób to kretynizm, który został w spadku po komunie
- ale przez 25 lat NIC Z TYM NIE ZROBIONO!
- takich kretynizmów i niebezpiecznych miejsc jest w Łodzi więcej i pomimo remontów NADAL NIE ROBI SIĘ NIC!
--- przykład? Hetmańska, przejście dla pieszych przy krańcówce autobusowej, pieszy musi przejść 4 pasy ruchu, nie raz kierowcy próbują ominąć innych kierowców zwalniających przed przejściem i jednocześnie zaraz za nim skręcających w osiedle, pieszy wchodzi na przejście i jest narażony na potrącenie przez pojazdy omijające z lewego pasa. I CO? I NIC ! Remont W-Z wcale tego nie zmieni - nadal nie będzie tam świateł, pasy ruchu nie będą rozdzielone, sygnalizacji nie będzie.
e
evil
Faktów nie zmienisz choćbyś nie wiem ile żali i głupot wypisywał.
Jaki kłam? To kierowcy zabijają. To kierowcy są niebezpieczni. Cywilizowany świat doszedł do tego wniosku już jakiś czas temu, w Polsce dopiero taka świadomość się budzi.
e
evil
Liczby mówią same za siebie - najwyższa śmiertelność pieszych jest w krajach, gdzie mają najmniej praw, gdzie z odpowiedzialności zwalnia się kierowców i przenosi ją na pieszych.
Chodzi o prostą zależność będącą daleko poza twoimi możliwościami intelektualnymi - im bardziej przepisy sprzyjają niechronionym uczestnikom ruchu, tym mniej ich ginie.
e
evil
Nikomu nie zabraniam jeździć autem, to twoja własna radosna nadinterpretacja, popłynąłeś w swoim zacietrzewieniu.
Chcesz jeździć - proszę bardzo, ale nie zabijaj niechronionych uczestników ruchu.
Marzy się tobie odebranie pierwszeństa tym uczestnikom ruchu, którzy nie poruszają się - jak ty - samochodem. Czym dowodzisz swojej wschodniej mentalności i zacofania cywilizacyjnego.
Ale powtórzę - zmiany idą w dokładnie przeciwnym niż oczekiwany przez ciebie kierunku.
Moskwa podana została jako przykład miasta, które postawiła na samochody, gdzie pieszy i rowerzysta jest intruzem i wrogiem, gdzie śmiertelność na drogach jest ogromna, w imię kultu czterech kółek. Dlatego fanatyków, którzy chcą przeganiać pieszych w imię konfortu kierowców uważam za mentalnych Moskwian.
g
gosc
To przejscie, tak samo jak to na Wyszyńskiego na którym był ostatnio wypadek śmiertelny jest/było wyznaczone wbrew przepisom. Odpowiedzialny za to jest ZDiT i tam należy szukać wspólwinnych...
T
Topik
możesz powtarzać i sto razy. Jednak nie zmieni to faktu, że zadajesz kłam posługując się statystką nie biorąc pod uwagę uwarunkowań.
T
Topik
pytam gdzie w Polsce piesi mają pierwszeństwo przed wejściem na pasy? Ilu zabitych pieszych w Polsce gdy mieli pierwszeństwo a ilu tam gdzie w Polsce pierwszeństwa nie mieli. Nie mieszaj warunków panujących w naszym kraju z tymi za granicą. Jeśli chcesz porównywać to zachowaj takie same parametry.
J
Jakub Hubert
alez oczywiscie ze skutki wypadku spowodowanego przez rowery sa mniejsze niz skutki wypadku spowodowanego przez auto - no i czego to dowodzi? ze rowery sa lepsze ?!
Jesli tak, to daj sobie spokoj z rowerem, bo hulajnogi zabijaja jeszcze mniej ludzi niz rowery (bo porusza sie jeszcze wolniej), albo wrotki...
Wykazuje bzdurnosc twojego rozumowania. Ale jesli chcesz jezdzic rowerem i je kochasz, to jezdz - tylko nie zabraniaj jezdzic innym autami, podajac bzdurne argumenty graniczace z fanatyzmem.
I co ma Moskwa (do ktorej mi mocno daleko) do bezmyslnego i chamskiego jezdzenia rowerami, tego nie rozumiem :)
d
dave
Przebudowa tego przejścia dla pieszych jest konieczna!! Do tej pory proponowałbym je nawet tymczasowo zamknąć. Lepiej wysiąść na następnym przystanku ale żyć!

Zachowań niektórych kierowców nie da się zmienić - stąd należy zapewnić odpowiednie rozwiązania komunikacyjne minimalizujące ryzyko takich zdarzeń.
Jestem ciekawy czy ktoś kto projektował to przejście pomyślał jak może ono być niebezpieczne? Kto za to odpowiada -> ZDiT.

Pamiętajcie że przyczyn wypadku najczęściej jest kilka (niedostosowanie prędkości, złe warunki pogodowe, niepoprawne zachowanie się pieszego, niewystarczające oświetlenie itp.). W tym przypadku pewnie pierwsza przyczyna jest wiodąca, ale czy jedyna?

PS > tydzień przed tym zdarzeniem jechałem przez ten Wiadukt i nie mogłem uwierzyć że ktoś w takim miejscu umieścicł przejście - kompletnie niewidoczne dla kierowców.
L
Leo
Po prostu niemal wszędzie w Łodzi jest za ciemno, za ziemno, za ciemno..... Ciemności kryją ziemie...
Dodaj ogłoszenie