Nasza Loteria

Strabag i Budimex nie wybuduje S14 na odcinku między węzłami Teofilów a Słowik. Konsorcjum wycofuje się z przetargu

Marcin Darda
Marcin Darda
Drugi odcinek zachodniej obwodnicy Łodzi znów poczeka na kolejny przetarg.
Drugi odcinek zachodniej obwodnicy Łodzi znów poczeka na kolejny przetarg. Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
Konsorcjum Strabag Budimex nie wybuduje drugiego odcinka zachodniej obwodnicy Łodzi S14 pomiędzy węzłami Teofilów a miejscowością Słowik - poinformowała rzeczniczka firmy Strabag, lidera konsorcjum.

Jeszcze w październiku w łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na wykonanie pierwszego odcinka S14, od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Drugi odcinek - od węzła Teofilów do węzła Słowik - czekał na wybór wykonawcy.

Do przetargu na budowę liczącego 12 kilometrów fragmentu trasy zgłoszono osiem ofert, a wybrano tę zaproponowaną przez Eurovię. Firma nie złożyła jednak terminu związania ofertą, to zaś oznaczało, że o kontrakt na budowę walczą już tylko dwa podmioty, czyli Porr i właśnie konsorcjum Strabag Budimex. Porr został odsunięty z przyczyn proceduralnych, zostało zatem tylko konsorcjum Strabag Budimex. Ale nie podejmie się budowy.

– Po wnikliwej analizie obecnych uwarunkowań rynkowych, które uległy istotnej i nieprzewidywalnej zmianie w stosunku do stanu sprzed dnia złożenia oferty, konsorcjum Strabag i Budimex nie podejmie się realizacji projektu i budowy drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi – powiedziała portalowi Rynek Infrastruktury Anna Cembrzyńska, rzeczniczka Strabag, lidera konsorcjum.

Odcinek pierwszy wybuduje także Strabag Budimex, ale z tą drugą firmą w roli lidera konsorcjum. Przetarg na drugi odcinek będzie musiał zostać ogłoszony ponownie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
K111
Tylko za PO to była inwestycja teoretyczna, bo nie miała finansowania.
m
max
Ohh, nie jest to dobra informacja. Jestem ciekaw kto teraz podejmie się tego zadania. Sytuacja w branży nie jest łatwa i zapewne miała wpływ na zrezygnowanie z tego kontraktu przez konsorcjum.
g
gość
zapodaj.net/045993090bd59.jpg.html
G
Gość
niż kolejny pomnik Lecha poległego.
d
dd
Śmieszny człowiek tyle.
B
Baluciarz
Czyli s14 bez węzłów za PiS będzie kosztowac więcej niż s14 z węzłami za PO.
R
Rządy PO = kataklizm !!!
Ścieżkę rowerową. Na rowerku można
e
efsd
łącznik to musi być do czego. Artykuł traktuje o wycofaniu się z budowy fragmentu S-14 a nie łącznika.
p
popis
Łączniki do S14 są w gestii miasta ale po co PO ma się dogadać z PiS dla dobra ogółu?
G
Gość
większość wyborców PIS to ludzie z poważnymi defektami intelektualnymi. Drogi ekspresowe są inwestycjami GDDKIA czyli państwa a nie miast obok których przebiegają. I służą wszystkim, wyprowadzając poza miasta ruch tranzytowy a nie lokalny.
,,Zwycięstwo i co dalej?"
No to macie swoje zwycięstwo. Jest to nawet logiczne. Jeżeli mieszkańcom nie przeszkadzają nieprzemyślane inwestycje oraz wszechobecne korki spowodowane nieudolnymi rządami, i gremialnie głosują za Zdanowską, to po inwestować w drogi w takim mieście.
O
Ordynarny Ordynat
są kasowane, anulowane, wstrzymywane. Pamiętaj o tym na wyborach.
M
Mandy Lane
powinien się wziąć za tą inwestycję ktoś kompetentny.
Ł
Łodzianin
Łodzi przeszedł koło nosa ring autostradowy za to Kraków ma full wypas S52 z dwoma jezdniami po trzy pasy ruchu na bogato Można Można
(Ł)
Jeśli S14 ma być dla Łodzian to żądamy łącznika Radogoszcz ( przedłużenie al. Włókniarzy ) oraz węzła Zgierz!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki