Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Studenci bez legitymacji przez półtora miesiąca

Maciej Kałach
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Maciej Stanik
Uczelnia z Łodzi do tej pory nie wydała studentom pierwszego roku legitymacji studenckich. Po naszej interwencji ma się to zmienić.

Rok akademicki trwa już półtora miesiąca, ale studenci pierwszego roku Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi dopiero teraz mogą się zgłaszać po legitymacje, która uprawnia do wielu zniżek - przede wszystkim w środkach transportu.

Można podejrzewać, że wciąż by czekali na dokument, gdyby nie nasza interwencja. Na problem poskarżyła się nam Czytelniczka, która rozpoczęła na WSIU studia magisterskie.

"Od początku roku akademickiego nie dostałam legitymacji studenckiej. Poprzednia utraciła ważność wraz z końcem października" - żaliła się w e-mailu studentka. "Uczelnia wydała mi zaświadczenie, potwierdzające status studenta, jednak poza MPK nikt go nie honoruje. W związku z powyższym korzystając z PKP, PKS i prywatnych przewoźników nie mogę kupić biletu ze zniżką, która mi prawnie przysługuje, ze względu na brak legitymacji".

E-mail studentki, dojeżdżającej do Łodzi na zajęcia z innego miasta, otrzymaliśmy w środę. Skarżyła się, że w dziekanacie wciąż jest zbywana słowami: lada dzień legitymacje będą.

Także w środę, podając się za studenta pierwszego roku studiów magisterskich, reporter "Dziennika Łódzkiego" zadzwonił do dziekanatu.

- Za tydzień legitymacje może będą, będzie wtedy ogłoszenie - poinformowała przez słuchawkę zniecierpliwiona pani z dziekanatu.

Czwartkowa oficjalna odpowiedź uczelni była utrzymana w zupełnie innym tonie. Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności poinformowała, że "do dnia dzisiejszego nie wszyscy studenci otrzymali jeszcze legitymacje elektroniczne", ale te są już w dziekanacie i czekają na odbiór. I to właśnie "elektroniczność" legitymacji spowodowała opóźnienie.

"Zaistniałe opóźnienia wynikają z przyczyn technicznych, jakie pojawiły się podczas przygotowania dokumentów" - wyjaśnia w e-mailu Sylwia Kosmala z WSIU.

"Idąc śladem najlepszych uczelni, chcemy przekazać naszym studentom dokument, który będzie posiadał nowoczesne funkcjonalności i rozwiązania, takie jak funkcje karty płatniczej, karty dostępu do drukarek, karty dostępu na basen, system MIGAWKA. Mnogość tych funkcjonalności przełożyła się niestety na czas i na nieplanowane bariery techniczne po drodze, których nie dało się przewidzieć. Niekiedy powodem opóźnień były również niepoprawne dane studentów, brak zdjęć lub innych dokumentów".

Uczelnia przeprasza studentów za opóźnienie.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki