Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telewizory przed Euro 2012 idą jak świeże bułeczki

Alicja Zboińska
Jacek Babicz/polskapresse
Dla właścicieli sklepów ze sprzętem AGD i RTV Euro 2012 już się rozpoczęło. W sklepach pełno już promocji telewizorów, aparatów, kamer i nagrywarek. A to dopiero początek wielkich zmagań o zawartość portfeli klientów.

Do zakupu nowego sprzętu szykuje się Adam Plebanek, finansista z Łodzi, który telewizory zmienia średnio co cztery lata. - Tak się jakoś złożyło, że nowy odbiornik kupuję z okazji mistrzostw w piłce nożnej - śmieje się łodzianin. - Zaczęło się 12 lat temu, wtedy po raz pierwszy wybrałem telewizor, by oglądać mecze w dobrej jakości. Wymieniłem stary odbiornik na nowy, a od tego czasu technika bardzo się rozwinęła, więc zmiana sprzętu co kilka lat to dobre rozwiązanie. Z okazji tych mistrzostw zainwestuję także w nagrywarkę DVD, zachowam występy Polaków. Mam nadzieję, że nie będę musiał wstydzić się za polską kadrę.

Z większego zainteresowania telewizorami, kamerami, aparatami fotograficznymi cieszy się Marek Brzeziński, dyrektor sklepu Saturn z artykułami RTV i AGD w Porcie Łódź. - Sprzedaż telewizorów znacząco nam się zwiększyła. Klienci nie kryją, że jest to związane z Euro - mówi Brzeziński. - Połączone jest to także z cyfryzacją, o której coraz więcej się mówi. Klienci wybierają te modele, które są przystosowane do telewizji cyfrowej. A przed mistrzostwami dodatkowo dobrze sprzedają się modele o dużej przekątnej. Jeszcze kilka lat temu królowały telewizory 21-29 calowe, obecnie sprzedają się modele 40-calowe i większe. Klienci planują, że sprzęt posłuży im wiele lat i nie oszczędzają. Sprzyjają temu promocje.

Promocje ogłosiły wszystkie duże sieci sklepów. Telewizory są tańsze o 300-500 zł. Np. za 40-calowego Samsunga (dostęp do internetu, dołączone są okulary 3D) trzeba zapłacić niespełna 2.700 zł, a 32-calowy LG kosztuje natomiast niecałe 1500 zł.

Do Euro2012 przygotowali się także producenci sprzętu, którzy liczą zyski. - Mistrzostwa mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży przede wszystkim telewizorów - mówi Piotr Papaj, rzecznik Sony Central and Southeast Europe. - Przypuszczamy, że w związku z Euro 2012 największego wzrostu sprzedaży można oczekiwać na przełomie maja i czerwca, wtedy z pewnością w sklepach pojawi się najwięcej korzystnych ofert zakupu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki