Testy hamowania w łódzkim MPK [ZDJĘCIA+FILM]

Agnieszka Magnuszewska
Testy hamowania w łódzkim MPK Krzysztof Szymczak
W poniedziałek MPK przeprowadziło testy, podczas których tramwaj i auto osobowe jadące z tą samą prędkością próbowały zatrzymać się w tym samym punkcie. Próbowały, bo nawet przy słonecznej pogodzie, nie jest to możliwe.

Tramwaj jadący z prędkością 20 km/h zatrzymuje się o 19 m dalej niż auto. Przy awaryjnym hamowaniu dystans między pojazdami skraca się do 14,5 m. Przy prędkości 30 km/h skład hamuje o 31 m dłużej niż "osobówka", a przy 40 km/h aż o 43 m.

Żeby testy wypadły wiarygodnie, prędkość składów mierzono radarem a na placu manewrowym wyrysowano specjalną skalę. - Trzeba wziąć poprawkę na to, że przy typowo jesiennej pogodzie, gdy tory stają się śliskie, pas hamowania jeszcze bardziej się wydłuża - zaznacza Marcin Małek z biura prasowego MPK. Liście czy mżawka potrafią wydłużyć pas hamowania tramwaju nawet dwukrotnie.

MPK liczy, że te liczby podziałają na wyobraźnię kierowców. - Auta wjeżdżają nawet na torowisko Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, co jest niedozwolone. Kiedyś w takim miejscu zajechała mi drogę kobieta, udało mi się wyhamować zaledwie dwa metry przed jej autem - mówi Sławomir Szurgot, motorniczy z 14-letnim stażem.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tom

w tych wagonach nie ma piasecznic

B
BettyMegami

wciskasz odruchowo hamulec a nie załączasz piasecznicę?

Ł
Łodzianin

Dlaczego nie użyto piasku ?

Dodaj ogłoszenie