Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z: wkrótce rozpocznie się budowa ścian tunelu

Agnieszka Magnuszewska
Na razie na trasie W-Z prowadzone są prace rozbiórkowe
Na razie na trasie W-Z prowadzone są prace rozbiórkowe Krzysztof Szymczak
W przyszłym tygodniu zakres robót na trasie W-Z w Łodzi zostanie zwiększony. Rozpocznie się montaż tzw. murków prowadzących, wykorzystywanych przy budowie ścian szczelinowych tunelu. W tym przypadku tunelu między aleją Kościuszki a ulicą Piotrkowską. Murek to tymczasowa konstrukcja, na którą Mosty-Łódź mają pozwolenie.

W czwartek korki w centrum Łodzi nie były już tak gigantyczne jak w poniedziałek, gdy rozpoczął się drugi etap modernizacji trasy W-Z.

- Za kilka dni ten bezwład komunikacyjny się ukształtuje i wówczas przyjdzie czas na rozmowę o korzyściach z modernizacji trasy W-Z. A jest ich wiele - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - To 18 km nowych i wyremontowanych torów, trzy centra przesiadkowe oraz ponad 200 skrzyżowań, podłączonych do centrum sterowania ruchem, co umożliwi jazdę na zielonej fali.

Po trzech dniach od wprowadzenia znacznych ograniczeń ruchu, w centrum lepiej jeździ się po północnej stronie miasta od alei Mickiewicza i Piłsudskiego.

- Po stronie południowej staramy się udrożnić ulice: Żwirki, Radwańską i Politechniki-Żeromskiego - twierdzi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. inwestycji i remontów.

Wkrótce na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego pojawią się maszyny i specjalne zestawy do budowy ścian szczelinowych, które zostaną zlokalizowane na dwóch pasach, wyłączonych z ruchu. Mosty-Łódź zamierzają budować ściany przez całą dobę. Dostały na to pozwolenie ZDiT.

- Ekipy będą pracować w systemie trzyzmianowym. Wymaga tego technologia, a także konieczność dotrzymania terminów - tłumaczy Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji w ZDiT.

Po wylaniu ścian szczelinowych zostanie wykonane zabezpieczenie przed wodą, chociaż poziom wód gruntowych na trasie W-Z jest obecnie niższy niż kilka miesięcy temu. Przyczyniło się do tego odpompowywanie wody z budowy dworca Łódź Fabryczna. Następnie na trasie W-Z powstanie strop tunelu, a później zacznie się wybieranie ziemi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki