W czwartek korki w centrum Łodzi nie były już tak gigantyczne jak w poniedziałek, gdy rozpoczął się drugi etap modernizacji trasy W-Z.
- Za kilka dni ten bezwład komunikacyjny się ukształtuje i wówczas przyjdzie czas na rozmowę o korzyściach z modernizacji trasy W-Z. A jest ich wiele - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - To 18 km nowych i wyremontowanych torów, trzy centra przesiadkowe oraz ponad 200 skrzyżowań, podłączonych do centrum sterowania ruchem, co umożliwi jazdę na zielonej fali.
Po trzech dniach od wprowadzenia znacznych ograniczeń ruchu, w centrum lepiej jeździ się po północnej stronie miasta od alei Mickiewicza i Piłsudskiego.
- Po stronie południowej staramy się udrożnić ulice: Żwirki, Radwańską i Politechniki-Żeromskiego - twierdzi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. inwestycji i remontów.
Wkrótce na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego pojawią się maszyny i specjalne zestawy do budowy ścian szczelinowych, które zostaną zlokalizowane na dwóch pasach, wyłączonych z ruchu. Mosty-Łódź zamierzają budować ściany przez całą dobę. Dostały na to pozwolenie ZDiT.
- Ekipy będą pracować w systemie trzyzmianowym. Wymaga tego technologia, a także konieczność dotrzymania terminów - tłumaczy Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji w ZDiT.
Po wylaniu ścian szczelinowych zostanie wykonane zabezpieczenie przed wodą, chociaż poziom wód gruntowych na trasie W-Z jest obecnie niższy niż kilka miesięcy temu. Przyczyniło się do tego odpompowywanie wody z budowy dworca Łódź Fabryczna. Następnie na trasie W-Z powstanie strop tunelu, a później zacznie się wybieranie ziemi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?