Trasa W-Z: wkrótce rozpocznie się budowa ścian tunelu

Agnieszka Magnuszewska
Na razie na trasie W-Z prowadzone są prace rozbiórkowe
Na razie na trasie W-Z prowadzone są prace rozbiórkowe Krzysztof Szymczak
W przyszłym tygodniu zakres robót na trasie W-Z w Łodzi zostanie zwiększony. Rozpocznie się montaż tzw. murków prowadzących, wykorzystywanych przy budowie ścian szczelinowych tunelu. W tym przypadku tunelu między aleją Kościuszki a ulicą Piotrkowską. Murek to tymczasowa konstrukcja, na którą Mosty-Łódź mają pozwolenie.

W czwartek korki w centrum Łodzi nie były już tak gigantyczne jak w poniedziałek, gdy rozpoczął się drugi etap modernizacji trasy W-Z.

- Za kilka dni ten bezwład komunikacyjny się ukształtuje i wówczas przyjdzie czas na rozmowę o korzyściach z modernizacji trasy W-Z. A jest ich wiele - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - To 18 km nowych i wyremontowanych torów, trzy centra przesiadkowe oraz ponad 200 skrzyżowań, podłączonych do centrum sterowania ruchem, co umożliwi jazdę na zielonej fali.

Po trzech dniach od wprowadzenia znacznych ograniczeń ruchu, w centrum lepiej jeździ się po północnej stronie miasta od alei Mickiewicza i Piłsudskiego.

- Po stronie południowej staramy się udrożnić ulice: Żwirki, Radwańską i Politechniki-Żeromskiego - twierdzi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. inwestycji i remontów.

Wkrótce na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego pojawią się maszyny i specjalne zestawy do budowy ścian szczelinowych, które zostaną zlokalizowane na dwóch pasach, wyłączonych z ruchu. Mosty-Łódź zamierzają budować ściany przez całą dobę. Dostały na to pozwolenie ZDiT.

- Ekipy będą pracować w systemie trzyzmianowym. Wymaga tego technologia, a także konieczność dotrzymania terminów - tłumaczy Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji w ZDiT.

Po wylaniu ścian szczelinowych zostanie wykonane zabezpieczenie przed wodą, chociaż poziom wód gruntowych na trasie W-Z jest obecnie niższy niż kilka miesięcy temu. Przyczyniło się do tego odpompowywanie wody z budowy dworca Łódź Fabryczna. Następnie na trasie W-Z powstanie strop tunelu, a później zacznie się wybieranie ziemi.

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
ojaaaa

System trzy zmianowy hehe chcialbym to zobaczyc

S
SEbastian

Patrząc na wizualizację tejże budowy najgorsze jeszcze przed nami - słynna Wigury i skrzyżowanie z Piotrkowską zapewne za czas jakiś zostanie zamknięta ,a to przecież sugerowany i już najbardziej zakorkowany objazd.W planach jest budowa torowiska na Piotrkowskiej które ma poprowadzić trasę ŁTR do Piłsudskiego ,by tramwaje mogły wjechać pod słynną Wiatę

G
Gość

... kursuje do pracy 13 lub 83 jeżdżę do śródmieścia . do 13 nie da się wpakować w okolicach Zielonej - ( łodzianie jeżdżący z Teofilowa do centrum wsiadają teraz do 13 a częstotliwość kursów jak w wakacje, czy niemożna by dodać w godzinach szczytu choć trzy kursy na trasie żabieniec-zielona-radiostacja)

A kursy 83 to porażka ze strony Zditu czy MPK nie posiada przegubowych autobusów rano zapakować się na Barlickim to sztuka, w MPK to mają chyba niezłą polewkę z pasażerów w jakim ścisku podróżują podglądając monitoring.

MPK ponoć ma standard ISO - mam pytanie za co, chyba za to że istnieją :(

a i jeszcze jedna refleksja na temat obniżki ceny biletów (migawek 88 na 80zl) jaką chwali się magistrat, jaka to obniżka skoro są obcinane jednocześnie kursy autobusów i tramwajów. Płace mniej ale jednocześnie usługa transportowa jest mniej dostępna. A jeszcze trasowana "obniżka" z 54 na 70zł. żenada.

... to jeszcze jedna refleksja pan Masłowski mówił w sprawie deficytu w budżecie (wpływy z biletów) "że od września wrócą studenci" to nikt w UM nie pomyślał że zamykając Mickiewicza ludzie z Teofilowa będą jechać 13 i przesiadać się na Kościuszki/Zielona plus wspomniani studenci, może by Pani prezydent spróbowała wsiąść rano do 13 na Zielonej. :)

życzę miłego samopoczucia na długi weekend :)

g
grabie

i rozpocząć ją na wiosnę 2014r.?
R. Stępień i H. Zdanowska byli przeciwni decyzji radnych, więc winni ponieść pełną odpowiedzialność za rozpoczęcie tej inwestycji bez prawomocnego pozwolenia na budowę W-Z o tej porze roku.

g
grabie

i rozpocząć ją na wiosnę 2014r.?
R. Stępień i H. Zdanowska byli przeciwni decyzji radnych, więc winni ponieść pełną odpowiedzialność za rozpoczęcie tej inwestycji bez prawomocnego pozwolenia na budowę W-Z o tej porze roku.

c
czx

niż ukształtowany bezwład.

z
zxc

aaa, tunel na miarę naszych potrzeb!

Ł
Łucjan

Na odcinku Kościuszki - Piotrkowska jest tunel, misiu :)

S
Sebastian z manhattanu

i Piątek prawie za nami...centrum to jeden wielki sznur stojących samochodów.Niezły parking Pani Prezydent.Oby tylko nam nie naliczono opłat za parkowanie na ulicach. Dziękujemy ZDiT,jest radośnie,bedzie wspaniale ? Policja ?- obserwowałem skrzyżowanie Wigury i Kościuszki- kompletnie sobie nie radziła z przepustowością.Komedia,jak się na to patrzyło z boku.Czyli 1 tydzień Armageddonu za nami...a przed ?

W
Wojtek

Sciany wyrwy, a nie tunelu.
Dyrektor ds. inestycji :))))) - koszmar nie dyrektor.

:) (-)

"POLSKA TO DZIKI KRAJ" dla swoich wszystko jest możliwe. Czy to aby pierwsza w Łodzi inwestycja bez prawomocnego pozwolenia na budowę?

R
Rafał.Łódź

w czwartek może jeździło się lepiej - mi na pewno, przesiadłem się na rower, dziś, tj Piątek może być inaczej ,mam zajęcia pozaszkolne z dziecmi (opłacone) Czy aby tylko zdążę ?

m
miś

Już widzę tę "zieloną falę"... Tak samo jak "zieloną wyspę"...

p
pozytywna

Ojjj ciężko się mylisz. Jestem zwykłą obywatelką codziennie odwożącą dziecko do przedszkola linią 57. Codziennie "uciekam" przed debilnymi kierowcami którzy patrzą tylko na czubek własnego nosa i za nic maja przechodniów którzy na "zielonym" przechodzą. Remont Łodzi tylko usprawni ruch i bezpieczeństwo. Jak długo chcecie żyć w epoce neandertalczyków? Zastanówcie się...

123

Autorka wypowiedzi ma całkowitą rację. Za kilka dni ten bezwład się ukształtuje i tak już pozostanie na najbliższe kilka lat...

Dodaj ogłoszenie