Punkt informacyjny tunelu średnicowego
W punkcie mieszkańcy będą mogli się dowiedzieć, jak drążenie tunelu wpłynie na ich otoczenie i na budynki, w których mieszkają. Tunel ma przechodzić pod 198 kamienicami, pod koniec grudnia przedstawiciele głównego wykonawcy informowali o 30 kamienicach w złym stanie technicznym. I choć jeszcze we wrześniu ubiegłego roku była mowa o tym, że kamienice w złym stanie technicznym czeka wyburzenie, to w grudniu okazało się, że większość - w miarę możliwości - ma zostać wzmocniona. Ich lista nie została jeszcze ogłoszona.
Punkt informacyjny tunelu średnicowego
- Najpierw prowadzone są rozmowy z mieszkańcami poszczególnych budynków na trasie tunelu - wyjaśnia Rafał Wilgusiak. - To mieszkańcy mają pierwszeństwo w informowaniu.
Trwa drążenie tunelu. Mniejsza tarcza - Faustyna, która drąży tunele jednotorowe, przebiła się do przystanku Łódź Koziny. Teraz pokonuje odcinek ok. 300 metrów na poziomie – 2 i pod aleją Włókniarzy skieruje się w stronę stacji Łódź Żabieniec.
Punkt informacyjny tunelu średnicowego
Na ponad kilometrowym odcinku – od komory przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do komory przy ul. Skarpowej - budowany jest drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra. To połączenie dwutorowego tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacją Łódź Żabieniec.
Faustyna wybuduje także tunel od komory przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny o długości ok. 760 metrów oraz tunel od przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej o długości 710 metrów.
Punkt informacyjny tunelu średnicowego
W obrębie tego przystanku znajduje się także większa tarcza - Katarzyna, która drąży tunel dwutorowy i porusza się w stronę dworca Łódź-Fabryczna. Przed maszyną najtrudniejsza faza w centrum miasta – drążenie pod budynkami o awaryjnym i złym stanie technicznym.