UOKiK wydał decyzję ws. operatorów, którzy pobierali pieniądze za dodatkowe usługi. Orange, Play i Netia muszą zwrócić klientom pieniądze

OPRAC.: BKIJ
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy. Pixabay
Udostępnij:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów trzech sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy.

Chodzi dokładnie o trzech operatorów sieci telefonicznych i komórkowych, którzy pobierali pieniądze za aktywację takiej usługi bez wyraźnej zgody swoich klientów: Orange, Play oraz Netia. Jak informuje UOKiK, dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet.

- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na samym końcu tego procesu. Tego obowiązku nie spełnia przekazanie informacji o włączeniu usług w umowie czy też o tym, że trzeba je dezaktywować - już po ustaleniu warunków

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W przypadku Netii chodzi o następujące usługi:

  • „Bezpieczny Internet 2”,
  • „Bezpieczny Smartfon”,
  • „Identyfikacja Numeru”,
  • „Pakiet HBO HD”,
  • „GigaNagrywarka Standard”,
  • „GigaNagrywarka Maxi”.

W przypadku Orange Polska chodzi o:

  • „Halo Granie”,
  • „Cyber Tarcza”,
  • „Nawigacja Orange”,
  • „Orange Smart Care”,
  • „Gdzie jest Dziecko”,
  • „Bezpieczny Internet”,
  • „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”.

W przypadku P4 (Play) chodzi o:

  • „Muzyka na czekanie”,
  • „Ochrona internetu”,
  • „Play NOW usługi dodatkowe TV”,
  • „Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich”,
  • „Bezpieczny internet”,
  • „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”,
  • „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”,
  • „100 minut do innych sieci komórkowych”,
  • „200 minut do innych sieci komórkowych”.

Netia, Orange i P4 zmienią swoje praktyki i zrekompensują konsumentom poniesione straty (decyzje wobec Netii oraz Orange Polska są prawomocne, a wobec P4 nie). Decyzje dotyczą obecnych i byłych abonentów.

Źródło: UOKiK

Google Play regularnie wycofuje aplikacje, które zostały zgłoszone jako niebezpieczne próbujące wyłudzić nasze dane czy atakujące nas natarczywymi reklamami. Trzeba jednak pamiętać, ze usunięcie aplikacji ze sklepu nie spowoduje, że ona zniknie z naszego telefonu. Dlatego musicie sprawdzać, czy nie posiadacie jakiś niebezpiecznych aplikacji i odinstalować je samodzielnie. Zobacz szczegóły na kolejnych slajdach naszej galerii.

Oto wycofane aplikacje przez Google Play na telefony Samsung...

Seniorzy bardzo często padają ofiarami oszustw. Osoby starsze stanowią liczną grupę konsumentów, ale bardzo wrażliwą. Ich ufność i brak wiedzy o przysługujących im prawach staje się często polem do manipulacji i wymuszeń dla nieuczciwych przedsiębiorców. Do nieuczciwych praktyk zaliczamy np. przekonywanie do wyboru towaru za cenę wielokrotnie przewyższającą jego wartość rynkową, zapraszanie seniora na pokazy pod pretekstem bezpłatnych badań czy odbioru nagrody, kiedy rzeczywistym celem jest nakłonienie do zakupu np. drogiej pościeli czy garnków, ukrywanie wad towaru lub podawanie w opisie produktu nieistniejących funkcji. Ponadto w internecie można trafić na fałszywe sprzedaże czy aukcje, które adresowane są do osób starszych. Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Seniora, obchodzonego 14 listopada, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował szereg porad dla starszych osób, a my zebraliśmy je dla Was. Zobacz, jak uchronić się przed oszustwem --->

Jak uchronić się przed oszustwem? Poradnik dla seniorów z ok...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie