Czytelnikom „Dziennika Łódzkiego” firmy Jaszpol, autoryzowanego partnera Renault, przedstawiać nie trzeba. Jest obecna na łódzkim rynku już od ponad 25 lat i ma ugruntowaną pozycję bardzo solidnego partnera oferującego kompleksowe usługi - od zakupu po serwis samochodów osobowych oraz dostawczych marek Dacia oraz Renault.

W ofercie salonów sprzedaży znajdują się nowoczesne auta różnej wielkości i typu, od osobowego Renault Clio czy Dacii Sandero po dostawczego Renault Mastera. Obecnie działają trzy salony i stacje obsługi Jaszpolu, dwie w Łodzi (ul. Brukowa 2 i Przybyszewskiego 176) oraz w Zgierzu (Łódzka 28).

Przez minione ćwierć wieku działalności salony Jaszpolu opuściło kilkanaście tysięcy samochodów, które są użytkowane nie tylko przez klientów indywidualnych, ale również firmy.

Lista wiernych użytkowników aut obu marek, którzy jeżdżą kolejnymi samochodami zakupionymi w tej firmie, liczy kilka tysięcy pozycji. Są to nie tylko mieszkańcy województwa łódzkiego, ale także ościennych. Dobra opinia odbija się echem także w kujawsko-pomorskim, świętokrzyskim czy w Wielkopolsce.

Nie tylko sprzedaż

- Mamy ważną pozycję na tutejszym rynku, sprzedajemy i najmujemy nowoczesne samochody, prowadzimy także szeroką działalność posprzedażną, ale to nas nie satysfakcjonuje - mówi Radosław Smolec, manager PRO+. - Nasza firma nieustannie się rozwija, myślimy nowocześnie o tym, jak powinna wyglądać współczesna firma i staramy się wprowadzać zmiany na bieżąco. Tego wymaga od nas rynek, który przecież nie stoi w miejscu i jest bardzo konkurencyjny.

Każdego dnia w Jaszpolu obsługiwani są zarówno klienci indywidualni, jak i tzw. flotowi. To dwie zupełnie odrębne kategorie, choć jednakowo ważne i wymagające starannej, kompleksowej obsługi. Według filozofii obowiązującej w Jaszpolu, to ich firma zazwyczaj wychodzi naprzeciw rynkowi, podpowiadając klientowi najlepsze nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia rozwiązania dotyczące zakupu bądź wynajmu, a także obsługi posprzedażnej pojazdu. Nie wszyscy przecież użytkujący samochód w firmie do końca wiedzą, jak maksymalnie wykorzystać go, nie tylko jeśli chodzi o koszty utrzymania, ale np. to w jaki sposób nim zarządzać, jak kontrolować itd.

Auto dopasowywane jest do wymagań klienta Krzysztof Szymczak

Sztab doświadczonych fachowców w Jaszpolu podsuwa pomysły dotyczące wyboru konkretnego modelu, formy jego zakupu oraz tego jak najlepiej dopasować go do tych potrzeb, z powodu których ma trafić do firmy X czy Y. Wiadomo przecież, że inaczej trzeba dobrać środek transportu, którego będzie używała firma kurierska a innego, gdy trafi do firmy budowlanej. Z tym wiąże się przecież nie tylko wybór rodzaju zabudowy, typu silnika oraz specjalistycznego wyposażenia. Inaczej trzeba doradzać klientowi, któremu potrzebny jest jeden bądź dwa samochody, a jeszcze inaczej gdy jest zainteresowany kilkudziesięcioma.

Każdy przypadek traktowany indywidualnie

- Moja rola polega na doradzaniu klientowi w tym, co będzie dla niego najodpowiedniejsze. Kojarzę go z naszymi specjalistami, którzy dopracują szczegóły zamówienia - wyjaśnia Radosław Smolec. - Często nawet z doświadczonymi przedstawicielami firm dopiero po długiej rozmowie poznajemy jego oczekiwania. Wtedy sugerujemy nasze rozwiązania i w ten sposób budujemy partnerskie relacje. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam zdobywać zaufanie na rynku, właśnie dlatego, że każdy przypadek traktujemy indywidualnie. Nasze sugestie dotyczą nie tylko wyboru konkretnego modelu Renault czy Dacii, ale również tego jak nimi zarządzać. Uważamy się za firmę nowoczesną i stawiającą na dalszy rozwój a to dlatego, że z takimi partnerami także mamy do czynienia i to oni podnoszą nam poprzeczkę, a my staramy się być zawsze krok przed nimi.

Tzw. fleet managerowie, którzy odpowiadają za park samochodowy w firmach oczywiście wiedzą czego chcą, ale to właśnie takie jednostki jak Jaszpol stawiając stale na własny rozwój wychodzą z propozycjami, które już nie raz okazywały się zbawienne.

Co zatem można załatwić w Jaszpolu?

Oczywiście, jeśli chodzi o zakup lub najem pojazdu oraz jego obsługę.

- Praktycznie wszystko, od chwili kontaktu z nami i przedstawieniu oczekiwań - wyjaśnia Radosław Smolec.- Najpierw wysłuchujemy oczekiwań, bo przecież każdy ma je inne. Następnie dopasowujemy konkretne auto wraz z wyposażeniem do wymagań klienta. Doradzamy również postępowania co do zasad finansowania, wynajmu bądź zakupu, formy kredytowania, ubezpieczenia etc. Po naszej stronie leży również opracowanie planu przeglądów, ewentualnych aut zastępczych itd. Klient ma mieć zawsze do dyspozycji odpowiedni pojazd, a do nas należy takie działanie aby z tego powodu jego firma nie miała żadnych trosk.

Stąd zakup bądź wynajem samochodu przez klienta to dla Jaszpolu dopiero początek drogi we współpracy z nim. Najważniejsze jest to co będzie potem tzn. cała obsługa posprzedażna. Są w tej firmie wyspecjalizowane komórki, których pracownicy odpowiadają za poszczególne działania. Zajmują się serwisem, częściami zamiennymi, ubezpieczeniami, finansami a nawet takimi sprawami jak logistyka i szeroko rozumiane zarządzanie flotą pojazdów.

W Jaszpolu obsługiwani są klienci indywidualni i tzw. flotowi Krzysztof Szymczak

Cel jest oczywisty: zadowolenie klienta. Nie jest przecież tajemnicą, że tylko satysfakcja ze współpracy będzie najważniejszym powodem do tego aby ją kontynuować w przyszłości. W Jaszpolu o tym wiedzą, a grupa tych, którzy prowadzą z nimi interesy od lat jest naprawdę imponująca i co istotne stale rośnie. A przecież konkurencja na łódzkim rynku wcale nie jest taka słaba. W Jaszpolu otrzymują jednak gwarancję tego, że wszystko co interesuje klienta nie tylko na etapie wyboru konkretnego modelu, ale także jego przystosowania do określonych zadań oraz później kiedy już będzie służył w tej firmie można załatwić.

- Może to nieskromnie zabrzmi, ale my w Jaszpolu sprawiamy, że marzenia stają się rzeczywistością - dodaje Radosław Smolec. - Niektórzy nie wierzą, że jest możliwe rozwiązanie problemu, z którym do nas przychodzą, a my jednak udowadniamy, że prawie wszystko da się zrobić jeśli się tylko chce. Mało tego, staramy się to zrobić możliwie szybko i na poziomie najlepszym z możliwych. Mamy z tego powodu satysfakcję, jako wiodąca firma w branży samochodowej, nie tylko w Łodzi i okolicach.

Warto dodać, że w 2013 roku firma Jaszpol została uhonorowana tytułem Najlepszego Salonu Renault w Polsce pod względem jakości obsługi klienta wg tygodnia „Auto Świat”. Tytuł ten został utrzymany przez trzy lata z rzędu. Z kolei w 2016 roku TNS Garage Quality Check 2016 przeprowadziło badanie najlepszej obsługi klienta w ASO. Zwycięzcą zostało Renault Polska a wśród grupy Renault najlepszą obsługą serwisową cieszy się właśnie firma Jaszpol.