Organizatorzy konferencji podkreślali we wtorek (3 marca), że zwrot ku transportowi, który nie przyczynia się do zwiększania poziomu smogu w miastach, jest nakazany w prawodawstwie unijnym, ale i krajowym.
Dla przykładu już w 2022 r. samorząd – w gminie lub powiecie powyżej 50 tys. mieszkańców – będzie musiał posiadać w składzie podległej mu floty 10 procent pojazdów niskoemisyjnych (czyli elektrycznych lub na gaz ziemny). W 2028 r. – już 30 proc.
W tym kontekście Tomasz Krakowiak, dyrektor sprzedaży w firmie Jaszpol, opowiadał m.in. o jej kontrakcie zawartym na dostawę aut elektrycznych marki Renault z warszawską strażą miejską. Jego zdaniem, „elektryki” sprawdzą się m.in. jako wozy ekopatrolu czy do przewożenia blokad.
Andrzej Gemra wicedyrektor ds. promocji nowej mobilności w Renault Polska, wyliczał m.in., że flagowy „elektryk” tej marki – model Zoe – w najbardziej postępowych elektromobilnie krajach Europy wchodzi już do czołówek ogólnych rankingów sprzedaży.

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?