Z badania wynika, że blisko 7 na 10 Polaków deklaruje zainteresowanie piłką nożną, a ponad 50 procent badanych interesuje się ekstraklasą.
- Zainteresowanie naszymi rozgrywkami wyraża się chociażby wynikami oglądalności w telewizji - mówi mówi Łukasz Łazarewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży w Ekstraklasie S.A. - Mecze T-Mobile Ekstraklasy w telewizjach płatnych śledzi bowiem średnio 4 razy więcej kibiców niż najlepsze ligi zagraniczne, jak angielską Premier League czy hiszpańską Primera Division - dodaje.
Średnia oglądalność meczu ekstraklasy w telewizji przekracza w tym sezonie 180 tys. widzów, podczas gdy ligę angielską czy hiszpańską ogląda średnio nieco ponad 40 tys. widzów. W 16 rozegranych w 2014 r. spotkaniach T-Mobile Ekstraklasy na stadionach pojawiło się blisko 150 tys. kibiców (dokładnie 149 769), co daje średnią 9360 widzów na mecz.
Ponad połowa z zainteresowanych rozgrywkami (58 proc.) kibicuje jednemu z klubów ekstraklasy. Największą popularnością cieszy się Legia Warszawa. Na kolejnych pozycjach pod względem liczby kibiców plasują się Lech Poznań, Wisła Kraków i Górnik Zabrze. Piąty jest Widzew.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?