Więcej pasażerów na łódzkim lotnisku

ab
DziennikŁódzki/archiwum
O 5,2% wzrosła liczba pasażerów odprawionych na łódzkim lotnisku w 2011 w stosunku do roku 2010. W grudniu ponad 28 tys. podróżnych skorzystało z Portu Lotniczego im. Reymonta, co dało 7,8% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2010 roku.

Biorąc pod uwagę tylko pasażerów rejsów regularnych, łódzkie lotnisko odnotowało wzrost o 11,9%.

- Udało nam się na tym polu zanotować dwucyfrowy wzrost. Działo się tak głownie dzięki zwiększeniu wskaźnika wypełnienia samolotów. Na 2012 rok wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitnie cele - chcemy aby wzrost ruchu osiągnął 20% - mówi Mariusz Jachimek, członek zarządu Portu Lotniczego Łódź.

CZYTAJ TEŻ:

Zapisz się do newslettera

Ranking polskich influencerów. Są zaskoczenia

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dociekliwy
Dla nikogo nie jest tajemnica ze do lodzkiego lotniska rok rocznie doplaca sie miliony zlotychy z kieszeni podatnika. Zachodzi pytanie czy "ambitny" 20 % wzrost liczby pasazerow w ruchu regularnym, to jest wzrost o 60 tys pasazerow rozwiaze sprawe. Proponuje "zabawe" cyframi.

Z oficjalnych zrodel Biura Prezydenta Miasta wiemy ze bezposrednio tylko z budzetu miasta doplaca sie do dzialalnosci lotniska kilkanascie milionow zlotych, raz wiecej, raz mniej ale od wielu lat jest to zawsze dwucyfrowa liczba milionow zlotych. Do tego dochodza mniej lub wiecej ukryte subwencje i doplaty z innych zrodel. Ponadto, juz nie "nascie" milionow ale setki milionow wydano na budowe i rozbudowe lotniska i przyleglej infrastruktury, w tym okolo 170 milionow na nowy Terminal 3.

A teraz troche arytmetyki i policzmy ile zyska lodzkie lotnisko z tytulu dodatkowych 60 tys pasazerow.

Obecne podstawowe oplaty portowe lotniska w Lodzi sa nastepujace

33 zl od pasazera odlatujacego w ruchu zagranicznym

3700 zlo od ladujacego samolotu (w przedziale podstawowych samolotow latajacych do Lodzi w ruchu regularnym). 30 tys przylatujacych pasazerow to mniej wiecej 170 ladowan.

Oplat postojowych nie licze bo obowiazuja one dopiero po 4 godzinach od chwili ladowania. W przypadku Lodzi sa to tylko sporadyczne wypadki.

Tak wiec dodatkowe
- wplywy od pasazerow = 30 tys odlatujacych x 33 zl = 990 tys zlotych
- wplywy od linii lotniczych ladujacych samolotow = 170 ladowan x 3700zl = okolo 630 tys zl
Razem nieco ponad 1,6 mil zl

A jakie beda dodatkowe wydatki?

Zakladajac 25 letni okres amortyzacyjny Terminalu 3 to otrzymamy cyfre 6,8 mil rocznie tylko z tytulu czystej amortyzacji (bez kosztow obslugi zaciagnietego kredytu). A teraz gdzie dodatkowe biezace koszty lotniska zarowno osobowe jak i rzeczowe jak dodatkowy personel, dodatkowe koszty energii, utrzymania stanu technicznego, remontow, sprzatania itd itp.

"Psu na bude" z taka gospodarka. Czas by spoleczenstwo Lodzi rozliczylo odpowiedzialnych za ten stan rzeczy.

A w dodatku dla kazdego trzezwo myslacego jest jasne ze Miedzynarodowy Pasazerski Port Lotniczy w Lodzi jeszcze jako tako bedzie egzystowal w biezacym roku z uwagi na Euro 2012 i Olimpiade w Londynie. Ale pozniej zacznie sie nagly regres. Niech nikt nie lekcewazy konkurencji, w tym przede wszydtkim nowego portu lotniczegho w Modlinie. Poniewaz wlascicie portu na Okeciu jest rowniez podstawowym wspolwlascicielem portu w Modlinie, to Modlin dla Okecia jest popieranym partnerem a dla lodzkiego lotniska bardzo powaznym i niebezpiecznym konkurentem.
A
Albert
Remont Okęcia był w 2010 roku. A te dane są za 2011! Modlin jeszcze nie ukończony i niewiadomo tak naprawde kiedy będzie, bo juz mówią, że na EURO beda problemy. Jestem natomiast pewien, że ty nie odpowiesz za te bzdury, które tu wypisujesz.
n
netykieta
dziecko Neostrady
N
NIELOT
JAK MOŻNA MÓWIĆ TAKIE BZDURY? WZROST JEST DRAMATYCZNIE NISKI I WYNIKŁ TYLKO Z POWODU REMONTU OKĘCIA ORAZ LĄDOWAŃ PRZYMUSOWYCH, KTÓRE Z POWODU MGŁY ITP. NIE MOGŁY LĄDOWAĆ W WARSZAWIE I KRAKOWIE. ŁÓDZKIE LOTNISKO CZEKA ŚMIERĆ Z POWODU KIEPSKICH MOŻLIWOŚCI LATANIA ŁODZIAN, A GWOŹDZIEM DO TRUMNY JEST UKOŃCZENIE BUDOWY LOTNISKA W MODLINIE, O CZYM WIADOMO OD DAWNA. CIEKAWE, CZY KTOŚ ODPOWIE ZA PAKOWANIE NASZYCH - PODATNIKÓW PIENIĘDZY W TERMINAL, KTÓRY BĘDZIE STAŁ PUSTY?
Dodaj ogłoszenie