Większe autobusy MPK na trasie Łódź - Konstantynów - Lutomiersk od października. Na ścisk pasażerowie poskarżyli się "Dziennikowi Łódzkiemu"

Maciej Kałach
Maciej Kałach
Sytuacja z 9 września. Na przystanku u zbiegu ulic Krzemienieckiej z Konstantynowską (przy łódzkim ZOO) nie wszyscy pasażerowie zmieścili się do autobusu 43 B. Maciej Kałach
Po skargach pasażerów na potężny ścisk w autobusach MPK na trasie Łódź – Konstantynów – Lutomiersk (opisaliśmy to w „Dzienniku Łódzkim” 9 września) od października w godzinach szczytu pojawią się na niej 18-metrowe pojazdy przegubowe, zamiast 12-metrowych.

O poprawie warunków podró­ży poinformowali urzędnicy podlegli Robertowi Jakubowskiemu, burmistrzowi Konstantynowa. Z jego inicjatywy w poniedziałek (23 września) w tym mieście spotkali się także Tadeusz Borkowski, wójt Lutomierska, oraz Maciej Sobie­raj, wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Spotkanie zakończyło się ustaleniem, że od października kursy linii 43A (łączy Łódź z Konstantynowem) oraz linii 43B (dojeżdża do Lutomierska) w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego będą obsługiwane największymi w taborze MPK
18-metrowymi autobusami przegubowymi (w miejsce 12-metrowych). Nie zmienią się obecne rozkłady jazdy.

Usprawnienie wejdzie w życie dzięki dodatkowym funduszom na linie 43, które przekażą trzy samorządy.

Po rozpoczęciu roku szkol­ne­go nasi Czytelnicy zwrócili uwagę na fatalne warunki podróżowania autobusami linii 43A oraz 43B. Pasażerowie nie mieścili się w autobusach. Pojazdy tej linii zaczynają swoją trasę przy dworcu Kaliskim i już po kilku przystankach są tak pełne, że nie sposób do nich wejść.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
nn

przydalby sie autobus jadacy z Lutomierska przez Kanzas bezposrednio na krancowke tramwajowa na Retkinii przez Juszczakiewicza. 43 stoi non stop w korkach na Konstantynowskiej przed skretem w Krakowska.

p
pedalot

Ponoć burasy samochodowe prują mordy, że przegubowe za dużo miejsca na jezdni zabierają.

G
Gość
23 września, 18:25, Gość:

Jeszcze 43 B powinno kursować częściej bo łatwo jest dojechać do Konstantynowa ale dalej różnica czasową na przesiadkę jest dość odlegla

Bardzo dobrze powiedziane tramwaje powinnt być co godzinę a nie co 40 minut po13 i po 18 jest poltorej godziny przerwy poza tym 7b czesto ma awarie nie przyjezdza i nie mozna niczym innym dojechac do placu wolnosci czy tak ma wygladac reforma tramwajowa?????

G
Gość

NORMĄ POWINNY BYĆ PRZEJAZDY W GODZIWYCH WARUNKACH czyli bez ścisku. Dopóki pasażerowie będą tolerować przewozy w tłoku, nic sie nie zmieni! Rządajmy podróży w komfortowych warunkach, bo to nam się po prostu należy!!!

G
Gość

Jeszcze 43 B powinno kursować częściej bo łatwo jest dojechać do Konstantynowa ale dalej różnica czasową na przesiadkę jest dość odlegla

G
Gość

a wczoraj był dzień bez samochodu i kierowcy z towarzystwem mogli jeździć za darmo. to w nagrodę że codziennie trują spalinami , dewastują trawniki i chodniki, korkują miasto. w nagrodę ci co codziennie płacą na mpk mogli ufundować darmowe bilety samochodziarzom. tak wygląda cały solidarny raj jaki wywalczy sobie proletariat. chamstwo bandytyzm, niesprawiedliwość.

G
Gość

A jak tam z tą prywatyzacja linii ? MPK chce idąc linię, ale w warunkach przetargowych to raczej chodzi o jakiś leasing pracowniczy, bo chcą oddać linię ale ja swoich wozach

Dodaj ogłoszenie